20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין: בנִיה בא"י אינה פעולת תגמול או נקם, נוסיף לבנות בכל מקום ובכל זמן

יו"ר הכנסת אמר בהלווית החמישה: "הייתם מופת לדבקות במעשה הציוני, חלוצים לפני המחנה. ידכם אחזה מגל וספר, מלמדים ומתיישבים, שכל חייהם אהבת מולדתם ואהבת שכניהם"

"אודי, רות, אלעד, יואב והדס; כיצד נשיב נקמתכם לצרינו? "ואומר לך בדמייך חיי" – זו תשובתנו, זו דרכנו. בחיים שנוסיף ונזרע במקום המוות, תהא נקמתנו הציונית, השלמה. בדמכם נחיה, בדמכם נוסיף ונבנה, נוסיף וניטע. בדמכם נמשיך ונאחז באדמת הארץ הטובה:  באיתמר, בבית חגי, בחברון ובירושלים בכל מקום וזמן. עוד בנין, עוד חיים, עוד אחיזה. זוהי תשובתנו למרצחים, למען ידעו כי לא יוכלו לנו. אולם, נוסיף ונקים את זכותנו לבנות בכל מקום ובכל זמן. בניה בארץ ישראל איננה פעולת תגמול או נקם על קרבן."

כך ספד היום (א') יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, לחמשת נרצחי הטבח באיתמר. ריבלין הוסיף: "לאחרונה, הולכים ומתרבים בתוכנו המהססים בזכותנו על הארץ; הולכים וגוברים בתוכנו הגמגומים, הספקות, הלבטים בצדקת הדרך. אויבינו רואים בחולשתנו מבית ובחולשתנו מחוץ, והם שבים ומנסים – באותה שיטה תרפ"טית מפלצתית, באותה שיטה עמלקית רצחנית, באצטלה של "לוחמי חופש", הניתנת להם מצד אי אלו מדינות נאורות – שוב הם ניסו רק בליל שבת לשבור את רוחנו ולסלק אותנו מארצנו, מכל ארצנו. כי בעיני האויב אין קו ירוק, ואין הבדל בין "כיבוש" 67' לבין "כיבוש" 48'; בעיני האויב אין שום הבדל בין איתמר ובית חגי, לבין חיפה, עכו, רמלה או תל אביב."

"כמה רציתם לבנות את ארץ ישראל, לנטוע באדמתנו נטיעה לדורות, גם אחרי שנעקרתם מאדמתכם בראשונה; גם אחרי שעמדתם, רצוצים וכואבים, מול חורבות ביתכם בנצרים. אף על פי כן, לא חלשה אמונתכם ולא נשברה רוחכם. עליתם שוב ובניתם בנין חדש באיתמר, והמשכתם משם, ללכת חלוצים לפני המחנה: בצניעות, בשלמות, באותה עוצמה של שליחות ונחישות; באותה אמונה בראשיתית, יוקדת, שכל כך חסרה במחננו היום, שציון כולה שלנו – כך הייתה וכך תהיה, לעולמי עד. הייתם מופת וסמל לדבקות במעשה הציוני, היהודי, הישראלי. על אף כל הקשיים; האמנתם, ויכולתם לכל אלו."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רגב מזהירה: "תהיה כאן רעידת אדמה חברתית – יקומו כאן ערי אוהלים"

אלי חזן

למרות הסכם הפיוס חמאס לא יוכל להופיע בבימת ארגון הפרלמנטים הבינלאומי

אריק זיו ויזר

כץ עוקף את לפיד בסיבוב

אלי חזן

יו"ר הכנסת ביקר ביישובים בדואיים בצפון

אריק זיו ויזר

נאום הבכורה של ח"כ מירי רגב במליאת הכנסת 04.03.09

אלקין : "ברק בורח מאחריות"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן