32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

"קסם הגבעות האחרונות"

אירוע שמירת טבע ללא תשלום בגבעות טירת שלום (דרום נס ציונה), 17.1.09
החברה להגנת הטבע, פורום גבעות הכורכר, עיריית נס ציונה והמשרד להגנת הסביבה מזמינים את הציבור לסיור (17.1.09) מיוחד "קסם הגבעות האחרונות". במרכז האירוע – סיור ללא תשלום לכל המשפחה בגבעות טירת שלום (דרום נס ציונה). גבעות טירת שלום הן המשך ישיר לגבעות הכורכר בצפון-מערב נס ציונה, הטובלות בנוף חקלאי העוטף את שולי העיר ומעניק לה מרחב נשימה ומזמנות מפגש מפתיע עם עולם הצומח והחי האופייני לגבעות הכורכר ועם אתרי היסטוריה ומורשת מראשית ההתיישבות בארץ. מראשי הגבעות נפרש נוף מרהיב מהרי ירושלים במזרח ועד הים במערב.

השטח מיועד להפוך ל"אזור נופש מטרופוליני", והוא כולל גבעות כורכר יפות ופורחות, עמקים רחבי ידיים ובהם צמחיית בר ייחודית ומגוון חיות בר, מוקפים בנוף שדות חקלאיים. אנו רואים במרחב זה את הפארק הטבעי הגדול של תושבי נס ציונה, רחובות והמועצה האזורית גן רווה. האזור מיועד להיות "אזור נופש מטרופוליני", ללא בניה למגורים. אך בינתיים מאיימים עליו רכבי שטח ההורסים את גבעות הכורכר, השלכת פסולת בניין ותוכניות בניה לא מושכלות.

המסלול מתאים להולכי רגל (לא מומלץ לעגלות ילדים). אורך המסלול כ-4 ק"מ של הליכה נוחה. אוטובוס מיוחד יחזיר את המטיילים לנקודת ההתחלה. המטיילים יהנו מפריחה יפה, הדרכה בתחנות הסבר שימוקמו לאורך המסלול על תולדות ההתיישבות באזור ועל בית הגידול הכורכרי, ויקנחו בפיתות ותה צמחים.

הסיורים יצאו בין השעות 9 בבוקר ל-12 בצהריים מהאצטדיון העירוני של נס ציונה: גישה מדרך רבין (כביש בית עובד – נס ציונה(. במקרה של מזג אוויר סוער האירוע יידחה בשבוע

רקע
אזור גבעות טירת שלום הוא חלק מרצף גבעות הכורכר המשתרע מ"גבעת האירוסים" של ראשון לציון, דרך הגן הלאומי גבעות הכורכר בנס ציונה, דרך כפר גבירול וגבעת ברנר ועד איזור גדרה. האזור משמש אתנחתא של חיץ פתוח וירוק בין האזורים הבנויים במרחב נס ציונה ורחובות. סלע הכורכר מהווה תשתית לבית גידול ייחודי המשלב צמחייה ים תיכונית עם צמחייה מדברית!

ייחודן של הגבעות הוא בתשתית הסלע הכורכרי. הכורכר הוא סלע פריך, למעשה דיונת חול שהתאבנה, ומכאן הרגישות הרבה שלו. נהגי רכבי השטח, הטרקטורונים והאופנועים, המוצאים בגבעות מקום מפלט ופורקן, לא תמיד מודעים לנזק העצום הנגרם כשגלגלי הרכבים שוחקים את הגבעות לגרגרי חול – נזק בלתי הפיך המשמיד את הערך המיוחד של הגבעות והבסיס לכל המערכת האקולוגית הנדירה.

החברה להגנת הטבע תומכת בתכנון כולל של השטח תוך השארת גבעות הכורכר כליבה שמורה לרווחת הציבור והדורות הבאים. זוהי תבנית נוף המולדת באזור.

לפרטים נוספים : אתר החברה להגנת הטבע www.teva.org.il



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בוטל הכנס של השרים כחלון ושטייניץ

אריק זיו ויזר

שלב נוסף בדרך לפינוי האסבסט בצפון

אריק זיו ויזר

עוזי דיין יסד גוף ציבורי חדש – מועצת הבטחון לישראל

אריק זיו ויזר

ערביי א"י – גירוש או שילוב? / מאת: אריאל מורלי

אריק זיו ויזר

לערב עיון וזכרון: לערי ז'בוטינסקי

אריק זיו ויזר

"כול עאם וואנתום בח'יר"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן