24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

ריבלין: “הגרעינים התורנים הם חלוציה של מהפכה ציונית חברתית ורוחנית”

באירוע הצדעה והוקרה למפעל הגרעינים התורניים שנערך בנאות קדומים, שיבח יו”ר הכנסת ח”כ ראובן ריבלין את מפעל הגרעינים התורניים וכינה אותם “חלוציה של מהפכה ציונית חברתית ורוחנית”. באירוע השתתפו למעלה מ-5000 חברי הגרעינים התורניים ותומכיהם.

בסוף השבוע  התקיים אירוע הצדעה למפעל הגרעינים התורניים בנאות קדומים במעמד יו”ר הכנסת ח”כ ראובן (רובי) ריבלין, יו”ר הבית היהודי ושר המדע והטכנולוגיה-הרב פרופ’ דניאל הרשקוביץ, יו”ר הקואליציה ויו”ר סיעת הליכוד- ח”כ זאב אלקין, השר לשעבר אפי איתם, ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי ולמעלה מ-5000 איש אשר הגיעו למקום במהלך היום.

בדבריו כאורח הכבוד באירוע, יו”ר הכנסת שיבח את מפעל הגרעינים התורניים וכינה אותם “חלוציה של מהפכה ציונית חברתית ורוחנית”. הוא אמר למשתתפים כי “גדולתם של הגרעינים התורניים איננה טמונה רק במפעלי החינוך והחסד המפוארים שהקמתם, אלא בראש ובראשונה באופן שבו אתם נלחמים בבידול הממאיר ובהסתגרות המתפשטים בתוכנו. אתם נרתמים בצו השעה לפירוק החומות שעומדות בין עולים לוותיקים, בין מזרחים לאשכנזים ובין דתיים לחילוניים, ויוצרים דו שיח אמיתי וערבות הדדית”. והוסיף: “הבשורה שלכם מהדהדת היום ברחבי הארץ בדמותם של עשרות גרעינים תורניים; בדמותה של התופעה הגדלה והולכת של הקהילות הצעירות; ומעל לכל – בדמותן של ערים המתעוררות לחיים של קהילתיות, שותפות ועשייה”.

בנוסף לכך, התריע יו”ר הכנסת כי הפערים הכלכליים והמעמדיים בישראל הולכים ומחריפים. לדבריו: “פערים אלו נוצרו בגלל סדרי עדיפויות לקויים ובשל מדיניות כלכלית-חברתית של הממשלות האחרונות, אך גם בהשפעת תהליכים גלובליים. פערים אלו מסוכנים, ומהווים איום אסטרטגי ומוסרי על החברה שלנו, ומחייבים אותנו לעשות חשבון נפש ציבורי ולפעול”.
 
לאחר יו”ר הכנסת, נאם השר דניאל הרשקוביץ וסיפר כי הספיק לבקר בתקופת כהונתו ב-32 גרעינים שונים ברחבי הארץ והבטיח להגיע לעשרות הגרעינים הנוספים שבהם עדיין לא ביקר.
יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין אמר כי הציונות הדתית השכילה להבין כי לא די בהובלת ההתיישבות וכי עליה להוביל ולהתחבר לעם וזה בסופו של דבר ישמור גם על ההתיישבות. 
 
האירוע נועד להצדיע ל-74 הגרעינים הקיימים כיום בכל רחבי הארץ, דרכם 2400 משפחות משתלבות בחיי הקהילה ותורמות לחיי התרבות והחינוך בעיירות הפיתוח ובפריפריה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“גאווה בליכוד” ו”החוג הגאה בעבודה” – ראש בראש.

אריק זיו ויזר

התייפחי צפת עיר ההפקר

אריק זיו ויזר

התחייה המחודשת של הליגה להגנה על יהודים: תגובה הכרחית לאנטישמיות הגואה

הרויזיוניסט

בשל המצב הבטחוני: קוצר הנופשון לילדים בעלי צרכים מיוחדים במכללת “חמדת הדרום”

אריק זיו ויזר

גברת נתניהו , יישר כח על פנייתך הנבונה לשר ישי

אריק זיו ויזר

מי יחקור את המסית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן