21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

צל הקיקיון (תגובה ל’ליברמן רק נובח’) /מאת: משה שפיבק

למה ליברמן מתחזק בסקרים? כי הוא בא עם מסר חד וברור, גם אם הוא ריק מתוכן. ארבעה צעירים מופלאים משורותינו, יישמו את הכלל הברור, כי מול טנקים לא נלחמים בבונגלך. מול המסרים הברורים אך הריקים של ליברמן, קבעו הצעירים במסר ברור וחד משמעי- המלך הוא עירום. אך תגובת לשכת היו”ר מזכירה את שירו של אריק איינשטיין “המלך הוא עירום, וכולנו ילדים, רואים לו את הטוסיק, שותקים ולא קמים” ביום שלישי הקרוב, ככל הנראה, הליכוד יוכתר כמפלגה הגדולה ביותר. השאלה היא כמה מנדטים. קרוב לוודאי שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. האלה היא עד כמה תהא לעומתית וכמה זמן תחזיק מעמד. אין לאיש שמץ של ספק כי ככל שהליכוד יהיה גדול יותר, כך ייקל עליו להקים ממשלה בצלמו ובדמותו מבלי לפזול למרכז.
הסכנה ליציבות השלטונית נובעת מאותן מפלגות קטנות= קיקיוניות, כפי שנהוג לכנותן. משום מה הדביקו את הכינוי קיקיוניות לאותן מפלגות שבדרך כלל לא עוברות את אחוז החסימה, אך זה לא מדויק. מקור המינוח הוא מספר יונה, שם מסופר על הקיקיון ש’בן לילה צמח ובן לילה נבל’ והוא סיפק הרבה צל…
‘ישראל ביתנו’ היא מפלגה קיקיונית במלוא מובן המלה. אינני נביא ולא בן נביא אך בטוחני כי בעוד קדנציה או שתיים, היא תימחק, (כמו דש, המרכז, הדרך השלישית, וכמובן שינוי) כשבעזרת ה’ , בדרכה לפח האשפה של ההיסטוריה הפוליטית שלנו, תיקח איתה את ‘קדימה’. דיברנו על צל הקיקיון… ואכן מפלגת ישראל ביתנו מטילה צל כבד על יכולת הליכוד להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה.
אתמול (רביעי בלילה) שוחחתי עם בני בגין בבית שמש (כתבה בנושא נשלחה לאתר זה). הבעתי בפניו את התהייה על כך שיש שתי מפלגות, המתקרבות בסקרים ל-40 מנדטים, שהן פשוט ריקות מתוכן- קדימה וישראל ביתנו. בגין ענה לי על כך: “אלו 40 מנדטים של אופורטוניזם” על הסיסמה של ליברמן על הנאמנות: ” זה רעיון שלא יתפוס, אבל משום מה הציבור קונה את זה”. ובכלל מישהו מכיר את הרשימה של ליברמן? כנראה שהיא לא אטרקטיבית כמו הרשימה של הליכוד. על עניין האופורטוניזם בקדימה התבטא בשבוע שעבר משה יעלון, בדברים שהובאו מעל אתר זה: “זו תופעה שצריכה לחלוף מן העולם”,
יתרה מכך, בני בגין הסכים עם קביעתי, כי מן הטבע ומן ההיגיון היה שהעבודה תקבל בסקרים יותר מ’קדימה’. אמנם אין אנו מסכימים עם דרכה, אבל יש לה דרך, יש לה מסורת, יש לה מחנה שעומד מאחוריה. ומה יש לקדימה? כלום, לא דרך, לא עבר , לא הווה, לא עתיד, לא מחנה טבעי שעומד מאחוריה. פשוט כלום.
משום מה נתפס ליברמן כשותף טבעי לליכוד, הוא הרי היה פעם מנכ”ל התנועה ונאמנו של נתניהו. נו אז מה. להזכיר לכם מאיפה הגיעה חצי ‘קדימה’? חסד גדול עשה ליברמן הבוקר עם הקולות הצפים בינינו, כשאמר שהוא לא פוסל הצטרפות לקואליציה עם לבני. ב-2006 הוא אמר “ליכודניק אמיתי מצביע ליברמן”. הליכודניקים האמיתיים נלחמו כאריות באופוזיציה, בעוד ליברמן ישב בממשלה אחת עם מג’אדלה (מה? הוא נאמן?) וחיפה על אולמרט למרות וינוגרד ולמרות טלנסקי. תוסיפו לכך את השקפותיו של ליברמן בנושא דת ומדינה, פשוט ‘קופי-פייסט’ של מצע ‘שינוי’ ומשם הדרך שמאלה קצרה ביותר. הוא לא שולל תמיכה בלבני ומה זה בדיוק חילופי שטחים? עוד מינוח מכובס מבית היוצר שהביא עלינו מינוחים מבעיתים כדוגמת ‘התנתקות’ (אדלר?…).
