20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ראש הממשלה חייב להכשיר את השכונה

ח"כ דני דנון קורא לנתניהו לעשות סימלירזיציה בין מקרה ברזילי להכשרת השכונה ביישוב עלי

היום (14.04.10) התקיים דיון בוועדה לזכויות, בראשות ח"כ דני דנון בנושא "הפגיעה בילדי שכונת היובל עקב הוראת בג"צ להרוס את בתיהם". בדיון השתתפו נציגים היישוב, נציגי משרד החינוך, משרד הרווחה וחברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד.

 

בפתח הדיון התייחס היו"ר, ח"כ דנון להתנהלות משרד הביטחון בנושא ואמר "הדיון מתקיים בגלל ההשתהות של משרד הביטחון בעניין עתיד השכונה. החלטתו של שר הביטחון אהוד ברק להחרים דיון זה לא מקובלת עלי ומהווה זלזול בוטה בעבודת הכנסת. בכוונתי לפעול בהליכים נגד שר הביטחון שלא שולח נציגים לועדת הכנסת".

 

 

על הודעת "שלום עכשיו" שהתפרסמה הבוקר ובה נכתב שהתנועה חוזרת בה ושוקלת לפנות לבג"ץ בבקשה שיוציא מהעתירה שהגישה את בתיהם של שני חללי צה"ל רועי קליין ואלירז פרץ אמר דנון "העתירה מוכיחה את האיוולת בעתירה כולה".

 

קובי אלירז, מזכיר הישוב "אנחנו נמצאים בזמן קריטי, שבועיים לפני המועד שבו המדינה צריכה לתת את תשובתה הסופית לגבי עתיד השכונה. כיום גרים בשכונה כ-40 משפחות ולמעלה ממאה ילדים בגילאים שונים. רוב תושבי השכונה הינם שליחים של מדינת ישראל בין אם זה בצבא, בהוראה, במנהל הציבור ובגופים נוספים, אותם אנשים פתאום מוציאים את עצמם תחת הכותרת 'אנשים לא חוקיים'. המשפחות בשכונה לא יודעות מה ילד יום, אם לרשום את ילדיהם לבתי הספר ולגנים בשנה הבאה והם נמצאים בתחושה נוראית של חוסר וודאות".

 

מירב ניסנהולץ גרה בשכנה במשך 5 שנים, עו"ד במקצועה ועובדת סוציאלית ואימא ל4 ילדים סיפרה כי: "לילדים בשכונה יש שפה מאוד מעניינית ושונה מילדים אחרים, הם מתעסקים ביום-יום בשכול, השכול נגע בכל משפחה בשכונה הקטנה שלנו.

הנושא הנוסף שהילדים שאולים שאלות לגביו הוא הריסת הבתים ע"י המדינה, הם כל הזמן שואלים "איפה אגור בשנה הבאה, לאיזה גן אלך ומי יהיו השכנים שלנו? אני לא חושבת שילדים קטנים צריכים להתעסק בנושאים הללו. התקופה הארוכה הזאת של חוסר הוודאות פוגעת בנו".

 

נורית בר-יוסף, אימא ל-5 ילדים ומורה סיפרה כי לילדיה יש  משחק חדש והוא נקרא "מה נעשה שיבואו להרוס לנו את הבית"

נורית גם התייחסה למצב האישי ואמרה "אני אפילו לא יכולה להחזיר תשובה למנהל שלי אם אני ממשיכה לחנך את הכיתה שאותה אני מלמדת בשנה הבאה כאשר הם עולים לי"א. אנחנו מקווים שהמדינה תקבל החלטה ולא תמשוך אותנו כל כך הרבה זמן.

 

זמרה שלוינגר שהגיעה עם בנה בן ה-5 חודשים סיפרה "אנחנו גרים בשכונה שם מאז שגורשנו מנווה דקלים, כבר חווינו את החוויה הקשה של הרס הבית וההשלכות שנגרמו לנו כמשפחה. אנחנו חיים כעת בקהילה תומכת ואפילו שהילדים שלי טופלו ע"י פסיכולוג מצוין לילדים  יש עדיין נזקים".

 

ח"כ מיכאל בן ארי: "לא מאמין ששר הביטחון יכשיר את השכונה, הוא מעדיף לרצות את דניאל בן סימון מאשר לעשות מעשה אמיץ. לכן האחריות היא על ראש הממשלה".

 

לסיכום הדיון אמר ח"כ דנון: "הזמן הוא קריטי ובכל יום שעובר אי הוודאות לגבי עתיד השכונה פוגע יותר ויותר בנשים, ילדים ובתושבי השכונה – מלח הארץ.

אני קורא לראש הממשלה לקחת סמכויות משר הביטחון ולהכשיר את שכונת היובל במהרה כמו שעשה בעניין בית החולים ברזילי באשקלון.

אם מדינת ישראל לא תפעל בנושא זוהי תהיה סטירת לחי של המדינה לדרכם ולמורשתם של תושבי השכונה".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אופיר אקוניס – סגולה לחתונה

אלי חזן

יועלה גיל בעילה אסורה בהסכמה מגיל 14 לגיל 16

אריק זיו ויזר

"מדאיגה אותי יותר שיטת הסלאמי משיטת השקשוקה"

אריק זיו ויזר

בדיון מיוחד הכריז יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, על תחילתה של מהפכה צרכנית בישראל

אריק זיו ויזר

וועדה הכלכלה ממליצה להקים ועדת מומחים בלתי תלויה שתבחן את נתיב התעופה מעל מודיעין"

אריק זיו ויזר

ארדן צדק השילוט בנתיבי אילון מסכן חיים/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן