20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

קרטל בלחם הפרוס.

בָּרוּךְ אַתָּה ה’ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַמּוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ

 הלחם הוא “הדלק” של מהפכות חברתיות בעולם, בלחם בישראל יש את אחד מהקרטלים הקשים שיש, קרטל הלחם בישראל צובר הון על גבם של החלשים והנזקקים.

הישראלים מוציאים בשנה כ- 1.8 מיליארד שקל על לחמים למיניהם, מתוכם כ-850 מיליון שקלים על לחמים בפיקוח.

כ-50% מהלחמים הנקנים בישראל מיוצרים ע”י שלוש המאפיות הגדולות: אנג’ל, ברמן ודוידוביץ. מאפיות אלה, כמו גם מרבית המאפיות בארץ מייצרות תמהיל מוצרים דומה, הכולל לחם אחיד, לחם לבן, חלה, לחמים פרוסים ולחמניות. התחרות העיקרית בין המאפיות היא על איכות, מראה, טעם ואורך חיי המדף של הלחם האחיד הפרוס.

כ-46% ממכירות הלחם בארץ הן מכירות של הלחם האחיד הפרוס המוגדר כ”לחם בפיקוח”. הגדרת הפיקוח היא פיקוח מחירים של משרד התמ”ת כאשר שינוי במחיר נעשה ע”י המדינה.

בחודש מאי 2010 רשות ההגבלים העסקיים חשדה כי בין יצרני הלחמים הגדולים נערכו הסכמים שנועדו להותיר את מחיר הלחם גבוה ולמנוע תחרות. לפי הרשות, המתחרים הגדולים והמובילים בישראל בתחום הלחם – מאפיות אנג’ל, ברמן, דוידוביץ ומרחבית – תיאמו מחירים וכך פגעו ברוכשי מוצר בסיסי זה. על פי החשד, מדובר בתיאום מחירים של לחמים שנמצאים תחת פיקוח ונקבע להם מחיר מרבי וכן של סוגי לחמים שאינם נמצאים תחת פיקוח. בעקבות החשדות נפתח חקירה ונעצרו חמישה בכירים מהחברות. בבקשת המעצר פורט כי מדובר ב”הסדרים אסורים על חשבון הצרכנים, בין היתר באמצעות המוצר החיוני והבסיסי ביותר שהם רוכשים – הלחם הפשוט והמפוקח”.

בהמשך הודגש כי זהו “קרטל מן החמורים שנחקרו על ידי הרשות הן בשל מאפייניו הייחודיים, הן בשל המוצר הבסיסי והחיוני שכלפיו הו מכוון…קרטל מאורגן היטב, המנוהל על ידי בכירים בחברות המשלב בתוכו את העבירות הקשות ביותר שעומדות בליבת חוק ההגבלים העסקיים”. וזאת, נאמר, “על גבם של החלשים והנזקקים”.

“קונים פחות, שוברים מחיר”

לחם פרוס נרכש ע”י 46% מבתי האב במדינת ישראל, לחם פרוס מרכיב חשוב בתזונת חיילי צ.ה.ל, לחם פרוס מגיע לפרויקט ההזנה בבתי הספר, לחם פרוס מרכיב חשוב אצל ילדים בשכבות המוחלשות, לחם פרוס הוא חלק מכל ההוויה הישראלית, אולם יש מי שפורס את הלחם, מתעשר ובדרך גם פורס לנו את הנשמה.

אנו קוראים השבוע בשם כולנו, למען כולנו לקנות פחות לחם פרוס, בכוח אחדותנו בצרכנות מנצחת, ננצח את קרטל הלחם ונביא להורדת מחירו.

ברכה והצלחה.

יצחק ג’קי אדרי

0545921733

רב סרן(במיל) מגר’ רן לוי

050-5210767

לדף הקבוצה בפייסבוק –

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_121569457927086

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מיליון העולים של יצחק שמיר – שלוש שנים לפטירתו

אלי חזן

צדק ומשפט אבל לא באותו המשפט

היידה שרה

אריק זיו ויזר

אל תוציא את נשמתנו

אלי חזן

מה קורה לדברים שמגיעים לצלחת שלכם?

ניר בן שבת, עטר ברוש ורז שומל

סיפורם של פורר ואבידר

עינר אביב
דילוג לתוכן