19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

קמה שדולת הליכוד לקידום החינוך

ביום 19.10.2009 זה סוף סוף קרה. תנועת הליכוד נתברכה בשדולה שתעסוק בתחום החשוב מכל – תחום החינוך.
עשרות רבות של פעילי התנועה הגיעו ביום שני לכנס היסוד של שדולת הליכוד לקידום החינוך. כדאי לציין שלצד פעילים מוכרים הופיעו באולם הכנסים בקומה ה-14 של מצודת זאב גם לא מעט פנים חדשות, בהם סטודנטים ממספר מוסדות לימוד, אנשי חינוך והוראה וכו’.

את כינוס היסוד פתח עו”ד אריאל בולשטיין שישמש כיושב ראש השדולה. עו”ד בולשטיין סקר את המטרות של הגוף החדש: לקדם את הערכים היהודיים והציוניים בחינוך ילדי ישראל ולהשתית את מערכת החינוך על השאיפה הבלתי מתפשרת למצויינות. “השר גדעון סער החל לפעול בכיוון הנכון, והתוצאות הראשונות של השפעתו כבר ניכרים, אך השדולה תשמח לסייע לו במאמצים לשיפור החינוך השראלי”, סיכם אריאל בולשטיין. כדי להדגים, כי על אף הקשיים, הנחישות מאפשרת לחולל שינוי חיובי גם במערכת החינוך הישראלית, דר’ זאב גייזל חלק עם באי הכינוס את נסיונו האישי בהקמת רשת בתי ספר מופ”ת, שכשמם כן הם הפכו למופת של הצלחה ומצויינות.

אדריכל מיכאל לובוביקוב, הרוח החיה שמאחורי הכינוס המוצלח, הקריא לנוכחים את ברכתו של שר החינוך גדעון סער לרגל הקמת השדולה והעביר את השרביט לדובר השדולה, מר יגאל לפידוס, שהנחה את הכינוס. האורח המרכזי של הערב, מנכ”ל מכון ז’בוטינסקי מר יוסי אחימאיר, נשא דברים מרתקים על חינוך במשנתו של ז’בוטינסקי והדהים את החברים בעומק מחשבתו של מייסד התנועה הרוויזיוניסטית.

הדובר הבא, אלוף (במיל.) עוזי דיין בירך את יוזמי השדולה והציע מספר הצעות קונקרטיות באשר לדרכי פעולתה. בסיום דבריו, עוזי הזמין את מארגני השדולה לקחת חלק פעיל בכנס שדרות לחברה, שעל הוצאתו אל הפועל הוא שוקד בימים אלה. משתתפי השדולה קיבלו בחום גם את הדברים של ח”כ ושר לשעבר יגאל כהן אורגד, המשמש כיום כיו”ר חבר נאמנים של המרכז האוניברסיטאי באריאל.

בשלב זה הצטרף אל מקימי השדולה יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין שעשה מאמצים כבירים כדי להגיע לכינוס על אף לו”ז עמוס במשכן הכנסת. ח”כ אלקין העלה מספר סוגיות, שבהן לדעתו תצטרך השדולה החדשה לדון ולפעול. הוא אף סיפר על מאמציו בחזית הפרלמנטרית והביע את תמיכתו במספר רפורמות, כגון ביטול איזורי רישום לבתי ספר, ובוודאי שמח לשמוע כי השדולה תעשה את כל הניתן כדי לעזור בקידומן. יו”ר הקואליציה הנוכחי הוא אדם שנושאי החינוך קרובים ללבו, ואין ספק ששיתוף הפעולה בינו לבין השדולה יניב הרבה הצלחות.

בדיון שנפתח עם סיום דבריו של ח”כ אלקין נטלו חלק אורחים רבים והיריעה קצרה מלמנות את כולם. הושמעו דעות שונות, מעניינות, מקוריות ומגוונות. המכנה המשותף בין הדוברים התמקד ברעיון מרכזי אחד: הגיע הזמן שהליכוד ידע לשלוט וישכיל לתרגם את השקפתו הערכית לתכנים של מערכת החינוך בארץ.

שדולת הליכוד לקידום החינוך תנהל את פעילותה השוטפת באמצעות מספר ועדות, אשר כל אחת מהן תתרכז בקידום נושאים בתחום מוגדר אחד. אין הספק, כי ההישג הראשון של השדולה בא לידי ביטוי ביכולתה למשוך קבוצות שונות. כך, למשל, פורום נשים ציוניות, שבין מנהיגותיו ניתן למנות את איילה שטגמן ואת שירלי אונגר, הודיע על הצטרפותו אל השדולה. מבין הכוחות הבולטים יש להזכיר את דוידי הרמלין, המיועד להוביל את ועדת ההשכלה הגבוהה של השדולה.

כינוס היסוד הסתיים בקריאתו של עו”ד אריאל בולשטיין לכלל חברי הליכוד להירתם באופן פעיל לעבודת השדולה. הוא הודיע כי ישיבת עבודה ראשונה של שדולת הליכוד לקידום החינוך תוקדש בעוד חודש להוראת האזרחות, וישולבו בה נציגי המכון לאסטרטגיה ציונית שערכו מחקר מעמיק בנושא זה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי מגן על אנשי קדימה בחולון

אריק זיו ויזר

בני בגין : בטוח שבעוד 8 חודשים יחזרו לבנות

אריק זיו ויזר

בעקבות המחאה התפקדות לליכוד

אריק זיו ויזר

אורן כהן – חבר מועצת העיר המצטיין בכפר סבא לשנת 2009

אריק זיו ויזר

פאבל פרנקל ושִכתוב ההיסטוריה / מאת: ח”כ דני דנון

אריק זיו ויזר

יש להעביר את הטיפול בפשיעה החמורה לאחריות השב”כ ….. ! /מאת: גיל שמואלי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן