34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

ראש השנה: חילולי חג המוניים בפינויים מחומש

מופע האימים של המג”ד סא”ל ערן שני: האלוף ומתאם הפעולות בשטחים משקרים, הפינוי הוא לא בגלל פיקוח נפש אלא בגלל שטח צבאי סגור. על התושבים שבקשו למנוע חילול שבת נוסף: ברברים ועבריינים, כולל הרב.

לאחר תקופה ללא חילולי שבת בפינויים מחומש, בעקבות ישיבות ועדת החוץ והבטחון בנושא, חילולי שבת המוניים בפינויים מחומש במהלך ראש השנה.                       
לפחות 3 פעמים עלו חיילי גדוןד 46 של השריון, בפיקוד סא”ל ערן שני, וביצעו פינויים ונסיון פינוי תוך חילול שבת המוני, אשר לצד מספר שוטרים לא יהודים, אולצו לקחת בו חלק עשרות חיילים וקצינים יהודיים.   
ראוי לציין כי לפני מספר חודשים, לאחר כניסתו לתפקידו, התבטא הרב הצבאי הראשי תא”ל הרב רפי פרץ בדיון בועדת החוץ והבטחון כי אין לפנות אזרחים מחומש בשבתות, אלא אם מפקד האזור יקבע כי המדובר במקרה של פיקוח נפש, וגם אז יש להורידם בנקודת הישוב הקרובה ואין להסיעם רחוק יותר, למשל לתחנת משטרה.
בפינוי השני, שהתקיים בעיצומו של ליל היום השני של החג, הגיעו תושבים מהישוב לשער ובקשו לוודא כי האזרחים מורדים בשער הישוב לפי דרישות החוק והנחיות הצבא עצמו. תושבים מהישוב שבי שומרון
מדגישים כי הנוכחים דברו בצורה מכובדת והאוירה היתה שקטה וללא התלהמות.
לתדהמתם של התושבים הדתיים, שבקשו לוודא שלא יהיה חילול שבת נוסף, החל מפקד הגדוד, סא”ל ערן שני המתגורר בקיבוץ, להשתלח בהם על כך וכינה אותם “ברברים” ו”עבריינים”.
בין השאר אמר המג”ד: כולם כאן ברברים. כל הישוב עבריינים, כולל הרב.
עוד אמר המג”ד כי ‘יטפלו בתושבי הישוב ביד קשה’.
לסיום מופע האימים שלו, אמר המג”ד כי אלוף פיקוד המרכז, מתאם הפעולות בשטחים וסגן שר הבטחון משקרים כשאמרו בועדת חוץ ובטחון כי פינויים מחומש מתקיימים בשבתות מסיבות של פיקוח נפש וכי הפינוי מתקיים עקב צו שטח צבאי סגור.
מיד לאחר מכן הורה סא”ל שני לכוחות שלא לאפשר לאזרחים שהורדו לקחת את ציודם האישי, אלא להחרים אותו ללא כל צו ולקחתו לבסיס.
נזכיר כי כבר יותר משלוש שנים שאזרחים יהודים נמצאים בחומש, וב”חומש תחילה” מדגישים כי האזרחים המחליפים אזרחים אחרים בחומש לפני שבתות או חגים מקפידים לעשות זאת רחוק מכניסת השבת או החג.
אזרחים ששהו במקום סיפרו כי בפינוי הראשון, בעת שהמתינו להורדת האזרחים ליד המחסום שבכניסה לישוב, נעצר באותו מחסום רכב בו נהגו ערבים אשר לא נשא לוחיות זיהוי כלל.
כשהאזרחים העירו לשוטרים ולחיילים כי זהו בטחו רכב גנוב נענו כי אכן כנראה זהו רכב המובל ל”משחטה” ולמרות זאת אפשרו לרכב להמשיך בדרכו כרגיל, ללא שום עיכוב או חקירה מינימאלית, למרות שבמקום שהו שוטרים ושורי מג”ב רבים.
האזרחים ציינו בציניות כי “גם לפי מי שטוען כי להיות בחומש זו עברה על החוק, ברור שגניבת רכב היא עברה חמורה יותר..”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הפנט אותם

אריק זיו

אושפיזין יוסף – שנה לבניית מצבת קבר יוסף

אריק זיו ויזר

חג שמחת תורה נחגג בחומש, הקפות שניות בשכונת המגורשים בשבי שומרון

אריק זיו ויזר

מזל טוב! ארגון צעירים חדש נולד בימין-מרכז תחת השם ‘הישראלים הצעירים השמרנים’.

אריק זיו

המונה של אורן חזן

ליכודניק

נוגשי העבדים וקוטפי הכותנה

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן