19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת צו: מה בין ישראל לעמים

" וידבר ה' אל משה לאמר. צו את אהרון ואת בניו לאמר, זאת תורת העולה היא העולה על מוקדה על המזבח כל הלילה  וכ"ו.(ויקרא ו,א-ב)

פרשת צו ממשיכה לעסוק בקורבנות, קורבן מלשון קירבה מקרבים את האדם אל ה'.

הראשון מהקורבנות הוא קורבן עולה ,שבא לכפר על הרהור הלב העולה במחשבה ," העולה על רוחכם". יש דרישה שהמחשבה תהיה קדושה ונקיה .

במדרש מובא רעיון על הפסוק "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש", האומה היהודית שונה משאר העמים. למרות שהיהודי והגוי שווים בכך ששניהם בעלי גוף, מכל מקום הגוי נקרא "גוי" מלשון – גויה משום שחייו הם חיי גוף מקדש את הגשמיות בלבד.

עם ישראל נדרש ממנו להיות "גוי קדוש" היינו להלביש את הקדושה הרוחנית על הגשמיות על חיי הגוף. הקשר בין גשמיות ורוחניות מצוי רק אצל עם ה' ישראל.

רק אצל עם ישראל יודעים לאכול ולשתות לשם שמחה של מצוה כלומר להוציא חיים רוחניים מתוך הגשמיות .אצל הגוי המציאות הפוכה ,כדי להתעלות ברוחניות  צריך להתנזר ולפרוש מהנאות העולם הזה להסתגף סיגופים, לעומת זאת אצלנו היהדות מדריכה את האדם להפוך חיים גשמיים לרוחניים.

לצערי הרב כפי שחזינו השבוע בטבח האיום והנורא שהיה בסוריה הרוחניות נעדרת כשהגוי מקדש את הגשמיות ולכן הגשמיות מובילה להתבהמות ולטירוף חייתי היא המכתיבה את המהות ומביאה למעשים חייתיים ומפלצתיים שכאלה.

שבת שלום ומבורך

פסח שמח וכשר

אלי כהן מירושלים עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שוקי אוחנה : רוח חדשה בצפת

חיים פוזן חבר ליכוד סניף צפת

הכל שפיט אבל הכל חקיק והפיך

חיים פוזן

ימי התום

אלי חזן

התחייבויות בלתי-מחייבות מוושינגטון

אריק זיו ויזר

מזל טוף לעו"ד סוזי עוזסיני ארניה

אריק זיו

ליכוד אינטרנשיונלס

אריק זיו
דילוג לתוכן