29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

קנדה ואיראן: העולם מתחיל להבין

החלטת קנדה לנתק את יחסיה עם טהרן היא צעד ראשון רב-משמעות, המעיד כי העולם מתחיל להשתכנע בצורך לרסן את איראן. פורסם בישראל היום

 

 

בעשרה ביולי 1996, זמן קצר לאחר בחירתו, נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום בקונגרס האמריקני. הוא הצביע על המשטרים האנטי דמוקרטיים במזרח התיכון, הגדיר במפורש את איראן משטר עריץ, מיליטנטי ופנאטי והזהיר כי אם המשטר הזה ישיג נשק, הרי זו לא תהיה סכנה רק לישראל אלא גם למזרח התיכון ולעולם כולו.

אנשי שמאל בארץ, שהיו עדיין המומים מהנוק-אאוט שהנחיל נתניהו לפרס ושהבהיר להם היטב כי אוריינטציית אוסלו לא עומדת בראש מעייניו של העם בישראל אלא להפך, הפריזו בביקורות נגד הנאום ואף טענו שנתניהו חולם, בין השאר משום שהוא טען שממשלתו תקדם תהליך ארוך טווח של הפחתת הסיוע הכלכלי האמריקני הנדיב בדרך לעצמאות כלכלית ישראלית.

והנה, ככל שחלפו להן השנים כך הפך הזלזול של אותם אנשי שמאל למשמע ההצהרות נגד התחמשות איראנית לזלזול למשמע הצהרות התקיפה על אותם כורים גרעיניים המתבססים באותה איראן. עם זאת, הזלזול בהצהרת העצמאות הכלכלית הישראלית הפך לזלזול במדיניות הכלכלית של נתניהו כשר אוצר – מדיניות שיצרה צעדים מעשיים לקראת עצמאות שכזאת. ואל לנו לשכוח: אנו עומדים היום בפני מציאות שבה הכלכלה האמריקנית, השרויה במשבר, מקשה על מימון מדינות ידידותיות, ולכן ישראל מוכרחה בכל מקרה לפנות למדיניות כלכלית שאינה מסתמכת על מימון מקורות חוץ ממשלתיים, אלא יוצרת מציאות להשקעות פרטיות זרות. החזון של נתניהו בהקשר הזה יהפוך בכל מקרה למציאות.


להמשך המאמר מישראל היום לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מבחן הבגרות של מרכז הליכוד

אריק זיו ויזר

אונ’ בן־גוריון: לא פוליטי, מקצועי

אלי חזן

“נתניהו נגע בכל הנקודות החשובות”

אלי חזן

היסטוריה חדשה-ישנה

אלי חזן

בפתחו של “השבוע הלאומי” של ישראל

אלי חזן

גרמניה ביורו: מה נשתנה

אלי חזן
דילוג לתוכן