23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

צה”ל והמתיישבים קוראים את המגילה בשומרון

ראשי ההתיישבות בשומרון ומפקדי צה”ל בקריאת מגילת אסתר בקבר יהושע בן נון, הרש”פ חיללה המתחם – צלבי קרס וגארפיטי

 

כניסה מיוחדת התקיימה לפנות בוקר לקבר יהושע בן נון בכפל חארס בשומרון – תפילת שחרית וקריאת מגילת אסתר במקום.

בקריאת המגילה השתתפו תושבים מהשומרון ובראשם גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון ורב הישוב רבבה הרב אוריאל גנזל, ועימם קציני וחיילי צה”ל מחטיבת אפרים בראשות אל”מ רן כהנא, מפקד החטיבה.

אורח מיוחד הצטרף לקריאת המגילה ולהרמת כוסית “לחיים” לרגל הפורים: מפקד אוגדת איו”ש החדש תא”ל חגי מרדכי, שהתקבל יחד עם מפקד חטיבת אפרים באהבה רבה ע”י המתפללים תושבי השומרון.

קודם לכן,  עם הגיע המתפללים הראשונים למקום, הזדעזעו לגלות כי הערבים חללו את מתחם הציון: על הקירות הפנימיים של מבנה הציון הקדוש צוייר  צלב קרס גדול וכן רוססו כתובות גראפיטי לאומניות וכתובות נאצה בערבית.

בעבר חיללה הרשות הפלשתינית  מס’ פעמים את הקבר – בשבירה, השלכת אשפה ופסולת, בכתובות גראפיטי ואף בשריפה, אולם מאז הועבר מסר תקיף בנושא מהצבא הקבר נשמר במצב סביר יחסית.

יצויין כי לאחרונה פרסמו גורמים רשמיים שונים בהודעה לתקשורת, כי הרשות הפלשתינית תשמר ותמנע את חילול הקברים, מה שהתברר הבוקר שוב, בלשון המעטה, כלא כל כך מדוייק.

המתפללים הביאו למקום צבע לבן וניסו לצבוע את המקום ולתקן במעט את חילול הציון.

מיד לאחר מכן התחילה התפילה, שבשיאה נקראה מגילת אסתר ברוב עם,  על ידי האזרחים והחיילים יחדיו.

בסיום התפילה הודה מסיקה לקציני וחיילי חטיבת אפרים בראשות אל”מ רן כהנא, סגנו סא”ל צור הרפז, קצין ההגמ”ר רס”ן שמעון שטרית וקצין ההגמ”ר של אוגדת איו”ש סא”ל מקי סיבוני, ואמר שהוא בטוח כי בזכות הכוחות שהן החיילים והן האזרחים שואבים מביקור וקריאת מגילה אצל יהושע בן נון יתחזק צה”ל ויצליח ביתר שאת במשימותיו וההתיישבות תלך ותגדל, תוסיף ותתעצם.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה סיפר לאחר קריאת המגילה: “היה מרגש במיוחד לקרוא את מגילת אסתר, מגילת הגבורה של עם ישראל, ליד ציון קברו של הרמטכ”ל הראשון ומנחיל הארץ יהושע בן נון.

מסיקה התייחס גם לחילול מתחם הציון הקדוש: “דווקא ביום בו אנו קוראים על מפלתו של המן לפני כל כך הרבה שנים, אנו מקבלים שוב תזכורת מאותם אנשים הרוצים להמשיך את דרכו גם בימינו. קו ישיר מחבר בין המן מפרס של ימינו – אחמדיניגאד, המאיים בהשמדת העם היהודי, לבין מחבלי הרשות הפלשתינית שבוחרים למעשיהם את צלב הקרס כסמל ומחללים  בברבריות קברי אבות קדושים. אל מול החושך הזה אנו נרבה אור, אור של שמחת הפורים של עם ישראל ובניינה של ארץ ישראל.

במיוחד בפורים הזה, אל מול צלב הקרס על ציון קבר יהושע בן נון, אנו שואבים כוחות ושמחה ממנו ומאמרתו האלמותית: ‘עלה נעלה וירשנו את הארץ כי יכול נוכל לה'”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברדוגו צודק : במחלוקת סביב ועדות החקירה

אריק זיו ויזר

“אי אפשר לרפא את תחלואי החברה הישראלית באמצעות חקיקה דורסנית”

אריק זיו ויזר

מה עשה לאורן כהן את החג ?

עינר אביב

“לא ניתן להרוס מאחזים, נושאים שם המשפט לשווא”

אריק זיו ויזר

השרה לבנת קיבלה בברכה את ההחלטה להכשיר את הבנייה בשכונת היובל בעלי

אריק זיו ויזר

והפעם בשומרון : לינוי בר גפן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן