26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ראש הממשלה – בנימין נתניהו והמורשת היהודית

האם קבר רחל המשוררת הוא יותר “מורשת יהודית” מקבר רחל אמנו או האם קבר יוסף מנצרת יותר חשוב מקבר יוסף הצדיק בשכם?

התרגשתי לשמוע את נאומו המבריק בכנס הרצליה של ראש תנועתנו בנימין נתניהו –   בדבר הצורך בחיזוק המורשת היהודית במדינת ישראל. אין ספק שחלק מהבעיות הקשות שבהן נמצאת המדינה נובעות מניתוק הקשר של הנוער ממקורותיו. ההווה והעתיד נגזרים מהעבר.

לכן הופתעתי לראות את פירוט התוכנית ובה עשרות אתרים מתקופות שונות, אך אתרי מורשת מערש לידתה של האומה נעדרים ממנה: מערת המכפלה –   מקום קברי אברהם, יצחק ויעקב, קבר רחל אמנו, קברי יוסף הצדיק ויהושע בן-נון, תל שילה מקום המשכן  כולם יוק !!!    לעומת זאת מככבים ברשימה חדר הסעודה האחרונה, כנסיית הקבר, כנסיית יוחנן ועוד אתרים נוצריים רבים.

אולי זה בגלל שהנוצרי נולד יהודי ואברהם אבינו   נולד גוי ?  🙂  לליכודניקים פתרונים.

הסיפור הזה אומנם קשור גם לכסף ולתקציבים, אך הרבה יותר מכך לערכים לאומיים ולכבוד לאומי. ברשימה כזאת יש אמירה עקרונית מסוכנת שמנתקת אותנו משחר תקומתנו כלאום. תארו לעצמכם שארה”ב היתה מתעלמת בסיטואציה כזאת מוושינגטון, ג’פרסון או לינקולן. הבעיה גם לא נוצרה בתחום משרדם של שרים ממפלגת העבודה. הרשימה נולדה בלשכת ראש הממשלה.

ראיתי את ביבי לפני פחות משנתיים מתרגש בסיור בתל-שילה, מצטט מדברי אביו ההיסטוריון. לפי תגובותיו שם יכולתי להתרשם שהוא מחובר מאוד למורשת אבותינו. לכן נראה לי שהוכשל ברשימה הזאת ע”י פקידים, שעשו עבודה שלומיאלית או רשלנית.

עדיין לא מאוחר. החוברת היפה אכן מודפסת לקראת הטקס בתל-חי ביום א’, אבל הרכבת עוד לא יצאה מהתחנה.

אני מבקש מנתניהו תקן את העיוותים ברשימה המקוממת הזאת. כבד את אבותיך ואת אמותיך. אני קורא לח”כים ולשרים לפעול כדי למנוע את הטעות ההיסטורית הזאת.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת אמור- הזכות לחיים בכבוד

אלי כהן

סיפורם של פורר ואבידר

עינר אביב

“איך פוצצתי מפגש עם חבר הכנסת השמאלני של הליכוד”

אלי חזן

הכל שפיט אבל הכל חקיק והפיך

חיים פוזן

נטע זר בליכוד ?

אלי חזן

הטור לשבת של אבי רוזן

אלי חזן
דילוג לתוכן