26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

קומבינות המים – והפגיעה החברתית /מאת:איציק דדוש

היום בועדת הכספים תתקבל החלטה האם לאשר את מס הבצורת. איזה שם דפקו, מס הבצורת אלק! תגידו קנס שעובר לכיסם של העיריות. זה שאנחנו משלמים 4 שקלים לקוב מים ושראשי הרשויות מעבירים 2.6 שקלים לקוב מים למקורות זה ידוע.

השאלה הנשאלת מדוע לעזאזל אנחנו צריכים לשלם יותר מדוע לא 2.6 שקלים? האם אנחנו אמורים לשלם על חשבוננו את המים של הבריכות העירוניות המנוהלות על ידי המתנ”סים? את המים למעונות היום של העיריות, המתנ”סים, או של ש”ס. הרי עלות האכסניה לתינוק במענות של העירייה (גם מועצה) המתנ”ס ושל ש”ס הוא בדיוק כמו מעונות ויצו ונעמת המשלמים מים לעירייה.

הבריכה העירונית
אנחנו ממנים את המים בבריכה, את השקיית העצים, הצמחים והדשא, את המים הזורמים מהמקלחות וגם משלמים כניסה. ועוד כסף שהעירייה עושה על חשבון משלמי המים, את המזנון או מסעדה הם משכירים, את הבריכה משכירם פעמים בשבוע לגופים מחוץ לישוב שבאים בהמוניהם. וכל זה על חשבון מי? על חשבון זה שאנו משלמים 4 ₪ לקוב במקום 2.6 ₪ .

בחזרה למעברה
הרי ידוע על אזרחים רבים במדינה שהמצב שלהם כל כך קשה ושלא מסוגלים לשלם ארנונה ומים. וכשמנתקים להם את המים, הם לוקחים צינור ומחברים באופן פרטיזאני בלי שעון מים עד שבאים הפקחים מהעירייה, מנתקים להם את המים וחוזר חלילה. ומה יקרה עכשיו, העיריות יעשו ביקורת יותר תכופות ואז נתחיל לראות תושבים שלוקחים מים מברזי מכבי האש או מהגינות בדלים כמו במעברות.

פגיעה חברתית
האחד השמחות הגדולות במשפחה ובמדינה זה לחתן את הבנים ולקיים את מצוות פרו ורבו כדי שלמדינה יהיו יותר חיילים וחיילות. לאותם זוגות צעירים קשה לרכוש דירה. חלקם שוכרים דירות ולוקח להם עשר שנים או יותר לקנות בית בישראל או להתגרש. ויש הרבה, שגרים עם ההורים, הסבתות והסבים כדי לחסוך לבית בישראל מה שעוזר להם לא להתגרש. אז כשניגשתי לברר בעירייה מה קורה במקרה שזוג צעיר + ילד גרים אצל הסבתא, אמרו לי אין בעיה! תנו לנו דיווח ואז לא תשלמו קנס בצורת אבל ההנחה בארנונה על זקנה תבוטל. אמרנו שאנו משלמים 4 שקלים לקוב מים והעירייה מעבירה 2.6 שקלים אמרנו.

פגיעה באזרחי עוספייה דלית אל כרמל ומרר עלן ידי ניתוק המים לבתיהם
כשאתם קונים טלביזיה ושילמתם עליה במיטב כספכם ולא קיבלת את הטלביזיה. אחת מן השתיים, או שהמוכר פשט את הרגל, או שלקח את הכסף וברח לחו”ל , כשנתפס, הוא נכנס אל מאחורי סוגר ובריח. כמו ההוא מחברת “חפציבה”. ואני שואל מה ההבדל בין זה לבין שתושבים משלמים 4 שקלים לקוב מים וראש הרשויות שלהם לא מעביר 2.6 לקוב מים לחברת מקורות? כלום! ההוא מחפציבה הלך לבית סוהר וראש הרשות חוגג עם אוטו חדש ונהג צמוד. יותר מזה! החוצפן הולך להפגין נגד נתנייהו. ואני אומר לראש הראשות רוצה להפגין מול נתניהו בוא בידיים נקיות.

לסיום:
איך מקורות ידעו מי חרג? ומה יקרה כשחלשים יבואו לראש רשות רחמן ? ומה יקרה עם כספי המס קנס בצורת, שראשי הישובים לא יעבירו למקורות . מן הסתם האזרח ייענש פעמים כפי שהוא משלם פעמים על הבריכה העירונית או על המעונות יום . בקיצור שילמת נותקת על ידי מקורות.

אני קורה מפה לכל חברי ועדת הכספים , ועדת הכלכלה, וליו”ר הסיעה שהגיע רק אתמול לליכוד ומאיים בהדחות, רוצים לדאוג לעם, הנה בעיה חברתית שערורייתית חבל על הזמן .

הערה: את הנתונים לתמחור המים קיבלתי ממהנדס מים אם טעיתי תקנו בבקשה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סניף כפר סבא אירח בגדול את ח”כ אקוניס,ח”כ פיניאן וסגנית השר גמליאל

אריק זיו ויזר

הנגבי ולין בכנס המייסדים הוותיקים

אלי חזן

“אתה החתן? למה מי תתחתן איתך יא…” /מאת: משה שפיבק

אריק זיו ויזר

השר כחלון:ישיבת מרכז ב29 לדצמבר על מועד הועידה.

אריק זיו ויזר

דן בהוד השרון

אריק זיו ויזר

הרמת כוסית בסניף הליכוד בנתניה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן