20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

רופאי השיניים נושכים בפריימריז

ד

מאות רופאי שיניים מרחבי ישראל, חברי ליכוד, התאגדו במטרה לשמור על מקצוע רפואת השיניים במדינת ישראל.

 

 מאות רופאי השיניים, חברים חדשים וותיקים ממפלגת הליכוד, התאגדו במטרה להגן על רופאי השיניים הפרטים שלא יכולים להעניק טיפולי שיניים חינם לילדים במסגרת חוק בריאות ממלכתי. רופאי השיניים התאגדו בליכוד מתוך אמונה כי כוחם במפלגה ימנע את המשך הפגיעה הקשה בכ- 7,000 רופאי שיניים ופגיעה בכ- 30,000 משפחות הקשורות למתן שרותי רפואת השיניים במדינת ישראל, וללא כל אינטרס וכוונות פוליטיות, מלבד המאבק על שמירת המקצוע.

 

בדצמבר 2009 העבירה ממשלת ישראל חוק בריאות ממלכתי על פיו ילדים מתחת לגיל 8 יוכלו לקבל טיפולי שיניים בחינם במרפאות של קופות החולים. מיד לאחר העברת החוק, התגייסה ההסתדרות לרופאת שיניים, למאבק במטרה להרחיב את אפשרויות הטיפול חינם גם אצל 7,000 רופאי השיניים המטפלים בילדים במרפאות פרטיות.

 

כבר בשנת 2010 , חוק בריאות ממלכתי שונה והותיר לרופאי שיניים פרטים להעניק טיפולי שיניים חינם לילדים מתחת לגיל 8 אך רק לאחר הקמת תאגיד יעוד לרופאי שיניים ללא מטרות רווח.

 

ביוני 2012 התקיימה ישיבת ממשלה בנושא הכללת טיפולי שיניים משמרים לילדים עד גיל 12 בסל הבריאות בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בסוף הישיבה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה למנכ”ל משרדו, עוד הראל לוקר, להקים תאגיד ייעודי לרופאי השיניים תוך חודש ימים ובמידה ולא יקום יובא הנושא שוב בפני ראש הממשלה. מאז ישיבת הממשלה הנושא לא הועלה שוב ורופאי השיניים נותרו ללא מענה.

 

יו”ר ההסתדרות לרופאת שיניים, ד”ר יצחק חן, שלח מכתב לחברי הכנסת והשרים ממפלגת הליכוד ובו התריע, “אנו השיכים למפלגת הליכוד, מפלגה ליברלית , הדוגלת בחופש העיסוק ובתחרות בונה, לא יכולים להבין ולהשלים עם הרס מקצוע רפואת השיניים המתרחש לנגד עינינו”.

 

עם סיום מושב הכנסת הנוכחי, ולקראת הבחירות לממשלה ה-33, רופאי השיניים מגבירים מאבקם להשלמת מימוש חוק בריאות ממלכתי ולהבטחת טיפול השיניים בילדי ישראל עד גיל 12 במלאו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עימות סוער בין הצעירים ברשימת הבית היהודי בהנחיית איש הליכוד – צוריאל שרון

אלי חזן

משפחת גבאי – העסקנות המפד”לניקית באה לליכוד

אלי חזן

סדר המחוזות לקראת הפרימריז

אריק זיו ויזר

לא נולדתי שר : אריק זיו על פרישתו של כחלון

אלי חזן

ח”כ חיים כץ: קבלן קולות או קבלן ביצוע?

אריק זיו ויזר

אדמסו אללי מציג : מעולה לעולה כוחנו יורד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן