18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

צאו ולמדו – סיימון טמפלר

על נתניהו ועל כל נבחרי הליכוד להביט טוב טוב במה שמתרחש במוסדות הממשל מבחינה אתית וציבורית וללמוד היטב מה עליהם לא לעשות אם וכאשר נתניהו והליכוד יעלו לשלטון הם ייבחנו באמות מידה מוסריות חמורות יותר מאלו שבהם נבחנו ראש הממשלה והנשיא לשעבר משה קצב. שני האחרונים לכאורה אשמים, אולם מעשיהם חושפים טפח קטן מהנעשה כיום בעולם הפוליטי בישראל. 

כספים מתחת לשולחן, שקרים לבנים ושקרים שחורים כדרך חיים, שוחד פוליטי, מוסרי וערכי והפקרות מינית - אלו הנורמות. 

פרשת הנסיעה ללונדון, הגם שנתניהו כנראה טעה בה בתום לב, הוכיחה כי הביקורת כלפיו ובמידה רבה התיעוב כלפיו והפחד ממנו לא חלפו והם חקוקים עמוק בתודעתם של אברמוביץ’, ברנע ושות’. אולם, הביקורת של צוות האיתרוג לא צריכה להפריע לו אלא שהוא מוכרח לעמוד באמות מידה מוסריות חמורות כי זהו תפקידו של מדינאי בעולם אידיאלי. 

מדוע אני מעלה זאת ? 

נתניהו הוכיח כבר במידה רבה כי הוא האידיאליסט האחרון שנשאר בפוליטיקה הישראלית. נכון להיום, לפחות מבחינה אידיאולוגית ערכית הוא יכול בנקל להיחשב לממשיכיהם של צ’רצ’יל, תאצ’ר רייגן ובגין. מי שעמד על התוכנית הכלכלית ועל יציבות מדינית אל מול האויב במחיר של הפסד בבחירות ומי ששם את האידיאולוגיה מעל לכל גם במקרי מבחן קשים מוכיח כי הוא אידיאליסט. 

יחד עם זאת, במגדל השן הפוליטי כמו גם במגדל השן האקדמי או במגדל השן העסקי ישנה נטייה להתעלם מביקורת חיצונית ולהיכנס לבועה שקשה לצאת ממנה. 

יחד עם נתניהו יימצאו נבחרי הליכוד אשר התנהגותם לא מבשרת טובות. הם יהיו מוכרחים לשנות את ההתנהגות על מנת להבטיח את שלטון הליכוד לשנים רבות. 

הירושלמים שבעו משלטונו של אולמרט כראש עיר, הישראלים שבעו משלטונו של אולמרט כראש ממשלה. בואו לא ניתן לשבוע מהר משלטונו של נתניהו כראש ממשלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא…

אלומה עברון

אליקים העצני על יום השואה

אלי חזן

דרושים 1200 נבחרים לניהול המדינה .

אריק זיו ויזר

הכיבוש הזוחל בתל- אביב

אלי חזן

ראש חודש אדר בהר הבית

אלי חזן

אליקים העצני על יום השואה

אלי חזן
דילוג לתוכן