34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

קרא: “סיוע למורדים בסוריה, אינטרס ישראלי”

סגן השר איוב קרא, קורא לממשלת ישראל לסייע למורדים בסוריה ורואה בכך אינטרס ישראלי רם מעלה

 

השבוע פורסמו ב- YNET דבריה של מי שכונתה “המורדת” בסוריה שקראה לממשלת ישראל לתמוך במורדים הסורים. אותה “מורדת” אמרה את מה שאומרים לי מאות מורדים בכירים ממנה במשך חודשים בשיחות ארוכות אל תוך הלילה. במשך חודשים רבים אני שולח פעם אחר פעם הודעות ברוח זו לתקשורת בישראל ומבקש במה להגיד את הדברים לציבור, בלא הצלחה.

 

עם כל הכבוד לפרשנים לענייני ערבים, הם מקבלים את המידע שלהם מיד שנייה ואילו אני משוחח עם המורדים ישירות בשפתם ובזמן שהם נותנים בי אמון מלא. אני חש את הדופק של ההתקוממות ולי המורדים אומרים דברים ללא סינון וניסוח.

 

אני אומר את הדברים אך ורק מתוך האינטרס הישראלי: בתוך זמן קצר יתמוטט משטר אסד בוודאות. אנו עומדים בפני הרגעים האחרונים בהם עוד נוכל להירשם בהיסטוריה של העם הסורי כמי שסייעו להם להפטר מהרודן הקטלני ביותר בתולדותיהם.זוהי הזדמנות היסטורית לפתוח ברגל ימין את היחסים בייננו לבין המשטר החדש שיקום בסוריה.

 

אני לא מבקש בזאת לשלוח את בננו על טנקים לסוריה. יש דרכים אחרות ורבות לסייע ולו סיוע הומאניטארי של רצון טוב ואשמח להרחיב על כך אם אתבקש.

 

לצערי,עד רגע זה, לא בחרנו לגלות אפילו אמפטיה פומבית כלשהי כלפי העם הסורי המורד וחבל.

 

סוריה של אחרי אסד תהיה עסוקה בשיקום ובניה מחדש ולא תכוון חיציה כלפי ישראל. יש סיכוי גדול שאם נתחיל עכשיו את תהליך ההתקרבות, העם הסורי יאפשר לנו ביום שאחרי אסד לסייע בשיקום סוריה ובכך נזכה לבנות מערכת אמון עם מי שהייתה הגדולה באויבותינו. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קרא: “הציבור הערבי צריך לייחל לפסילת זועבי”

אלי חזן

קרא: “שלום נעשה רק עם מי שרוצה שלום”

אלי חזן

סגן השר קרא בישיבת הממשלה: קיומו של משרד לענייני מיעוטים מדגיש את השוני והאפליה בין המגזרים

אריק זיו ויזר

האם לנשיא אסד ולסגן השר קרא יש רומן פוליטי?

אריק זיו ויזר

לך בני… לך ותגן על אימא, על אחיך, על אזרחי מדינת ישראל

אלי חזן

מקום חמישי לאיוב קרא

אלי חזן
דילוג לתוכן