20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת ויקרא- החינוך לטהרה

וַיִּקְרָא, אֶל-מֹשֶׁה; וַיְדַבֵּר יְהוָה אֵלָיו, מֵאֹהֶל מוֹעֵד לֵאמֹר”.

פרשת ויקרא מתחילה במילה ויקרא שנכתבת עם א׳ קטנה . הרבה פירושים נכתבו על הסיבה לכך. בין הטעמים אפשר למצוא שאותה א׳ זעירה מסמלת את הילדים הקטנים. כאשר מתחילים ללמד את התינוקות תורה, מתחילים מתורת כוהנים (כלומר ספר ויקרא שמדבר על עבודת הכוהנים בבית המקדש). הסיבה לכך היא שכשם שהקרבנות שמקריבים הם טהורים, כך התינוקות הם טהורים וראוי לטהורים להתעסק בדברים טהורים.

משמעות הדבר צריכה ללוות כל הורה שחפץ בחינוך ראוי לילדיו. פעמים רבות אנו משתדלים להשקיע בחינוך, משקיעים על כך כספים רבים, נלחמים על בתי הספר המוצלחים, דואגים לחוגים והעשרה ועושים כל מה שאפשר כך שהילד יגדל עם החינוך הטוב ביותר. אבל את הדבר החשוב ביותר שנותן את עיקר החינוך אנו שוכחים, את השמירה על טהרת הילדים.

זה לא סוד שהיום עניין חינוך הילדים הפך להיות לאחד הנושאים הקשים לפתרון. כולנו יכולים לראות היטב את הידרדרות הדורות. לא צריך להיות גאון גדול כדי להשוות בין ימי הילדות של הדור הקודם לימי הילדות של הדור הצעיר. בתי הספר כבר לא מצליחים לחנך, ההורים מרימים ידיים ונותנים לילדים לנהל את העניינים והחברה הצעירה חוגגת בפשע, חוצפה, אלימות, רדידות, הפקרות ופריצת כל הגבולות האדומים שקיימים.

אלא שצריך להבין שהחינוך הוא לא עניין טכני בלבד. אנשי חינוך מחפשים את הפתרונות הטכניים ולכן מתקשים למצאם. מעבר לשיטות חינוך טובות או הסברים מקיפים על כל המערכת החינוכית, צריך להכניס קודם כל את החיבור הרוחני לקדוש ברוך הוא שמשם מגיעה עיקר ההצלחה. ילד צריך לקבל יראת שמיים ואמונה כדי להגיע להישגים חינוכיים אמתיים. שהרי הדבר היחיד שמונע מהאדם להתנהג כבהמה ולהזיק לעצמו ולאחרים זה האמונה. מתוך אמונה וחיבור רוחני אדם מקבל רגישות ומבין שיש לזולת ערך, שהעולם הוא לא הפקר, שגם לאחרים יש רגשות.

שבת שלום ומבורך 

אלי כהן מירושלים עיר הנצח

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שרן הפציצה באולם מלא

אריק זיו

רק דבר אחד על הפרק

אריק זיו ויזר

חוק הארכיונים של ח”כ נאוה בוקר אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת

אריק זיו ויזר

הצלחות מדיניות מול רעשי רקע

חיים פוזן

קץ הטרור?

אלי חזן

“איך להציל את המשפחה”

אריק זיו
דילוג לתוכן