22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

ריבלין : בבניין חברון נשמור על ירושלים

יו"ר הכנסת הדליק היום נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה במעמד ההדלקה אמר כי בבני חברון נשמור על ירושלים

יושב-ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, השתתף הערב (ד') בהדלקת נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון.  בטקס, במעמד מפקד חטיבת יהודה, חיילים, ראשי היישוב ותלמידים מישיבות העיר, אמר ריבלין, כי מחברון יצאה בשורת הזכות על הארץ, שהיא האתגר שלנו גם כיום. "מחברון יצאה מלכות ישראל ובחנוכה חזרה מלכות לישראל. בחברון נוסדה זכותנו על הארץ כזכות צודקת, כזכות מוסרית שאין למעלה ממנה וזכות קניינית שאין כלפיה עוררין; זכותנו בימים ההם – וזכותנו בזמן הזה", אמר.
ריבלין הזכיר את עמידתו האיתנה של שמעון בן מתתיהו מול שלטון זר בתקופת החשמונאים: "בימים ההם, התייצב נשיא ישראל שמעון בן מתתיהו, בגבורה, בנחישות, ובאמונה, מול נציב זר ושלטון מנוכר, והשיב ללא כחל וסרק: לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש זרים מַשלנו, כי אם נחלת אבותינו השיבונו לנו", ותהה: "האם נוכל לעמוד כך גם היום, בזמן הזה?".
לדבריו, "היום ברור מתמיד, שאם נתעלם מזכותנו בת 3,800 שנים, נתקשה להגן על עצמאותנו המתחדשת בת 62 השנים. אם חלילה נחדל להאמין שאנו יושבים על אדמתנו בארץ הטובה הזאת בזכות מוסרית וצודקת; אם חלילה נחשוב שאנחנו כאן רק בכוח הזרוע או בחסדיהן של מדינות העולם בלבד – ספק אם נוכל להמשיך ולהיאחז בארצנו;  אם חלילה נתפתה לחשוב, שארץ נוכריה לקחנו וברכוש זרים מָשָלנו – בחברון, באריאל, במעלה אדומים, בגוש עציון ובירושלים בירתנו – ספק אם נוכל להמשיך ולקים את מדינתנו", אמר. 
ריבלין המשיך: "היום אנחנו חוגגים את ניצחון האמונה על הספק; היום הוא חגם של אנשים כמו שמעון בן מתתיהו, שנאחזים בצדקת דרכם ובמולדתם. יידע כל מי שמצפה לניסים, שרק מי שמאמין בצדקת דרכו ופועל להגשים אותה – ראוי לניסים. איננו מסיגי גבול, איננו גזלנים וחברון איננה מטבע עובר לסוחר. אויבינו לא יוכלו לנו. מעשי הרצח והשחיטה, ההרס והחורבן שידענו בתרפ"ט – לא ימנעו מאתנו מלהתיישב בנחלת אבותינו, ולא יעצרו בעדנו מלהצמיח בה את שורשינו מחדש. בחנוכה אנו מעלים על נס את העצמאות היהודית. חברון הייתה, ותישאר, סמל שאין שני לו לעצמאות ולאחיזה יהודית בארצנו. בבניינה של חברון – תיבנה ירושלים".
מוקדם יותר השתתף ריבלין בהדלקת נר ראשון ביישוב אלעזר שבגוש עציון, במעמד ראשי יש"ע ובהשתתפות ראשי שדולת א"י בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין ואריה אלדד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חברי הליכוד טיילו בחברון ובנותיה

אריק זיו ויזר

אהוביה טבנקין הלך לעולמו

אריק זיו ויזר

ערבים הציתו אש באזור הר ברכה לאחר מסיק

אריק זיו ויזר

ברקו בשירות נכי צה"ל

אריק זיו

הראשון לציון מעל החוק

אריק זיו ויזר

חכ״ל שולי מועלם הצטרפה לליכוד

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן