39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין: הגיע הזמן שהעיסוק בזכויות אדם לא יישאר נחלת השמאל

בכנס של האגודה לזכויות האזרח אמר יו”ר הכנסת: דו”ח האגודה על “עופרת יצוקה” לוקה בחד צדדיות כמו דו”ח גולדסטון

“אנחנו מחויבים להחזיר את שיח זכויות האדם אל גבולות הגזרה הנכונים שלו, וללבן בעיקר את שאלת האיזונים הראויים בין הזכויות. אנחנו חייבים לשמור על השיח הזה, שלא יהפוך להיות חד מימדי, שלא ייתפס כשיח מנותק של יפי נפש, של אנשי שמאל; שלא יניח הנחות מוקדמות, ולא יצטמצם לעיסוק רק בקבוצות מסוימות.”

את הדברים אמר היום (ג’) יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בפתח פאנל מיוחד שנערך בכנסת בשיתוף האגודה לזכויות האזרח, לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי. הוא ציין כי למרות הסתייגויותיו מחד צדדיות של הדו”ח, הוא אינו שולל אותו, ואף מוטרד מתופעות של אפליה ואי שוויון בחברה הישראלית של 2009.

ריבלין הוסיף, כי דו”ח גולדסטון לוקה בשיח מעוות של “זכויות אדם”. לדבריו, “הוא הצליח למסד את ההתעלמות הבוטה, המתריסה, מסבלם ודמם של הנשים והילדים בעוטף עזה, ולהשליט מציאות חד ממדית בויכוח שהתפתח סביב ‘עופרת יצוקה’ “.
הוא תקף את החד מימדיות של דו”ח האגודה לזכויות האזרח בהקשר זה: “אני מצר על כך, שגם הדו”ח הנוכחי של האגודה נסחף אל מגמה אבסורדית זו, כאשר, לצד תיאורים עשירים של מימדי ההרג וההרס ברצועה, הוא ממלמל כמה משפטי פתיחה על ירי בלתי מובחן, ולסירוגין, של רקטות וטילים מצד החמאס לדרום ישראל.”

בדיון במליאה בהיבט אחר של נושא זה, הפציר היו”ר בחברי הכנסת להקפיד שלא לחוקק חוקים בחופזה ובמחטף. “כבר ראינו כאן דיונים שטחיים, שבהם הצביעו חברי כנסת מבלי שידעו על מה הם מצביעים, וכבר לקינו בקידום הליכי חקיקה, שהיה ברור כי הכנסת כורה לעצמה בור, ומזמינה את ביטולם בעתירה לבג”צ.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הסברה ישראלית ביוונית

אלי חזן

ח”כ יובל שטייניץ הציג לנשיא את הרפורמות שמתכנן הליכוד

ארדן נלחם נגד עמלות הבנקים

אריק זיו ויזר

בעוד 45 יום : שאמה יו”ר ועדת הכלכלה

אריק זיו ויזר

העלייה מצרפת מקדמת את ישראל ולא להיפך

אריק זיו ויזר

לבני ו’מגפת השחיתות’ /מאת ח”כ יולי אדלשטיין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן