23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

רה"מ בראיון בלעדי לליכודניק לרגל שנתיים לכהונת הממשלה

מתוך חוברת ליכודניק – פסח 2011  

אדוני ראש הממשלה, שנתיים לכהונת ממשלת ישראל ה – 32 שבראשותך. בדור האחרון זהו בדיוק הזמן שבו ממשלות מתחילות להתפרק. האם אתה חש דאגה בהקשר הזה ובייחוד לנוכח ההצהרות של חלק מחברי הקואליציה?

 

"צר לי לאכזב את אלה שניבאו לפני שנתיים שהקואליציה לא תשרוד את שנתה הראשונה ולאחר מכן את שנתה השנייה. מצב הקואליציה יציב מתמיד והממשלה בראשותי יכולה להתגאות בעשייה רבה בכל התחומים. אני יכול להרגיע את אזרחי ישראל, הבחירות יתקיימו אם ירצה השם במועדן, נמשיך ודבר לא ימנע מאיתנו להמשיך ולהנהיג את המדינה, לשמור על ביטחונה ועל כלכלתה תוך חתירה מתמדת לשלום ולפתרון סופי עם שכנינו".

 

מהו בעיניך ההישג הגדול ביותר של ממשלתך עד עתה ?

 

"הממשלה בראשותי יכולה להתפאר בהישגים בתחומים רבים, החל מתחום החינוך וההשכלה הגבוהה, הרווחה, התקשורת, התחבורה, והמקום צר מלהכיל את כולם. הודות למדיניות כלכלית מרוסנת ואחראית שכללה בין היתר העברת תקציב דו שנתי פעמיים הצלחנו למצב את ישראל כאי של יציבות בתוך סערה כלכלית שממשיכה לפקוד את העולם המערבי. בשנה האחרונה בלבד הוספנו כ-110,000 מקומות עבודה חדשים למשק. הקהילה הבינלאומית מכירה בהצלחה הכלכלית שלנו וצירוף ישראל לארגון ה OECD הוא הוכחה ניצחת לכך.  הודות לאישור מסקנות ועדת  ששינסקי, הקובע הכנסות למדינה מגילויי הגז והנפט, תיקנו עוול היסטורי  ואזרחי ישראל ייהנו מפירות מהלך זה למשך שנים ארוכות. התנופה בתחבורה שכוללת רשתות נרחבות של כבישים ורכבות שמקרבת את הפריפריה למרכז נמצאת בשיאה, חוללנו מהפכות עצומות בכל שוק התקשורת שכל אחד ואחת מכם כבר מרגישים והיד עוד נטויה, כאשר נושא הדיור יעמוד במרכז העשייה. השינויים שאנו מבצעים בהליכי התכנון, ותוכניות להוספת דירות על- מנת להקל על זוגות צעירים ולהביא במהרה לפתרון המצוקה בנושא".

 

בשנים האחרונות אזרחי ישראל חשים כי עול המיסים כבד עליהם. בנוסף לכך (ואתה בוודאי מכיר את הבעיה) ישנה בעייה עם מחירי דירות שהולכים ומאמירים ולמרות כל ניסינותיך, ההאמרות לא נבלמות. האם שמעת למשל על תוכנית מכרז למשתכן ? האם יש לך בשורה לציבור ?

 

"הטענה לגבי המיסים פשוט לא נכונה. מס הכנסה יורד, גם אם בקצב איטי יותר ממה שתכננו אבל הרבה אזרחים מרגישים את הירידה הזאת בכיס שלהם. נכון, אפשר וצריך להוריד עוד, ואנו נמשיך במדיניות של הורדת מיסים כפי שהבטחתי. באשר למחירי הדירות, התוכנית שלי היא להגדיל את היצע הדירות במדינה, מתוך אמונה שככל היצע הדירות יגדל מחיר הדירות ירד. חסרות לנו מאות אלפי דירות במדינה ולכן הכרזתי על מסלול מקוצר עוקף בירוקרטיה שיאפשר להשלים חלק ניכר מהחסר הזה, גם אם לא את כולו. המהפכה שאני מוביל במוסדות התכנון היא דבר חסר תקדים – עשרות שנים המוסדות הללו היו מאובנים. אני בא עכשיו להפשיר אותם ותוך מספר שנים לא גדול כבר נרגיש ירידה משמעותית במחירי הדירות".

 

אזרחי ישראל, ובתוכם מתפקדי הליכוד, מבקשים לדעת לאן אתה חותר מבחינה מדינית?

