24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

קדימה מלחמה, ליברמן מרוויח – יומן פוליטי – אריק זיו

מלחמה אף על פי ששום דבר לא סגור מלחמת ההגנה של ישראל בדרום עומדת בפני סופה. הלוחמה לקראת סופה. בהקשר הפוליטי יש לזכור כי בתחילת המלחמה צהלו הקולות בקדימה שם חשבו לעצמם שהנה אנחנו יוצאים למלחמה וכך ננצח בבחירות. המלחמה בעזה מהווה הוכחה מוחשית כי ניתן ואף רצוי להחזיר את כושר ההרתעה. במהלך השנים האחרונות סיפרו לנו שאי אפשר להלחם בעזה, זה מסובך מדי. הוכח כי כאשר יש רמטכ”ל מקצועי שלא ממונה בגלל דעתו הפוליטית, התוצאה היא, בייחוד לאחר שיקום, צבא מקצועי.
אין ספק כי ההתנתקות נכשלה. ההתנתקות הביאה את החמאס לשלטון והיום המשא ומתן מתנהל עם החמאס. כתוצאה מכך, בעוד שבוע החמאס יהפוך לפרטנר לדו שיח עם נשיא ארה”ב.
בשבוע הקרוב נראה את מערכת הבחירות נכנסת להילוך גבוה. הליכוד נכון להיום הוא מפלגה שאינה מנהלת את השטח, התקציבים שהוקצאו דלים, ברוב הסניפים אין מטה פעיל, נתניהו לא מרשה כרגע להפעיל תעמולת בחירות וכל תקציבי השטח מיועדים כלפי יום הבחירות.
אין ספק כי מערכת הבחירות של 2009 תשמש מושא למחקר אקדמי, זאת המערכה שבה חזינו לראשונה במפלגות ללא שטח.
מי זוכר כיצד פעיל המפלגה היה הולך להוריד את הזקנה ? היום מקבלי ההחלטות יושבים במשרדים ממוזגים ולובשי החליפות טוענים כי אין צורך להשקיע בהבאה פיזית של בוחרים.
בבחירות הקרובות נדע האם צודקים לובשי החליפות ו/או האם דרכם להביא את הבוחר תנצח ?

קדימה או ליברמן
בסקרים אנו רואים כי קדימה נשארת כמפלגה שנייה כרגע, אך בפועל יש משהו לא ברור במערכת הבחירות הזאת. אין אזרח בסביבה שלנו שאומר כי הוא הולך להצביע לקדימה ומנגד יש יותר אזרחים שמדברים מצביעים לליברמן.
מסתמן כי ליברמן הולך להיות הפתעת הבחירות. ליברמן מעביר מסרים חדים, הציבור קונה אותם ונוהר לכיוון הברור.
כאשר אני מייצב את ליברמן בעל המסר הברור מול לבני שמובלת ע”י חבורת יחצנים, כאשר אתה רואה את תמונת החרסינה של לבני מול איווט הברור, אנו רואים כי ליברמן מנצח. ליברמן מקבל היום את קולות המפד”ל המתפוררת ואת הקולות של תומכי שינוי שתמכו בקדימה.
בכך מתחיל להיווצר גוש ימין ברור כאשר הליכוד וליברמן מהווים את המרכז ימינה שמדברים לעניין.
הבסיס שמתהווה הוא שהליכוד וליברמן יזכו בבחירות הללו ב – 50 מנדטים, באם התחזית הזאת תתקיים אנו נזכה לממשלה יציבה למשך 4 שנים.
המסר של הבחירות לציבור חייב להיות : מדינת ישראל צריכה ממשלה יציבה. בתנאים שנוצרו, רק ליכוד חזק וליברמן שמתחזק הם הבסיס לממשלה יציבה. לבסיס קואליציה כזאת כל קומבינציה יכולה להצטרף אך לא להפיל אותה, במידה והעבודה תצטרף וש”ס יש ממשלה יציבה.
מדינת ישראל צריכה מנהיגות אחרת, מנהיגות שלא אדלר וארד יקבעו לפי הסקרים, את ההצלחה הגדולה של מפעילי לבני ראינו בהתנתקות.

משלום למלחמה
בינתיים המפסידה הגדולה מהבחירות היא מר”צ. מר”צ, שניסתה לבנות חזות חדשה לשמאל, כפי הנראה נכשלה. מצד אחד, תומכיה הערבים נוטשים אותה בעקבות המלחמה ומצד שני השמאל איבד את דרכו בשנים האחרונות, לאחר שכל הפתרונות הקסם של שלום עכשיו התנדפו באש הפלסטינים.
מר”צ הייתה המפלגה שדעותיה המריצו את רבין,ברק ושרון אך התוצאה הייתה הרת אסון למדינת ישראל.
המדיניות של שלום בכל מחיר גבתה מאיתנו את איבוד כושר ההרתעה וראו מה קרה – נגררנו לשתי מלחמות ובתוך שנתיים ומחצה אנו נמצאים בשתי מערכות, כלומר מי שזנח את קיר הברזל לטובת שלום עכשיו, הוביל אותנו משלום למלחמה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הבשורה על פי סער – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מנותקים נמאסתם !!!!!

אריק זיו ויזר

דן את נילי

אריק זיו ויזר

נתניהו היה נכשל כמו אובמה

אריק זיו ויזר

מי יהיה הסגן של בר כוכבא

אריק זיו ויזר

דן מרגלית שכיר חרב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן