32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת "וישב"- החלומות של יוסף הן הגשמת הנבואה בברית בין הבתרים שנאמרה לאברהם אבינו

"וַיֹּ֣אמֶר לְאַבְרָ֗ם יָדֹ֨עַ תֵּדַ֜ע כִּי־גֵ֣ר ׀ יִהְיֶ֣ה זַרְעֲךָ֗ בְּאֶ֙רֶץ֙ לֹ֣א לָהֶ֔ם וַעֲבָד֖וּם וְעִנּ֣וּ אֹתָ֑ם אַרְבַּ֥ע מֵא֖וֹת שָׁנָֽה"

(בראשית ט"ו, י"ג  ).

ויְהִי, כַּאֲשֶׁר-בָּא יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו; וַיַּפְשִׁיטוּ אֶת-יוֹסֵף אֶת-כֻּתָּנְתּוֹ, אֶת-כְּתֹנֶת הַפַּסִּים אֲשֶׁר עָלָיו.  וַיִּקָּחֻהוּ–וַיַּשְׁלִכוּ אֹתוֹ, הַבֹּרָה; וְהַבּוֹר רֵק, אֵין בּוֹ מָיִם.  וַיֵּשְׁבוּ, לֶאֱכָל-לֶחֶם, וַיִּשְׂאוּ עֵינֵיהֶם וַיִּרְאוּ, וְהִנֵּה אֹרְחַת יִשְׁמְעֵאלִים בָּאָה מִגִּלְעָד; וּגְמַלֵּיהֶם נֹשְׂאִים, נְכֹאת וּצְרִי וָלֹט–הוֹלְכִים, לְהוֹרִיד מִצְרָיְמָה".( שם כ"ג –כ"ה)." וַיַּעַבְרוּ אֲנָשִׁים מִדְיָנִים סֹחֲרִים, וַיִּמְשְׁכוּ וַיַּעֲלוּ אֶת-יוֹסֵף מִן-הַבּוֹר, וַיִּמְכְּרוּ אֶת-יוֹסֵף לַיִּשְׁמְעֵאלִים, בְּעֶשְׂרִים כָּסֶף; וַיָּבִיאוּ אֶת-יוֹסֵף, מִצְרָיְמָה "( שם כ"ח)

מטרה היא, להראות את יד ההשגחה העליונה המכוונת את ירידת  בני יעקב למצרים כדי לקיים את ההבטחה לגלות במצרים .

כל החלומות שחולם יוסף הם מכוונים למטרה אחת, לפרוע את השטר שנתן הקב"ה לאברהם בברית בין הבתרים "ידוע תדע כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם".

"ויְקַנְאוּ-בוֹ, אֶחָיו; וְאָבִיו, שָׁמַר אֶת-הַדָּבָר". יעקב צפה להתגשמות חלומותיו ,אותן חלומות שיגרמו לקנאה בין האחים ובין יוסף, למעשה יעקב תורם לאותה קינאה בעשיית כתונת הפסים ליוסף המייחדת בינו לבין אחיו. לכאורה הכל נראה טבעי כמשפחה נורמטיבית שיש קנאות והעדפות.

הכל נראה מוזר כשיעקב שולח את יוסף לאחיו לדרוש בשלומם, ואינו יודע לאן הוא שולח אותו, ויוסף אינו יודע לקראת מה הוא הולך. כל הסיפור בא ללמד אותנו את האמונה הגדולה "שאין אדם נוקף אצבע מלמטה, אלא אם כן מכריזים עליו מלמעלה" (אין דבר נעשה בעולם ללא הוראה אלוקית לבצע ).

"ועתה, לא-אתם שלחתם אותי הנה, כי, האלוהים; וישימני לאב לפרעה, ולאדון לכל-ביתו, ומושל, בכל-ארץ מצריים"( בראשית מ"ה, ה')  .

יוסף אומר את הדברים האלה לאחיו, לאחר שהוא מתוודע אליהם, והם וחוששים שמא ישיב להם כגמולם ויפרע מהם, אך יוסף מדגיש בדבריו בסוף הסיפור. עכשיו  מובן כי כל הנסיבות נראו בצורה טבעית, אך ה' סובב את הדבר. המסקנה של סיפור מכירת יוסף לגרום לירידת עם ישראל לגלות למצרים ולהשתעבד שם .

ידע כל אחד, כל מה שקורה בעולם ליחיד ולחברה אינו מקרי, אלא הכל מסובב ומנותב על ידי ההשגחה, לעיתים נראה בצורה טבעית ולעיתים בצורה ניסית גלויה, אבל שום דבר אינו מקרה.

במילה "מקרה" בעצם נרמז שאין הדבר כך,  מ.ק.ר.ה.  שימו לב  בהיפוך האותיות מתקבל ר.ק.מ.ה. (רק- מה' ) הכל מאת ה' ההשגחה  העליונה.

בימי ממשל ברק אובמה המוסלמי התקבלה החלטה כוללת דרישה להפסיק כל בנייה ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים. נתניהו: "נבטל את הנזקים עם ממשל טראמפ".המדינות החברות בגוף תמכו בהצעה, בעוד ארצות הברית נמנעה ולא הטילה וטו, כפי שעשתה בכל הפעמים שבהן נערכה הצבעה דומה בעבר.

אמש רולנד טראמפ נשיא ארה"ב הכירה כי ירושלים היא בירת מדינת ישראל . האם זה מקרה? התשובה ידועה רק מה' . בחודש כסליו נתקבלה  ההחלטה האומללה של ברק אובמה , ובחודש כסליו התקבלה ההחלטה של רולנד טראמפ  הכרה בירושלים כבירת ישראל.

חשוב שנדע להודות על הטובה ולהכיר בחסד המושפע עלינו מאת הבורא, ולדעת, כי כל מה שקורה, אך ורק לטובת עם ישראל .

שבת שלום ומבורך

חג אורים שמח

אלי כהן

מעיר הנצח ירושלים



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בין אקדמיה לתעשייה: דרוש איזון

אלי חזן

יום האזכרה לרבין

אביגדור הדר

דרכו הארוכה של בנט לליכוד

אלי חזן

הקרב על הדמוקרטיה הישראלית נערך בליכוד

אלי חזן

רוני שטרן עומד כאבן לצד שר האוצר שטייניץ

אריק זיו ויזר

"שחיתות שלטונית" מעל שולחן המלך פרעה!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן