22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ח"כ רובי ריבלין

ריבלין בנאום בבית הכנסת "החורבה": לבנות בכל ירושלים

יו"ר הכנסת היה הנואם המרכזי בטקס המדובר של חנוכת המבנה בשלישית: "החורבה עומדת בתשתית הציונות המדינית, והיא שנותנת לה תוקף והשראה "

"סיפורה של חורבה זו, הוא זעיר אנפין של כל הוויתנו היהודית, זעיר אנפין של כל קורות האומה הישראלית ששבה לארצה", אמר יושב-ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, הנואם המרכזי בטקס חנוכתו מחדש של בית הכנסת "החורבה" ברובע היהודי בירושלים.

ריבלין הוסיף: "אין ציון בלי ירושלים. ואם בעת הזו לא נאמין באמת ובתמים, שאין צודק יותר מאחיזתנו בירושלים, שאין מוסרי יותר מזכותנו לבנות בירושלים כולה, במזרחה ובמערבה, בכל עת ובכל זמן – אנו עלולים להביא כליה ,חלילה, על אחיזתנו בארץ כולה."

ריבלין עומד על משמעותו העמוקה של בית הכנסת ושל בנייתו בשלישית: "לאחר שהחריב בשנית את המקום הזה בשנת 48', הודיע המפקד הירדני ש"בפעם הראשונה מזה אלף שנים, לא נותר ברובע היהודי אף לא יהודי אחד ולא נותר בניין אחד שלא חרב, ועל כן, שיבת היהודים בלתי אפשרית היא לעולם".

והנה אנחנו שבים ובונים אותה, בשלישית, ואם נידרש חלילה, נשוב ונבנה אותה ברביעית ובחמישית – בין אם תהיה בתוך קו מדיני כזה או אחר; – בין אם תהיה תחת גזרה כזו או אחרת, בין אם יקום לעומתנו נציב עליון תורן שיאסור עלינו לבנותה. ננהג, כפי שנהגו אבותינו, שמסרו נפשם על הקמת החורבה ובניין ירושלים, גם בימים, שבהם הייתה גזרת הקפאה, לא לתשעה חודשים, כי אם למאה שנה."

יו"ר הכנסת עמד על הקשר האישי שלו למקום: סב אמו, הרב יושע ריבלין, שהיה מבוני שכונות ירושלים שמחוץ לחומות, היה גם בין החונכים את בנין החורבה בשנית, ב – 1864. "החורבה היא זעיר אנפין של כל הווייתנו היהודית. בימים אלו של אמונה רפה בצדקת הדרך, תהי לנו החורבה הזו חומת אמת וצדק, מול אלו המבקשים, מבית ומחוץ, לקעקע את אחיזתנו כאן, בירושלים השלמה", חתם ריבלין.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חסידות ושמה "שלטון החוק"/מאת: ראובן ריבלין

אריק זיו ויזר

ריבלין על סוגיית הסטודנטים בעזה: אסור להקל במצור בשם הזכות להשכלה

אריק זיו ויזר

נאום יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין , בהר הרצל – יום העצמאות תש"ע

אריק זיו ויזר

ח"כ ריבלין:" המסורת היהודית אינה נחלת קבוצה סקוטוריאלית"

אריק זיו ויזר

הרמת כוסית עם יו"ר הכנסת לקראת השנה החדשה בגבעתיים

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת מזהיר מפני מלחמת אחים:דווקא כשהרוחות מתלהטות- לשמור על טוהר המאבק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן