40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

פרשת קצב – נקודה למחשבה

גם בשעה הקשה ביותר, המוסריות אמורה להיות נר לרגלינו

הסערה הרבה סביב פרשת משה קצב או ככינוייה בתקשורת “נשיא אנס” העמידה אותנו, אזרחי ישראל בדילמה קשה. מחד כבודו של האזרח מספר 1 (ואף ה’לשעבר’) אינו אלא כבודנו ובושתו אינה אלא בושתנו, ומאידך חובת המשפט ועשיית הצדק אינה פוסחת בין הפשוט שבעם לרם שבו, כולנו נתונים כאחת לציות מוחלט לחוקה ומוסרה.

 

אינני נכנס כלל לעומקה של פרשיה, הנעשה אם לאו והאם בצורה המבישה ומעוררת הסלידה כמתואר. מאמין אני בשופטי בית המשפט שמילאו מלאכתם נאמנה בבירור הראיות והעדים, ואם הגיעו למסקנה זו כנראה שיש דברים בגו.

 

אך תמה אני על הדרך.

 

על השפיטה ברחובה של עיר, על חיובו בריש גלי חודשים רבים קודם מתן פסק הדין, על התיאורים הנוראים ששודרו לאין סוף מעל גלי ההיתר השונים ובמדיה. האם זו דרכינו? האם ילדינו הרכים צריכים להיחשף, לצפות ולהאזין לדברי זימה אלו? היכן ההתחשבות בבני משפחתו המסכנה שנקלעו באחת לסערה שמעולם לא ציפו לה?

 

תמה אני על אותם רוקדים על הדם. הצטמררתי לראות את ארגוני הנשים בעת השמעת פסק הדין, מחוץ לכותלי בית המשפט עם תופים ומחולות, מפזזות ומרקדות. לשמוע כי בכירים בפרקליטות הרימו כוסית על ‘שהצליחו להרשיע את קצב’… הלסדום היינו, לעמורה דמינו?

 

הדבר הראשון שעלה מול עיני, ביום הקראת פסק הדין היה הפסוק בעמוס (ה,יג) “לכן המשכיל בעת ההיא ידם כי עת רעה היא”, ה’ידם’ מבטא את הצער,החרפה והזעזוע יותר מכל. יום זה חייב להיכתב בדפי ההסטוריה כיום שחור למדינת ישראל ולעם היושב בציון, כיום מר ונמהר על שנבלה זו נפלה בחלקנו. ליבי ליבי על קרבנות הפרשה, אך אסור שצורת ההזדהות עמם תהא בחוסר מוסריות כלפי האחר אלא תוך הזדהות אישית עם כל אחת ואחת ובמצבה.

 

ולשורת סיום כמדומני שבכדי להיפטר מהדילמה בה נקלענו; טוב הנעשה, שהעמידו ודנו את הנאשם כאחד האדם ללא שום משוא פנים, אך כדי לא לפגוע ולרמוס את כבודנו עד עפר, חייבים לתמוך בדברי מר יוסי ביילין (בראיון לערוץ הראשון) ולהעניק חנינה לקצב ורק מהסיבה כי ‘לא מגיע לנו לראות נשיא בכלא…’ בטוחני שעונשו יהא גדול יותר כאשר הסתובב (או לא) ברחוב בין האזרחים ולא בין אנסים ועבריינים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת נוח – בעוון הגזל בא המבול

אלי כהן

לפעול בנחישות נגד פורעי החוק ביצהר

אלי חזן

ההפתעה של סער לנתניהו

עינר אביב

השקר של כיפת הסלע ומסגד אל-אקצא

אריק זיו ויזר

הליכוד וגל הירש – חייבים יחד

עומר אריכא

דברי יו”ר הכנסת לרגל יום ז’בוטינסקי

אלי חזן
דילוג לתוכן