19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין: “אפעל לצמצום חוק ההסדרים למרות המשבר הכלכלי

ערב פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, במהלכו יובא תקציב המדינה לאישור הכנסת, הכריז ריבלין, כי העובדה שהתחלפה ממשלה, לא שינתה את דעתו על חוק ההסדרים. לדבריו “יש לעשות הכל כדי לצמצם את חוק ההסדרים ולהתאימו לתכליתו הבלעדית, תקציב יציב למדינת ישראל” ריבלין אמר היום (ה), כי “אמנם קשה להביע דעה על חוק ההסדרים בטרם הוגש לכנסת, אך ברמה העקרונית, יש למנוע מצב שבו ישמש החוק כלי בידי הממשלה להעברת רפורמות שלא ניתן להעבירם בערוץ החקיקתי המקובל והמורכב”.

ריבלין הודיע כי לא יאפשר לעקוף את הכנסת גם בתקופת משבר כלכלי: “חובת הממשלה למשול, אך בלי לעשות פלסתר את עבודת הכנסת. ועיקרון זה תקף, גם כשהימים הם ימי משבר כלכלי עולמי, שמחייב צעדים שלטוניים, שחלקם אפילו מידיים ודחופים”.

ריבלין הוסיף כי “בעניין זה אפעל ככל קודמיי בכנסות האחרונות. מה שהתקבל בהליך מורכב, לא יבוטל בהינף קולמוס. נבחן את הצעת חוק ההסדרים לגופה. חוק ההסדרים לא ייבחן בעוביו, אלא לפי מהותו של כל סעיף וסעיף”.

ריבלין התחייב לפעול, מתוקף מעמדו, לצמצום החוק: “חוק ההסדרים, כידוע, לא הומצא על ידי הממשלה הנוכחית, והוא שימש ממשלות רבות – בהן, כמובן, ממשלות להן היית שותף, לביצוע מדיניותן. בעיני, חוק ההסדרים הפך לגולם שקם על יוצרו, ולכלי המכרסם במעמדה של הכנסת, ובדיוק מסיבה זו פעלתי בעבר, ואמשיך לפעול גם הפעם לצמצומו באופן מושכל – מבלי לשבור את הכלים בשום צד”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגן השר קרא לקדימה : “השימוש הציני שלכם בעדה הדרוזית מביש”.

אריק זיו ויזר

ח”כ אופיר אקוניס, יו”ר ועדת הכלכלה:” הרפורמה במשק החשמל תייתר את רצונו של שר התשתיות להעלות מחירים”

אריק זיו ויזר

סכום החלקים גדול מהשלם

אלי חזן

מסביר ישראל באוסטריה

אלי חזן

ניחום האבלים של אקוניס ברעננה

אריק זיו ויזר

“לשים קץ למערב הפרוע של הכפרים הערביים במדינת ישראל”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן