25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

קרא: להחזיר את טורקיה לשפיות של אתאטורק

קרא מזכיר לטורקים את החובה אותה נטלו לפני 80 שנה

“אני קורא לממשלת טורקיה להוריד את הלהבות ולחזור למדיניות השפויה של מוסטפא כמאל אתאטורק שחיברה בין מזרח למערב והייתה הגשר לשלום ואחווה בין אסיה לאירופה” כך אמר סגן השר לשיתוף פעולה אזורי ח”כ איוב קרא בעצרת השנתית לזכרו של מעצב פניה של טורקיה הדמוקראטית מוסטפא כמאל אתאטורק, שנערכה במרכז למורשת יהדות טורקיה ביהוד (ארקאדאש) , בו השתתפו רבים מקהילת יוצאי טורקיה בישראל וצוות רשמי של שגרירות טורקיה .
סגן השר קרא הוסיף: ” צריכים להיות חכמים ולא רק צודקים, והרדיפה אחר הפנאטיות והקיצוניות  הדתית ממיתה אסון, וטורקיה שחרטה על דגלה כדמוקרטיה אסלאמית חילונית יחידה במזרח התיכון חייבת להתנתק מכל מגע עם ציר הרשע, ולהוביל לערכים נאורים ודמוקראטיים בעולם הערבי והסלאמי”.
מוסטפא כמאל אתאטורק “אבי הטורקים”; היה מדינאי ומנהיג צבאי טורקי, מקימה ומייסדה של הרפובליקה של טורקיה ונשיאה הראשון. נחשב לאבי האומה הטורקית, המורשת החשובה ביותר שהותיר מוסטפא כמאל מאחוריו הייתה מסע החילון והמודרניזציה שהחיל על העם הטורקי, שחרור האישה שהיה צעד נועז שנקט ומספר חוקים עודדו שינוי זה בחברה המסורתית, והנשים קיבלו את זכות הבחירה לפרלמנט, ואת הזכות להיבחר כנציגות לפרלמנט.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגן השר קרא ומלחמתו ברוני בר אוני

אריק זיו ויזר

אייל דותן: “ברכות לסגן השר קרא על גיוס בנו”

אלי חזן

על כל מכה – יונחתו עשר מכות

אריק זיו ויזר

קרא : “אסור לנו לפגוע בדרוזים שבגולן”

אלי חזן

בית יד לבנים בכרמל אתר מורשת לאומי

אלי חזן

סגן השר קרא למאמצי תיווך

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן