25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ציפי והטלפון האדום – יומן פוליטי – אריק זיו

מדוע ממשלת ישראל תתנתק מהסוכנות היהודית, הביבי של קרטר ממשל איטולות, מדוע חוק מופז מוציא את לבני מדעתה,הפרובוקציה של דליה,צביעות של אובמה והילרי, הליכוד תנועה ריקה מתוכן, הרפורמה במינהל מסוכנת ליהודים. נתן שרנסקי
שרנסקי מועמד לתפקיד יו”ר הסוכנות. ואולם, מתברר כי האמריקאים מתנגדים למועמד ראש הממשלה. יש לשים סוף להשתלטות העוינת שלהם על הסוכנות. ההרגשה הזאת קיימת גם במסדרונות הממשלה.
גורם בכיר בליכוד אמר השבוע : “אנו נבצע רפורמה מלאה. נתנתק מהסוכנות ונקים ארגון שהוא מייצג יותר את מדינת ישראל. לא יכול להיות שחבורת עסקנים אמריקאיים יקבעו דברים ברומו של עולם לכל העולם היהודי וכאשר ראש הממשלה קובע מועמד ראוי הם יפילו אותו רק מכיוון שהוא יכול להיות עצמאי ולא תלוי בהם”. לדעתי – דברים כדורבנות.
יו”ר הליכוד העולמי ח”כ דני דנון אמר השבוע בכינוס חבר הנאמנים כי הוא יתמוך במהלך של התנתקות מהסוכנות במידה והממשלה תחליט וכי הוא רואה את נתן שרנסקי מועמד מצוין להיות מנהיג האומה היהודית.

ג’ימי קרטר
הנשיא האמריקאי הכושל ביקר השבוע שוב בישראל. לא יהיה זה מופרך לקבוע כי קרטר הוא אחד האינדיבידואלים האמרקיאיים העוינים ביותר את ישראל. מאמר שהתפרסם השבוע של לימור סמימיאן דרש מן האוניברסיטה העברית היוצר בצורה מבריקה השוואה בין אובמה לקרטר רק ממחיש זאת. לקרטר יש היסטוריה של תמיכה ברוצחים ואין ספק כי אם היה חי בתקופתו של היטלר קרטר היה מסנגר עליו.
קרטר לצערי הוא אנטישמי בכל רמ”ח אבריו.

לבני והטלפון האדום
כאשר העלה את השאלה הזו אהוד ברק בעת הבחירות היא הייתה מקוממת בעיניי אינדיבידואלים מסוימים אך השבוע אני מביו מדוע לבני באמת לא מתאימה. המרד שהובילה השבוע בכנסת היה מרד עלוב, אולי לגן ילדים הוא מתאים. לבני הכריזה השבוע ברוגז, האופוזיציה לא מגיעה לועדות ולמליאה, האם זה עצר משהו, הליכוד שידוע בממלכתיות ניסה להגיעה להסכמות, אך לבני דרשה כי חוק מופז יקפא.
חוק מופז מגדיר כי פילוג בסיעה יהיה מקובל החל משבעה חברי כנסת, לבני מבינה טוב טוב כי הפילוג בדרך.
בליכוד אמרו לא והעגלה נסעה.

חפש את הדליה
שירה בציבור בוועדת הכנסת, עזיבת מליאת הכנסת לאלתר, שבירת כללי המשחק ועוד דברים מבית היוצר של מפלגת הפרודיה קדימה נראו השבוע בכנסת. הבעיה היא שאל הפרודיה הצטרפו סיעות השמאל האחרות שגם אותן ניתן לסווג כטרגדיה פוליטית שהרי מצביעיהן הצביעו לקדימה, מחקו את מפלגות האם בשם השנאה לנתניהו ובקדימה יש יותר אנשי ימין בולטים יותר ממרידור – כך מצביעי שמאל הצביעו למפלגה שבה יש גורמי ימין מובהקים. כל אלה יחד עם האיחוד הלאומי שמאבדת את עצמה לדעת.
הכל נעשה תחת התואנה שהקואליציה לא מכבדת את כללי המשחק ושוברת את הכלים. האמנם?
רבים מחוקי המשילות שהקואליציה מציעה לא מהווים תקדים, הם עלו כבר בעבר. ואולם, מדוע שבמקרה הזה לא נחפש את הדליה? היינו : צריך לזכור כי נגד דליה איציק עומדות חשדות לשחיתות שמי שהעלה אותן על סדר היום היה העיתון “ישראל היום”. דליה רוצה להטות את תשומת הלב מהעיסוק הבא ולכן יצרה פרובוקציה ואם לא יצרה אותה אז הייתה מאוד דומיננטית ביישומה. אסור לשכוח שדליה משתעממת באופוזיציה שהרי שאילתות, הצעות חוק או פעילות פרלמנטארית אחרת מהווה נטל עבורה. היא סימנה כבר מזמן את מוסד הנשיאות (כאילו דא ? קצב אחד כבר הספיק לנו) או את ראשות קדימה (כן דליה בטח, יש גבול. מה שטוב לארגון מורים לא מספיק טוב למדינה).
מזל שלליכוד יש אלקין שבשקט ובחוכמה בולם את טירוף המערכות.

הבחירות באיראן
מהוות דוגמה לצביעות של העולם המערבי ובמיוחד של אובמה והילרי. שהרי הם אינם נוקטים עמדה ברורה בדבר הצורך להפיל את משטר האייתולות אך במי הם מתעללים ? בנתניהו הדמוקרט המערבי.
לא שכחנו כיצד גרם קרטר להפלת השאה באירן והתוצאה היא משטר הטרור שחותר ללגיטימציה בעולם. כך הצמד אובמה את הילרי כיום במשטר האייתולות. ההיסטוריה כך מתברר חוזרת על עצמה.

יש מצודה ואין תנועה
הליכוד היא תנועה שהולכת ונעלמת אין בליכוד עתודות למנהיגות המשך אפילו השטח בליכוד הוא אותם פנים. כבר שנים אין כוחות חדשים ויש אווירה של חידלון, הסניפים משותקים שכן ברוב הסניפים אין פעילות מינימאלית אפילו כנסים קטנים לא מצליחים לעשות
צעירי הליכוד הם בבועה של אי עשייה. מנגד לאי הפעילות של הצעירים יש קבוצה חיצונית לליכוד בשם “אם תרצו” אלו חבורה של צעירים ימנים שיוצרים עשייה פוליטית בישראל.
אולי מהקבוצה הזאת יצאו הדור הבא של המנהיגות בישראל. זאת קבוצה מאמינה שאפשר לחדש את הציונות במדינה לא רק מעסקנות.
כך גם אצל הנשים – אין שום פעילות של עשייה במגדר הנשי, גם הן אינן מצליחות ליצור פעילות במסגרת המפלגתית זאת למרות שבשנים האחרונות אנו עדים לתהליך של התעצמות נשים בכל הרמות במדינה על ידי שדולת הנשים ועוד התארגנויות מצליחות היכן שהנשים בליכוד ושאר המפלגות נכשלים.
הנהגת הליכוד מעצימה את אי הפעילות המפלגתית כאשר אינה משתפת את חברי הליכוד בעשייה הביצועית בממשלה ובכך יוצרת את אי העשייה ברמה הפוליטית.

אלקין
אודה כי כאשר הביאו אותו לליכוד לא בירכתי על בואו שכן הוא ימני שערק לקדימה – בדיוק כמו יואל חסון. רובי ריבלין אמר אז משפט מסנגר על אלקין כי בקדנציה הקודמת היה הח”כ ה 13 של הליכוד. אמר וצדק.
אלקין מתגלה כיורש הטוב ביותר שיש לליכוד, כאשר מונה לתפקיד יו”ר הקואליציה אמרתי כי הוא נכנס לנעלים של היו”ר הקודם גדעון סער ואלו נעלים לא קטנות. בשבועות האחרונים אנו יכולים לנשום לרווחה כי אלקין מתפקד מצוין – אלקין הצליח להפיל את בר און מהוועדה למינוי שופטים ואלקין לא נבהל מברוגז של קדימה והמשיך בתהליך העברת חוקי המשילות ועברת התקציב. יישר כוח.

הרפורמה במינהל – נתניהו חייב להיזהר
אין ספק כי צריך רפורמה במינהל מקרקעי ישראל אך נראה כי נתניהו רץ מהר ברפורמה הזאת. התוצאה של הוצאת הבקרה על הקרקעות יכולה להיות חרב פיפיות לבעלות יהודית על עתודות הקרקע בישראל. כסף איסלמי יוכל לקנות את הקרקעות ובכך יצא שכרנו בהפסדנו.
אך ברור שצריך שינוי מהותי במינהל – רק לעשות זאת בחשיבה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ממשלת נתניהו הרביעית : משקד ועד בית שאן

נתניהו לוחץ או לחיץ

אריק זיו ויזר

מי שפחד מכבל יקבל את פרץ

אריק זיו ויזר

יריב עצר את ההסתה של רן כהן

אריק זיו ויזר

הליכוד לאן

אריק זיו ויזר

רז הוציא את הגז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן