26.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

פשוט אמרו לא ! /מאת:ערן שכטר

בימים הקרובים תגיע להצבעה בכנסת ההצעה להרחיב את תוכנית הבריחה מאחריות “אורות לתעסוקה” מארבעת ערי הפיילוט, ל- 42 ערים. התוכנית מתייחסת לכל מי שזכאי לקבל הבטחת הכנסה ומיועדת להביא אותו מחוסר תעסוקה להשמה במקום עבודה.
תוכנית “אורות לתעסוקה” מתעלמת ( בניגוד למדיניות שירות התעסוקה רבת השנים) מהשכלתו של מחוסר העבודה מקצועית או אקדמית ומתרומתו למדינה. למעשה התוכנית הזאת הפכה להיות מזעזעת ביותר עד כדי כך. בפשטות מדינת ישראל משלמת לחברת כוח אדם פרטית כדי להפטר מהצורך לשלם הבטחת הכנסה. חברת כוח האדם יוצרת בד”כ קשרים עם מעסיקים בעבודות שכר נמוך ועבודות זמניות בד”כ (כמו מוקדי שירות לקוחות ועבודות המוכרות לכולכם כעבודות מועדפות או עבודות של חיילים משוחררים וסטודנטים)
כדי להגדיל את יכולת ההשמה חברת כוח האדם בפשטות מפצלת משרות. כך קורה כי למעשה מספר ההשמות במשרות חלקיות יהיה גבוה מאוד.

אין ספק מספר האקדמאים והמסווגים כעובדים מקצועיים הוא גדול מאוד. יתכן ואף גדול מידי, איני מתעלם מכך. אך האם מדינת ישראל רוצה להנציח ולהגדיל את הפער החברתי?
השכר הממוצע של מי שמצא עבודה במסגרת ביצוע הפיילוט הוא 3,240 ₪.
הרחבת התוכנית תביא להגדלה מסיבית של הפער בין המרכז לפריפריה בישראל – פער שאינו מובן ואינו מתקבל על הדעת לנוכח המרחקים הפיזיים היחסיים לשוק העבודה בעולם.

זאב ז’בוטינסקי, מנהיגה האידיאולוגי של תנועת הליכוד הטביע את מושג חמשת הממים ( מחסה, מזון, מלבוש, מרפא ומורה) הרחבת תוכנית “אורות לתעסוקה” היא כבגידה בדבריו.
ההוצאות הממוצעות הן בערך כפולות מההכנסות המוצאות במסגרת תוכנית זו.
יישומה של הרחבת תוכנית זו היא איום כלכלי-חברתי על עתיד מדינת ישראל.

בעבר תבעה מפלגה אחרת העלאת שכר המינימום לידי 1,000$ לעובד.
עליות מחירי המזון והמחייה יחד עם הירידה בשער הדולר מאז ( זוכרים את התקופה ששער הדולר נע בין 4.5 ל- 5 שקלים) בשילוב עם תוכנית “אורות לתעסוקה” תביא לכך שהשכר הנפוץ וחציון השכר ילך ויתקרב מאוד לשכר המינימום (כן, תמיד יהיו מנכ”לים בבנקים וכד’ שירוויחו בחודש יותר ממוקד שירות שלם)

המשך תהליך זה עוד עלול כנראה להביא לביטולו של שכר המינימום – מה שיביא אותנו מצד אחד לתנאי עבודה ושכר כמו במדינות המזרח הרחוק (סין, הודו וכד’) ומצד שני המשך עליות המחירים שיביאו לפירוקה של המדינה חברתית-כלכלית.

עלינו לחזור למסלול חמשת הממים של ז’בוטינסקי, לדאוג לכך שכל אזרח שתורם למדינה יקבל שכר המאפשר את קיום חמשת הממים כמינימום (ומעבר לכך שוק חופשי).

תוכנית “אורות לתעסוקה” מנציחה מגדילה ומבצעת את קיומה של “מדינת תל-אביב” מצד אחד, ומביאה לפער ולסיבה לדאגה גדולה לצעירי ישראל ולדור הבא.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בחירות דמוקרטיות ברשות העסקונה /מאת:שלמה מדמון

אריק זיו ויזר

חברי ליכוד מרעננה ממשיכים בעשייה

אלי חזן

אזכרה במלאת 6 שנים לפטירתו של מ”מ ראש עיריית רעננה עוזי כהן

אלי חזן

תוצאות בחירות בסניף הליכוד נשר למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

תגובה – למפטרים האדונים יואב דבוש ושלומי גבאי.

אריק זיו ויזר

חשיפה: המסתננים עוזבים מרצון.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן