24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

צעירי הליכוד בנתיב חייו של בגין בתל-אביב

ביום שישי, 9.8.2013, התקיים סיור של צעירי הליכוד ברחבי העיר תל-אביב בנקודות ציון מרכזיות בחייו של מנחם בגין ז”ל.

 

 

הסיור הינו פרי שיתוף פעולה מתמשך בין צעירי הליכוד לבין מרכז מורשת בגין, שת”פ בו מתקיימים מדי כמה שנה מספר אירועים משותפים העוסקים במורשתו של מנחם בגין. השנה, כאשר במרכז מורשת בגין מציינים 100 שנים להולדתו של רה”מ השישי של מדינת ישראל על ידי אירועים הנמשכים לאורך כל השנה, הוחלט כי סיור בו יצעדו צעירי הליכוד בנקודות ציון חשובות והיסטוריות בחייו של בגין ובהיסטוריה של האצ”ל, תנועת החירות ותנועת הליכוד אשר אותן הנהיג ופיקד, יהיה הדרך הטובה ביותר לציין את המאורע.

כ-50 צעירות וצעירי ליכוד (וגם כמה מותיקי התנועה) החלו את הסיור ברחוב אבן גבירול פינת רוזנבאום שם קיבלו סקירה על הדירה המיתולוגית של משפחת בגין ברוזנבאום 1 בת”א שהיתה דירת המסתור האחרונה ושימשה את המשפחה עד למהפך 1977 עת נבחר לראש הממשלה השישי של מדינת ישראל.
הנקודה הבאה בה התקיימה הדרכה היתה מצודת זאב, שם נסקרה ההיסטוריה הפוליטית של בגין מתקופת האופוזיציה ועד העלייה לשלטון בנצחון הליכוד ב-1977 וכן על תקופת שלטונו.

לאחר ההסבר והדיון על תקופתו של בגין כראש הממשלה וכיו”ר תנועת הליכוד, המשיכו הצעירים למפקדת האצ”ל שהיתה ברח’ ביאליק 16, בסמוך לבניין העירייה הישן, משם יצאו הפעולות המפורסמות של האצ”ל בתקופה שלפני קום המדינה.

הנקודה הבאה היתה מול השגרירות האמריקאית ברחוב הירקון ועסקה ביחסים ששררו בין מדינת ישראל לארה”ב ועל המחלוקות וההסכמות שהיו לבגין עם הממשל האמריקאי בתקופתו כראש הממשלה.

לנקודת הסיום צעדו הצעירים דרך אנדרטת ההעפלה הרביזיוניסטית וקיבלו סקירה על חלקו של בגין בהעפלה זו.

הסיור נחתם בפרשת אלטלנה והאנדרטה שהוצבה והושחתה מספר פעמים מול מלון סבוי שהיה אחד ממקומות המסתור של בגין כמפקד האצ”ל.

הסיור גרר תגובות נלהבות של כל המשתתפים וכן בהחלטה כי סיורים אידאולוגיים דוגמאת זה ימשיכו להתקיים על מנת להנחיל לצעירי הליכוד את המורשת היהודית, ההיסטורית והתנועתית, על פי משנתו של אחד מגדולי המנהיגים שידע עם ישראל – מנחם בגין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מפגינים כנגד יולי תמיר

אריק זיו ויזר

מנהיגות צעירה: ראיון עם יו”ר תא לביא באוניברסיטה הפתוחה

אריק זיו ויזר

מחזירים את הכח לצעירים – פתיחת הקמפיין של עומרי אקוניס בצפון

אלי חזן

הבחירות לצעירים : רשמים מתוך מטה אקוניס

אלי חזן

קלנר מכוון לנשיאות הצעירים

אלי חזן

מנהיגות צעירה: ראיון עם יו”ר תא לביא במכון האקדמי לב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן