27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

צ’מברליין 2013

היום (9 בנובמבר) לפני 73 שנים נפטר נוויל צ’מברליין, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, שידוע לכול בתור זה שחתם הסכם אי לוחמה עם אדולף היטלר, בכך הפך לבדיחה בקנה מידה היסטורי.

 

 

המסקנה שהתבקשה מאותה טעות הייתה שאין כל טעם לעשות הסכם עם מי שלא מעוניין בכך. הסכם כפוי שכזה ישרת את מחרחר המלחמה, ע”י קבלת לגיטימציה ומרווח זמן.

כיום, 2013, אין ספק שברק אובמה הוא הצ’מברליין של דורנו. הוא בחר לחתור להסכם בכל מחיר, גם אם יקבל הקפאה בלבד של פרויקט הגרעין האיראני. הוא, ראש המעצמה החזקה בעולם ומנהיג העולם החופשי, מעניק במו ידיו את אותה לגיטימציה לאיראן, מדינה בעלת משטר המדכא את מתנגדיו ומונהג ע”י כוהני דת פונדמנטליסטיים להפוך למדינה גרעינית.

וינסטון צ’רצ’יל, בתגובה להסכם של צ’מברליין, אמר שבריטניה יכולה הייתה לבחור בין חרפה למלחמה. היא בחרה בחרפה ותקבל בתמורה מלחמה. מי לנעליו הוא ראש הממשלה נתניהו. הוא זה שצועק את האמת המרה. אובמה מוביל אותנו לחרפה, למרות שהבחירה שלו קלה הרבה יותר. הוא לא צריך לסכן את ארצו מול מעצמה שוות כוחות. הוא אפילו לא צריך להילחם.

כל מה שעליו לעשות הוא להחריף את הסנקציות. הסנקציות חנקו את הכלכלה האיראנית, מה שהוביל לבחירה של נשיא הנחשב “מתון” יותר מאחמדניג’אד. זוהי אשליה אופטית. רוחני מתקדם לגרעין בדיוק כמו קודמו, וגם הוא נשלט בפועל ע”י חומייני ושאר האייתולות. ההבדל הוא כלפי חוץ – ידוע היה לכל שהצהרותיו הלוחמניות של אחמדינג’אד לא הותירו למערב ברירה אלא להגיב. רוחני משגר מסרים מפויסים, בתקווה להקלה סנקציות מחד ולהמשך תכנית הגרעין מאידך.

אובמה נפל בדיוק למלכודת הזו. הוא נתן לרוחני את מה שרצה, בכך המריץ אותו להמשיך להעשיר אורניום, אם בגלוי ואם בחשאי. אפילו צרפת, שמונהגת כיום ע”י נשיא יוני כמו פרנסואה הולנד, מתנגדת להסכם. גם בשאנז אליזה יודעים שההסכם מוביל את המערב מס’ שנים אחורה, ואת איראן אל ההתחמשות המסוכנת. גם בעתיד, כוח ההרתעה של מעצמות המערב ילך ויפחת. שמועות אומרות שאפילו בסעודיה מתייאשים מן המערב, ושוקלים להתגרען בעצמם כדי להדביק את הקצב של טהרן.

ההסכם מותיר את ישראל עם הגב לקיר, ללא בעלת הברית המשמעותית ביותר שלה. במקרה של הפצצת הכור והמערכה שתבוא לאחר מכן, אל לעולם להאשים אותנו. מי שלא לומד מן ההיסטוריה, סופו לחזור עליה. כנראה שנשיא ארה”ב לא נכח באותו שיעור.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קולאז’ של שנאה נגד נתניהו: והשמאל שותק

כן למדינת היהודים לא להקפאה

אריק זיו ויזר

הקראת גזר הדין של קצב נקבעה ליום האישה הבינלאומי – צירוף מקרים ?

אריק זיו ויזר

אף אחד לא מופתע מסערת ברק

אריאל אילוז

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

קריסה ולקחה? /מאת:איתי חיים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן