21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

קרא מנסה לפשר בין האופוזיציה הסורית לאסד

סגן השר איוב קרא מקיים סדרת פגישות עם גורמי אופוזיציה סוריים, בניסיון לגשר על הפערים בינם ובין אסד

זאת במטרה למנוע מגורמים קיצוניים לתפוס את השלטון הסורי. בפגישה הבא ידרוש קרא בשם קבוצות חרדיות בירושלים למנוע הרס אתרים יהודיים בסוריה
 
בימים אלה מקיים סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, חבר הכנסת איוב קרא (ליכוד), סדרת פגישות עם חברי אופוזיציה סוריים, בניסיון לגשר על הפערים בינם ובין בשאר אסד. עוד נודע כי הפגישות, שנערכות בבירות שונות באירופה, הן פרי יוזמתם של אנשי האופוזיציה הסורית, שפנו אל קרא במסגרת יחסים טובים שיש להם עמו מזה כעשור.

במסגרת הפגישה הבאה, מתכנן קרא גם להעביר מסרים מקבוצות חרדיות בירושלים המבקשות מהנציגים הסורים לשמור על המקומות הקדושים ליהודים ברחבי המדינה. הקבוצות החרדיות חוששות כי בסוריה יתרחש תסריט דומה לזה שארע במצרים, שם חוללו ונהרסו בתי כנסת.

בקשת גורמי האופוזיציה לגשר בינם ובין הממשל הנוכחי באה על רקע המהומות במדינה, מתוך מטרה ליצור חזית חזקה מול גורמים אסלאמיים קיצוניים הפועלים בסוריה ומאיימים לתפוס את השלטון במקרה שהנשיא אסד יודח. חששם העיקרי של אנשי האופוזיציה הסורית מופנה אל אנשי האחים המוסלמים ואנשי הפלג הווהאבי הקיצוני הסלאפים, איתו מזוהה גם אוסאמה בן-לאדן, שחוסל על ידי צבא ארצות הברית.
 
לשכת קרא: “מקווים שהמאמצים יישאו פרי”
גורמים ישראלים רואים במהלך זה היבט חיובי, במיוחד לאור המהומות המתרחשות כעת בסוריה, ועל רקע קבוצת אופוזיציה גדולה במיוחד החוששת מכניסת גורמים אסלאמיים קיצוניים לוואקום שעלול להיווצר אם שלטונו של אסד ייפול. לשם כך, הם רואים בישראל משענת חשובה שתוכל לספק תמיכה כדי למנוע את הדבר.

סגן השר קרא ערך בשנים האחרונות ביקורים סדירים בסוריה, במסגרת חוקית. האחרון שבהם התקיים לפני שבועות ספורים. הפנייה אליו על ידי גורמי האופוזיציה הסוריים התקבלה עם פרוץ המהומות במדינה, בבקשה להיעזר בקשריו של קרא באירופה כדי לפתוח את ערוץ ההידברות בינם ובין אסד.

מלשכתו של קרא נמסר כי הפגישה הקרובה עם משלחת האופוזיציה הסורית תתקיים במהלך השבועות הקרובים בווינה. המשלחת הסורית תכלול שמונה חברים, שאת זהותם לשכת קרא אינה חושפת. עוד נמסר כי “אנו מקווים שהמאמצים שלנו יישאו פרי ונוכל לגשר בין המשטר הסורי לבין האופוזיציה, להפסקת שפיכות הדמים ולמנוע את עלייתם של גורמים קיצוניים לשלטון בסוריה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגן השר קרא בטקס לזכרה של איילת עבודי

אריק זיו ויזר

סגן השר קרא: צריך לעצור את הפגיעה במשק החלב וברפתנים

אריק זיו ויזר

קרא: “הציבור הערבי צריך לייחל לפסילת זועבי”

אלי חזן

מרכז לניתוחים והשתלות במימון ערבי

אריק זיו ויזר

איוב קרא, על קוצים וקיצונים

אלי חזן

סגן השר קרא ייסד את המטה להצלת העם הסורי

אלי חזן
דילוג לתוכן