23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין: "אהבתו של גנדי לארץ היה בלתי תלויה בדבר"

עוד אמר יו"ר הכנסת : "המציאות הקשה הוליכה אותו למלכודת של ראית המציאות בשחור-לבן"

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, ספד היום לשר לשעבר רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל במלאת תשע שנים להירצחו. ‏בפתח ישיבת הזיכרון המיוחדת במליאה אמר ריבלין: "במושגים של ימינו, נדמה שגנדי היה פוליטיקאי כמעט נאיבי: באהבתו העיוורת לארץ ישראל ולאדמתה הוא בז לפרגמטיזם הפוליטי,  ודחה בשאט נפש שיקולים של ריאל-פוליטיק. סקרי דעת קהל ו"לוביסטים" למיניהם, אשר רווחים כל כך היום במקומותינו כמעצבי דעת ההנהגה- היו פסולים ומוקצים עבורו, שכן כל אלה היו כלים זרים כל כך לאהבתו הבלתי אמצעית למולדתו ולאמת הנוקבת שלו,  והקשה כל כך לרבים."

ריבלין הוסיף: "כל חייו מאן גנדי, בתקיפות, להתרווח בקונצנזוס החמים של המרכז הפוליטי. הוא אחז במחלוקת כבקרני השור: הוא לא היה איש של  "פשרות", ובעמדותיו, שהיו רחוקות מלהיות מקובלות על רוב הציבור ושעימן התעמתתי גם אני לא פעם- דבק בשכנוע פנימי עמוק. כלוחם ומצביא בארץ ישראל, הוא האמין כי פשרה -משמעותה חולשה, וחולשה  – משמעותה תבוסה, במציאות חיינו כאן. כמאהב קנאי לארץ ישראל –  נדמה שגנדי ממילא לא הצליח להבין כיצד בכלל  נתן להתפשר על אהבה או על האמת, כפי שהוא ראה והבין אותן, גם כאשר אחרים אז והיום, יכלו ויכולים. הוא האמין כי המציאות ואילוציה הן שצריכות לסגת מפני האמת ולא להפך.  נסיבות הירצחו, באותו בקר ארור, מהוות אף הן ביטוי לסירובו העיקש להיכנע לתכתיבי המציאות או להתכופף בפניה."

עוד אמר יו"ר הכנסת בנאומו: "נדמה, שהמציאות הקשה בארץ רווית הדם הזאת, והאהובה על כולנו כל כך, הוליכה ומוליכה רבים לא פעם, וביניהם גם את גנדי, למלכודת של ראיית המציאות בצבעי שחר-לבן, ולגיבוש פתרונות, של "משחק סכום אפס" שלרבים אחרים, נראים קיצוניים,  ולעתים אף בעלי פגם מוסרי."

"על רקע עידן של "היי-טק פוליטי" בדמותה של סוללת יועצי תקשרת, יועצי תדמית ויועצים מדיניים; על רקע הסחרחרת התקשורתית שאינה פוסחת גם על הבית הזה ועל יושביו; סלידתו של גנדי מהמליצה וממס השפתיים, פשטות אהבתו היוקדת של גנדי לארצו ולאדמתו, יושרו ואומץ לבו, חסרים לנו היום – כמי שהפוליטיקאי שבו היה שופר לרגשותיו הכנים והעמקים ביותר – ולא להפך."
"גנדי חסר לכולנו היום, לתומכיו וליריביו כאחד. גם למי שהתנגדו בתוקף למסקנותיו -חסרה יכולת הניתוח שלו; גם למי שהתקשו עם הקול האידיאולוגי שלו – חסרה היושרה שלו.  יריביו- חסרים היום את בר הפלוגתא  הנוקב, הקשה  אך ההגון ומעורר הכבוד. תומכיו- חסרים היום מנהיגות  בשיעור קומתו ותבונתו", סיכם יו"ר הכנסת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

געגועי הליכודניקים לרוני בר און

אריק זיו ויזר

מע"מ על פירות וירקות

אריק זיו ויזר

בעוד 45 יום : שאמה יו"ר ועדת הכלכלה

אריק זיו ויזר

חבילת חקיקה ותוכנית ממשלתית לעצירת התופעה

אלי חזן

בעקבות הודעת יור הקואלציה על סנקציות

אריק זיו ויזר

אלקין לוחם במחרימי ישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן