26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

צה"ל – צבא יותר קל ונייד, מוכן לאתגרים החדשים

דובר צה"ל – תת אלוף פולי מרדכי – התארח אתמול במכון ז'בוטינסקי והרצה על המצב העכשווי 


"ישראל מאויימת כיום פחות על-ידי צבאות, אך יש זירות פוטנציאליות שיכולות להתפוצץ. האויב השתנה, הוא פחות ממוסד, הוא מצוייד בטילים, הוא יודע לפגוע בעורף, ויכול לגרום לאירוע נפיץ שמיד עלול להתפתח למערכה גדולה". כך אמר דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, בהרצאתו במסגרת מועדון המכון של מכון ז'בוטינסקי ביום ראשון, 28.7.13.


תא"ל מרדכי הגיע למפגש היישר מסיור בגבול הדרום שערך הרמטכ"ל, לבחון את מוכנות צה"ל מול כל התפתחות שעלולה להתרחש מסיני. "ההיערכות המודיעינית והמבצעית שלנו – אמר – היא בהתאם להתרחשויות הצפויות, וזהו האתגר הראשון שעומד בפני צה"ל. האתגר השני הוא השינוי בצה"ל עצמו, שהחל עוד לפני הקיצוץ בתקציב. צבא יותר קל, בעל ניידות מהירה, בעל יכולת של ניטרול מהיר של האש והטילים. הקיצוץ הכספי מאיץ תהליכים אלה".


דובר צה"ל סיפר על השינויים שעברה הדוברות הצה"לית בשנתיים האחרונות. "אנחנו עוקפים את התקשורת המסורתית במהירות ובאמינות על-ידי כניסה למדיה אינטראקטיבית. פתחנו לפני שנתיים חמ"ל ויזואלי, פרסנו נציגים של דובר צה"ל בכל יחידות השטח. המשימה המרכזית שלי – לומר למפקדים בשטח, תכינו תשובות מהירות ואמינות שיהיו בידינו עוד לפני התחקיר עצמו".


הדובר עצמו, בניגוד לעבר, איננו איש תקשורת בכל מהותו, כי אם קודם כל – איש צבא, שמכיר היטב את הצבא, ומדברר את כל צה"ל מאחרון החיילים ועד הרמטכ"ל. ואכן תא"ל מרדכי היה בעברו לוחם גולני ואיש מודיעין, שיודע ערבית טוב יותר מעברית, כדבריו.


דובר צה"ל הדגיש: "היום אין יותר בלעדיות, בוודאי לא בנושאים מבצעיים. אני מחוייב לציבור ולא לאף כלי תקשורת. אני לוקח את העוצמה הצבאית ומנגיש אותה בצורה הכי נכונה לקהלי היעד. אינני מאמין בספינים. עלי להתבסס רק על המהות והמעשים, כאשר האתגר הוא אמינות מול מהירות".


תא"ל פולי מרדכי הבהיר כי אם בעבר היו 30 משפיעי דעת קהל, כיום כל אזרח יוצר יותר סדר יום באמצעות הרשתות החברתיות, ואנו ניצבים מול מעורבות הולכת וגדלה של האו"ם, של אירגוני זכויות אדם, ומה שהוא כינה: "מארבים מתוכננים" לצה"ל. לדבריו, בעולם הערבי מתייחסים באמינות גבוהה מאוד לדובר צה"ל.


בתום הרצאתו השיב דובר צה"ל על שאלות מהקהל, וקיבל תשורה ממנכ"ל המכון: הספר "מגילת הגדוד" מאת זאב ז'בוטינסקי, אבי הצבאיות בישראל.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פוליטיקאית שאינה מושלמת, טאק

אלי חזן

הליכוד מאבד את הזהות שלו

אלי חזן

שתי מדינות לשני עמים/ הני זובידה

אריק זיו ויזר

"שמיים פתוחים זו רק ההתחלה"

אלי חזן

מה מפריע לרזי בגלי צה"ל.

אלי חזן

רה"מ על משבר שכונת האולפנה בבית אל: "לא אתן את ידי לפינוי"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן