26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

קריאה לוועדת חקירה בינלאומית לתקיפת צבא לבנון בגבול ישראל

הקמת ועדת חקירה שכזאת תוביל בעליל למצב טוב יותר

בתקופה האחרונה אנו עדים לתופעה של הקמת ועדות חקירה בינלאומיות בעקבות פעולות יזומות של צה”ל (עופרת יצוקה ועצירת משט הטרור).

תופעה זו באה לידי ביטוי בהתגייסות רחבה של פוליטיקאים מכל העולם, האו”ם, ראשי מדינות, דיפלומטים ותקשורת עולמית ואזורית.

 

כך למשל היו חלק מן התגובות לאחר המשט: “שרת החוץ מביעה צער עמוק על הדיווחים על אובדן חיי אדם ואלימות, ושולחת את תנחומיה למשפחות ההרוגים והפצועים… בשם האיחוד האירופי היא דורשת לבצע חקירה מלאה על נסיבות התקרית…”. נשיא מועצת זכויות האדם באו”ם קרא “לכל הצדדים לשתף פעולה… כדי לתרום לשלום באזור ולעשיית צדק עם הקורבנות…”.

תגובות נוספות להקמת וועדות חקירה נשמעו שוב ושוב מהעולם הערבי. בלטו במיוחד אילו של ארדואן, אסד וחברת הכנסת זועבי.

 

האם בעקבות התקיפה הצבאית הלבנונית נשמעו קולות דומים ברחבי העולם?

 

האם ארדואן השמיע את קולו? האם אסד גינה את התקיפה? היכן נעלמו כל הקריאות לחקירה בין לאומית בשל התקפה נפשעת. היכן חברת הכנסת זועבי?

 

היכן האו”ם? האם האו”ם אינו מעוניין לחקור כיצד החלטה 1701 מופרת שוב ושוב? האם האו”מ מיישם את החלטתו “…לנקוט את כל הפעולות הנדרשות להבטיח ששטחי הפעילות שלו לא ינוצלו לביצוע פעולות עוינות מכל סוג, ויסתייע באמצעים רבי-עוצמה למניעת ירי…”.

היכן נשיא מועצת זכויות האדם באו”ם?

 

אני טוען כי מקרה זה מצדיק  “…חקירה מיידית, בלתי תלויה, אמינה ושקופה בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים…” (כפי שאמר דובר הבית הלבן לאחר עצירת המרמרה).

לטעמי נחוצה יוזמה דיפלומטית ישראלית- להפעיל קשרים ומנגנונים אוהדים בבירות הרלוונטיות ולדרוש באו”ם ועדת חקירה. אולי כדאי לנו להתנות את שיתוף הפעולה עם ועדת החקירה של מזכ”ל האו”ם לעניין המשט בהקמת וועדת חקירה לתקיפת צבא לבנון.

 

קיומה של וועדת חקירה בינלאומית בהקשר זה, עשוי להביא לתוצאות חיוביות כגון הגברת הפיקוח של האו”ם על יישום 1701, יצירת גורם מרתיע במערך השיקולים הלבנוניים לתקיפה נוספת ולחיזוק ריבונותה של ישראל בנקודת הגבול המדוברת.

 

לסיום, אני קורא לממשלה לפעול למען הקמת ועדת חקירה בינלאומית לבדיקת אירוע התקיפה של צבא לבנון בגבול ישראל.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שעת המבחן של הציבור הציוני

אלי חזן

אדוני, ראש הממשלה – עשה אשר תעשה – סופך לספוג גינוי

אריק זיו ויזר

האם ניתן להבטיח את שלטון הימין ? שאלה ובצידה הצעה…

שמוליק חרמש

התקשורת בארץ שמאלנית – הוכחה נוספת

אלי חזן

לגבות את רה”מ נתניהו לאור נאומו האמיץ בעניין שליט

אריק זיו ויזר

בכדורגל כמו בפוליטיקה

אריאל אילוז
דילוג לתוכן