השותפות הבאות בתור הן המפלגות החרדיות. אך הן שותפות טבעיות לכל קואליציה שתיתן להן את ליטרת הבשר. דא עקא, שהעבודה לא בכיוון, אצל הבלונדה הם שרופים (ש”ס לפחות) ואין להם על מי להישען אלא על אביהם שבליכוד.
הבאות בתור הן הבית היהודי והאיחוד הלאומי. אינני רואה אותן שותפות בממשלת קדימה ועבודה. הן שותפות טבעיות בלעדיות של הליכוד. הסקרים מנבאים 3-4 מנדטים לכל אחת מהן. על מנת לשתפן בממשלה כשותפות משמעותיות, הליכוד צריך להיות גדול וחזק על מנת להרשות לעצמו שותפות עומק עם מפלגות קטנות כאלו.
אם חלילה לא יעבור הליכוד את קו ה-30 מנדטים, ניאלץ לחזו ת בממשלה בה שותפים 40 מנדטים אופורטוניסטים ריקים מתוכן של ליברמן וקדימה, שיובילו אותנו לבחירות בזמן קצר וימוססו את מעט ההישג של הליכוד. המשימה האמיתית היא לא לעלות לשלטון, אלא גם לשלוט.
צריך לשים את האצבע במקום הנכון ולומר מבלי להתנצל, כי מקור הירידה בסקרים הוא בהתחזקותו של ליברמן. ש”ס עלתה בסקרים? לא! הבית היהודי? לא!, האיחוד הלאומי? לא! אפילו קדימה לא! ליכודניק אמיתי, מן הראוי שלא יצביע ליברמן, אחרת נמצא את עצמנו בממשלה עם לבני. התגובה “אין לנו מאבק עם ליברמן” אינה במקומה. יש מאבק ועוד איך! בחירות הן מאבק ולא פיקניק. אנו מכבדים את ליברמן, הוא אפילו יכול להיות שר. מפלגתו תהא שותפה, אך לא בגודל חסר פרופורציות.
ברצוני לחזק את ידיהם של ארבעת הצעירים המופלאים הללו, שאמרו את האמת בפרצוף, מבלי להתבלבל ומבלי להתפלפל. ‘לא תגורו מפני איש’, כתוב בתורה. ליברמן מתחזק בגלל אמירות חד משמעיות וברורות, גם אם הן ריקות מתוכן. הצעירים הללו השיבו באמירות ברורות אמיתיות וישימות. הצעירים הללו הם עתידה של התנועה והמדינה וצריך לתת להם להתבטא. יש לעשות הכול כדי שהליכוד יהיה מפלגת שלטון גדולה ויציבה ולא לתת למפלגות ריקות של ‘איש אחד ועוד כמה עב”מים’ לנגוס בליכוד.
המפתח לניצחון במערכה הוא זיהוי האויב, נקודות התורפה והשימוש ביתרונות היחסיים שבתוכנו. והנמשל ברור: האויב הוא ליברמן, נקודות התורפה הן סיסמאותיו הנבובות של ליברמן וישבתו בממשלת הזדון של ‘קדימה’ והיתרונות היחסיים שלנו הם רשימה של אנשים שדעותיהם ידועות, פיו וליבם שווה, כולם נאמנים לערכי התנועה ובעיקר אותם צעירים שמוסיפים צבע ללחיים אל מול החיוורון בסקרים. עוד כמה אמירות ברורות ונוקבות כאלו והמנדטים ישובו אל מקומם הטבעי.
קרן, ציפי, שגיב ויריב- תמשיכו לתת גז! כל הכבוד!
ביום שלישי הקרוב, פעמיים כי טוב, מחליפים את השלטון! ובגדול!
“וכל הרשעה כולה כעשן תכלה, כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שוקק ברעננה

אלי חזן

בכינוס תודה לפעילים והדלקת נר שהתקיים השבוע עם ח”כ סילבן שלום, אמר ח”כ שלום:

אריק זיו ויזר

סבו סקר טוען הליכוד מפלגה גזענית

אריק זיו ויזר

ההצלחות המקומיות של הליכוד

אריק זיו ויזר

סניף חולון ציין את ראש השנה בחצר ביתו של טל ברונשטיין

אריק זיו ויזר

הדרך לשחרורו של החייל גלעד שליט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן