20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

צדק חברתי לאומי

שם בחלונות הגבוהים כנראה טחו העיניים מלראות ושעם אטם את אוזניהם. לא נביא ולא בן נביא אנכי. לא צריך הייתי להיות נביא, אבל אך לפני חודשים ספורים כתבתי במקור ראשון, תחת הכותרת “מנותקים נמאסתם” את הדברים הבאים : “כשהיה הליכוד באופוזיציה, זימן אותי חבר כנסת שהיום הוא שר בכיר בממשלת ישראל וביקש לשמוע את דעתי בנושאים שונים.

“לליכוד יש כישרון לעלות לשלטון על גל הנושא המדיני ביטחוני ולהיות מודח בבושת פנים על רקע ההתנהלות החברתית” כך אמרתי לו. הליכוד עלה לשלטון לראשונה אחרי כישלון מלחמת יום הכיפורים ב – 1973. אומנם זמן ההפנמה לקח עוד מערכת בחירות ורק ב – 1977 היה המהפך. כעבור 15 שנה הליכוד שכח מניין הוא בא ואת מי הוא מייצג ולכן הודח מהשלטון תחת הכותרת “מושחתים נמאסתם” בבחירות 1992 . הכישלון המדיני-בטחוני, של שלום אוסלו פרי הבאושים של ממשלת רבין-פרס ולמרות רצח רבין, העלה את הליכוד חזרה לשלטון. “ההצלה הכלכלית” פרי התורה הליברלית שהפריטה כל חלקה טובה ורמסה את אותם בוחרים שהחזירו את הליכוד בראשות נתניהו, שלחה את נתניהו בבושת פנים הביתה. אהוד ברק שעלה לשלטון על רקע כישלונו החברתי של נתניהו, שולח לעשות לביתו כשניסה לעשות עוד שלום הזוי תוך וויתורים מדייניים מפליגים. שרון בראשות הליכוד עולה לשלטון על רקע הכישלון המדיני של ברק. ממשיכי דרכו של שרון אחרי הסטייה החזקה שמאלה שוב כמו ממשלות השמאל לדורותיהן נופלים על רקע הכישלון המדיני-בטחוני במלחמת לבנון השנייה ובכישלון אולמרט ולבני להמשיך את דרכו המדינית של ברק עם עראפת בשיחות הכניעה מול אבו מאזן. ב – 2008 שוב עולה הליכוד לשלטון כשנתניהו בראשו על הרקע המדיני בטחוני ושוב נתניהו לא למד שום דבר. שוב נתניהו סולל את דרכו לאופוזיציה ואת מעבר השלטון לחסרי האחריות המדינית, במסלול הכישלון החברתי-כלכלי. מסיבת העיתונאים הבהולה שערך נתניהו בעקבות גל המחאות הייתה לעג לרש . יש היום לנתניהו הזדמנות  לשוב אל העם (כך כתבתי אז רק לפני מספר חודשים)לפני שהעם ישיב את נתניהו להיות אזרח מודאג מן השורה. זו גם הזדמנות לצאת מהמנטרות המנותקות מהמציאות שבעלי ההון יברחו ויבריחו את השקעותיהם במדינה. כמעט כל בעלי ההון הם משקיעים קטנים בחברות הרשומות על שמם כשהבעלים האמיתיים הם הציבור. ראינו כבר את החברות אפריקה של לבייב ודלק של תשובה עד כמה דלה השקעתם של הנ”ל מול מסת אגרות החוב והמניות המוחזקות ע”י הציבור הן ישירות והן דרך קופות הגמל וקרנות ההשתלמות וקרנות הנאמנות. זה הזמן להפריד את ההון מהשלטון ולצמצם באופן משמעותי את הפערים בין שכבות הציבור.
אם לא יתעורר ראש הממשלה בזמן, (כך כתבתי וזעקתי אז)  יהיה זה רק עניין של זמן שיונפו מולו השלטים “מנותקים נמאסתם”. והמחיר המדיני של העיוות החברתי יהיה עליית השמאל לשלטון שמשמעותו לא רק איבוד השלטון אלא איבוד חלקים גדולים של ארץ ישראל ובעקבותיהם מחיר יקר במלחמה על קיומינו מול העולם הערבי המתעורר.”
לצערנו דווקא בימים אלה, נראה כי שליחי הציבור בכלל ואלו של תנועת הליכוד בפרט, מנהלים מדיניות חברתית לאומית הרחוקה כרחוק מזרח ממערב מהמנדט שניתן להם ע”י הבוחרים שנתנו בהם את אמונם.
אין אנו יכולים לעמוד עוד מנגד בראותנו את אחינו מעיירות הפיתוח, שכונות המצוקה, תושבי יהודה שומרון הגליל והנגב, נאנקים תחת המדיניות של האנשים שאנחנו במו ידנו בחרנו כדי לנהל את המדינה. אין אנו יכולים לעמוד מנגד כאשר עובדי הרווחה ואלו הנזקקים לטיפולם המסור, זקנים, חולים, שורדי שואה וילדים בסיכון, לא מקבלים את התמיכה כדי להתרומם מתוך מצוקותיהם. אין אנו יכולים לעמוד מנגד כאשר הזוגות הצעירים בארץ בכלל וביהודה ושומרון בפרט, לא יכולים לרכוש או לבנות להם קורת גג הן מפני יוקר המחירים והן מפני ההקפאה שממשלת נתניהו, מרידור וברק השיתו עלינו. נתניהו וברק הספונים במגדלי אקירוב ובטירות קיסריה מנותקים מהציבור ששלח אותם להנהיג את עם ישראל.
בעקבות המאמר קיבלתי פנייה להרים את נס המרד. התבקשתי להכין מצע לתנועה “לצדק חברתי לאומי”.
בשלב ראשון, כך חשבתי, ראוי שנעשה ניסיון להוביל את המפלגה המובילה של הממשלה, קרי את הליכוד, ובעקבותיה אולי את כל מרכיבי הממשלה, להפוך לממשלה  “לצדק חברתי לאומי”. ואלה עיקרי המשימות והיעדים החברתיים כלכליים לאומיים, שעל שליחי העם בממשלה לאמץ בימים אלו וליישמם לאורך השנתיים הקרובות .
הפשרת קרקע לבנייה לזוגות צעירים בהליך מזורז בנגב בגליל ביהודה בערבה בשומרון ובגולן. הקרקע תינתן חינם למי ששרתו בצבא ובשרות לאומי לפחות שנתיים, ויתחייבו לגור במקום לפחות עשר שנים. את הפיתוח תבצע המדינה.
בישובים שיכללו בסעיף הקודם תינתן גם קרקע חינם, לכל מי שיעביר לשם את מפעלו מהמרכז או יקים מפעל חדש.  הוא יקבל פטור ממס לשלוש שנים.
העלאת שכר המינימום באופן מידי ל – 5,000 ₪.
הטלת מס בשיעור 80% על שכר חודשי מעל 100,000 ₪.
משמרת עבודה לא תעלה על 10 שעות בין אם העובד הוא נהג , רופא או מורה.
הוספה מיידית של מיליון ₪ לכל מעון לניצולי שואה.
העלאת קצבת הזקנה ל – 4,000 ₪ כך שתאפשר למתבגרים חיים בכבוד.
תיסלל מסילת רכבת ממטולה עד אילת דרך עמק בית שאן, בקעת הירדן והערבה. כולל קווי רוחב לתל אביב דרך ירושלים ודרך חוצה שומרון.
החוק הישראלי יוחל על כל חלקי ארץ ישראל בין הים והירדן כולל הגולן.
חוק גיוס חובה לצבא או לשרות לאומי יחול על כל אזרח. דחיית שרות תתאפשר לכל מטרה עד חמש שנים ובתום תקופה זו ישרת מי שקיבל דחייה שרות מלה כאילו לא קיבל דחייה.
כל תלמיד בחטיבה העליונה יהיה חייב ללמוד את מורשת היהדות, מורשת הציונות, מורשת השואה ומורשת הקרב של מלחמות ישראל ולבקר באתרי המורשת.
תוך שנתיים ילמדו בכל כיתה כ – 30 תלמידים.
יוקם מערך כבאות ארצי שיופרד מהרשויות המקומיות ויוכפף למשרד לביטחון הפנים.
יבוטלו תאגידי המים ויבוטל המע”מ על המים. האחריות על אספקת המים ועל תשתיות המים תוכפף לרשות המים הארצית. מחיר המים הבסיסי יהיה 120%מעלותו.
והיה אם שליחי הציבור לא יפנימו שזו צריכה להיות דרכם, ייתכן ויהיה צורך להקים תנועה לאומית חברתית עממית “צדק חברתי לאומי” ששליחיה יהיו נציגי ציבור שצמחו מתוך העם .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המבצע העולמי של מתנדבי ובוגרי בית”ר בהרצליה

אלי חזן

יצא לאור כרך חדש ומעודכן של כתבי ז’בוטינסקי : ארץ ישראל א’

אלי חזן

כרוניקה של השבתת לימודים

אלי חזן

שינוי עמדת ניגריה במועצת הבטחון – בעקבות סיורו בשומרון של האפיפיור

אריק זיו ויזר

“חייבים לראות בעינים – לא שונה מפרברי ניו יורק סיטי וניו ג’רזי”.

אלי חזן

יפו. שבת בבוקר. או שמא נאמר שבת פיל בוקרה

אלי חזן
דילוג לתוכן