25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

קרא : “דאגה לחיילים דרוזים משוחררים”

סגן השר קרא: הממשלה נענתה לבקשתי בהקצאת 1700 יח’ דיור לחיילים משוחררים מבני מיעוטים

הממשלה אישרה הקצאת 1700 יח’ דיור לחיילים משוחררים במגזר הדרוזי, הצ’רקסי, הבדואי והערבי מתוכם 1200 יח’ לדרוזים והצ’רקסים, 400 יח’ לבדואים ו 100 יח’ לערבים, החלטה היסטורית זו באה לאחר שסגן השר איוב קרא בהחלטות קודמות לפיתוח המגזר הנ”ל, לדרוזים בסך 680 מליון ₪, והבדואים 380 מליון ₪ עמד על כך שיתחשבו בצרכים של החיילים המשוחררים בגליל ובכרמל ואכן הממשלה נענתה לבקשתו בסבסוד חסר תקדים של 40 מליון ₪ במחיר כולל פיתוח של היחידות הנ”ל בין 22-50 אלף ₪ מקסימום ליח’ אחת.
הסבסוד ליח’ נע בין 100-280 אלף ₪ ליחידה , בעיקר דאלית אלכרמל, מע’אר ועין אלאסד בשל התנאים הגיאוגראפיים הקשים בכפרים אלה.
להלן פירוט חלוקת היח’ לפי ישובים:
1-     אבו סנאן – 64 יח’  בשכונת יד לבנים ובשכונה המזרחית .
2-     בית ג’ן  4 יח’   תב”ע 5446/ג
3-     דאלית אלכרמל  64 יח’ בשכונת יד לבנים ושכונה מזרחית .
4-     חורפיש 204 יח’ שכונות חיילים משוחררים 1+2 .
5-     ינוח ג’ת  74 יח’ תוכנית 10096/ג  ותוכנית 9655/ג .
6-     ירכא 4 יחידות שכונת חיילים משוחררים .
7-     כסרא סמיע 126 יח’ , גן סלעים ושכונת חיילים משוחררים .
8-     מע’אר 410 יח’ – הר חזון ב”ב ,  שכונה דרומית והר חזון רווי .
9-     עין אלאסד 54 יח’ שכ’ צפונית .
10-ראמה 80 יח’ ת”פ 10449/ג
11-ריחניה 42 יח’ שכונה צפונית .
12-שפרעם 102 יחידות 12533/ג .
הרשימה כוללת שכונות בישובים שכבר קיבלו אישור לתכנון המקומי והמחוזי והשיווק יחל מסוף 2011 עד שנת 2014 , כאשר ישובים שלא הוקצה להם שטח בתוכנית זו ויאושר להם בתקופה הקרובה תכנון מקומי, יזכו להקצאת שטח לחיילים משוחררים באותם תנאים בנוסף לכמות הנ”ל .
כמו כן משרד ראש הממשלה בשיתוף עם סגן השר איוב קרא ימשיכו לקדם תוכנית לישובים חדשים ללא שום קשר לפיתוח והקצאת שטח בישובים הקיימים .
עם קבלת ההחלטה היום הודה סגן השר איוב קרא לראש הממשלה, לשר השיכון ולאגף בקרה במשרד ראש הממשלה במיוחד למר האשם חוסיין שעשה לילות כימים כדי לקדם תוכנית היסטורית זו .
סגן השר קרא הוסיף: ” אין ספק שמדובר כאן בהחלטה היסטורית שמאפשרת לדור ההמשך בעדה הדרוזית והצ’רקסית, הבדואית והערבית שמשרתים בצה”ל יוכלו בזכות החלטה זו לבנות בית ומשפחה ביתר קלות ובכך מדינת ישראל מצהירה על הערכתה הרבה על תרומתם הרבה לביטחונה, לדעתי דבר זה היה צריך להיעשות מזמן אך טוב מאוחר מאשר לעולם לא, ויחד עם זאת אני מודע שתמיד כל מה שנעשה ייראה כלא מספיק בעיני המקטרגים , אך על אפם הממשלה הנוכחית הקצתה למגזר הדרוזי ללא צורך בהפגנות וללא לחצים קרוב למיליארד ו 300 מליון ₪ לפיתוח הישובים ולכיסוי גירעונות, הממשלה הזו תמשיך לחבק את כל אוהבי ישראל בקרב בני המיעוטים ונביא בהקדם עוד אלפי יח’ דיור בישובים הקיימים והמתוכננים כדי לצמצם פערים בדיור לזוגות הצעירים, יש מספיק כסף למגזרים הללו, הבעיה התכנון ואני מקווה שראשי הרשויות ידאגו לתכנון, ובכך נקדם כל פרויקט שיאושר כי זו הזדמנות מצד ממשלת ישראל שרוצה מאוד לסייע למגזרים הנ”ל .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נציג ישראל ביקר את אלמנת הנהג שנהרג בפיגוע בבורגס

אלי חזן

תום עידן הרודנים העריצים

קול קרא בסוריה

אלי חזן

חמאס מקבל שירותי בי”ח אכילוב

אריק זיו ויזר

הסכמה הדדית בין המשלחת הישראלית והטורקים

אריק זיו ויזר

אייל דותן: “ברכות לסגן השר קרא על גיוס בנו”

אלי חזן
דילוג לתוכן