"החזון המדיני שלי ברור והצגתי אותו כבר פעמים רבות בפני אזרחי ישראל ובפני ראשי מדינות בפגישותיי עימם.  מדינת ישראל חייבת לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה וזה דבר שאני לא אסכים להתפשר עליו. כל הסכם מדיני שאביא לאישור יכלול סידורי ביטחון מקסימאליים מתוך דאגה לביטחון אזרחי ישראל ולביטחון גבולות המדינה. עם זאת, אם הפלשתינאים יעשו את הנדרש מהם, קרי להכיר במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי ולהסכים שהמדינה הפלשתינאית תהיה מפורזת, אנחנו נעשה מצידנו גם ויתורים למען השגת הסכם שלום. אך בכל מקרה לא ננקוט בצעדים חד-צדדיים מכיוון שהם אינם הפיתרון. ראינו איך התחזק חיזבאללה אחרי הנסיגה בלבנון,ראינו איך קמה חמאסטן בעזה לאחר ההתנתקות, ואנחנו לא ניתן לחמאס להשתלט גם על יהודה ושומרון ולהביא את איראן לגבולנו. אסור לשכוח את האיום האיראני, לא רק על מדינת ישראל אלא על שלום כל העולם החופשי ואני חושב שמדינות העולם כבר מכירות בסכנה הזאת ויודעות שבסנקציות בלבד לא ניתן יהיה להשתחרר מאיום זה".

 

שאלה לגבי משילות. רבים שואלים עצמם מי באמת מושל בארץ: נבחרי הציבור שקיבלו מנדט מהציבור או שמא פקידי הממשלה. קח למשל את הרפורמה בקרקעות שהעברת בכנסת. שנה עברה מאז והרפורמה תקועה. האמנם פקידי הממשלה הם השולטים?

 

"הציבור בחר בנו, נבחרי הציבור להנהיג את המדינה ולהוביל אותה קדימה. אין ספק שפקידי הממשלה, שהם אנשי מקצוע רגישים  לטובת הציבור והמדינה יודעים ליישם את הידע שלהם לביצוע המדיניות שאנו מתווים וברור להם שהם מוציאים לפועל את החלטות הממשלה".

 

מסביבנו יהום הסער. המזרח התיכון נתון לגל מהפכות כנגד שליטים עריצים. כיצד לדעתך יש להתנהג במציאות שכזאת?

 

"השינויים הדרמטיים שעוברים על האזור מעוררים במקביל תקוות וגם חששות. כולנו מקווים למהפך דמוקרטי., שאותם כוחות שהובילו את ההתקוממויות, דור הגוגל והפייסבוק ייצרו שלטון דמוקרטי וחופשי במדינות הללו. מצד שני, קיים חשש שנקבל השתלטות איראנית על מדינות רבות. אני נזכר בלבנון לפני חמש שנים – מיליון לבנונים יצאו לרחובות בקריאה לסדר חדש, רפורמה חילונית ודמוקרטיזציה, והתוצאה היא שהיום המדינה נשלטת בידי איראן. אנו לא רוצים לראות מדינות נוספות חוזרות לימי הביניים, לתקופה בה דיכאו נשים ורמסו זכויות אדם. לכן, המזרח התיכון נע בין שני קטבים – מצד אחד שינוי דמוקרטי אמיתי ומצד שני הידרדרות לאיסלאמיזם מיליטאנטי שמבטל את כל חירויות האדם. אני בהחלט מקווה שהתסריט הראשון הוא זה שישלוט ואני בטוח שרוב העולם הדמוקרטי חושב כמוני".

 

כיצד אתה מתכונן ליצור קשר עם השטח בליכוד ?

"הקשר עם פעילי הליכוד הוא אחד הדברים החשובים עבורי ואני פועל רבות על מנת לשמר עליו. אני מקפיד לקיים מפגשים עם פעילים במצודה, זאת בהתחשבות באילוצי הלו"ז של ראש הממשלה. שם מתקיימים דיונים ערים בכל הנושאים המועלים.  לאחרונה נפגשתי עם צעירי הליכוד, עם חברות וחברי ליכוד ותקים ועולים ופעילים נוספים. בנוסף למפגשים אלה התחלתי לפעול באמצעי תקשורת חדשים – רק לאחרונה השתתפתי בפרויקט בינלאומי שבו השבתי לשאלות גולשים ב-YOUTUBE ופייסבוק. הפרופיל האישי שלי בפייסבוק משמש גם הוא במה לקבלת משוב מהשטח ולהעברת מסרים. אני כל הזמן מחפש דרכים חדשות לשמור על הקשר עם השטח במפלגה ולחזק אותו  ומתכוון להמשיך בכך גם בעתיד".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם תופסק אפליית המורות במעונות?

אריק זיו ויזר

ממה מפחדים החרדים?

אלי חזן

אקוניס מקדם משאל עם לוין מחוקק עוד חוק

אריק זיו ויזר

אקוניס בבאר שבע : "פעולה תקיפה בעזה – עכשיו!"

אריק זיו ויזר

נוסחת השלום של יו"ר הכנסת

אלי חזן

אקוניס מגביל את גנבות הכבלים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן