22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

פרשת השבוע – ויחי

קטי שטרית במיוחד לליכודניק על פרשת השבוע 

 

פרשת השבוע היא פרשת ויחי החותמת את ספר בראשית. בפרשה זו אנו קוראים על המשך ההשתקעות של בני יעקב בארץ מצרים ועל ביסוס מעמדם במקום המיוחד להם בארץ גושן.
***
אחד מהשיאים של הפרשה הוא מסע הלוויה הגדול שעושים ליעקב אבינו. עבדי פרעה, זקני ארץ מצרים, בני יעקב ובראש המחנה הכבד הזה יוסף הצדיק כולם עולים לקבור את יעקב במערת המכפלה אשר בחברון.
***
אנו נוהגים לציין את שבת חברון בפרשת חיי שרה, שם מופיעה הקנייה עצמה של השדה מידי עפרון ע״י אברהם המשלם לו 400 שקל כסף. הדבר המרכזי אותו ניתן לראות במסע זה של לווית יעקב הוא החזרה של התורה על כך שאברהם אבינו רכש את המערה ״וישאו אותו בניו ארצה כנען ויקברו אותו במערת שדה המכפלה אשר קנה אברהם את השדה לאחזת קבר מאת עפרון החתי על פני ממרא״ . אנו כאן לא בגלל כיבוש השטח במלחמה כזו או אחרת ואין לנו את הפריבילגיה לוותר על שטחים השייכים לנו עוד מימי אברהם.
***
יתכן כי התורה ידעה שביום מן הימים נצטרך להאבק על המקומות האלו ולכן הדגישה לנו התורה שוב בפרשתנו את נושא רכישת המערה, לחזק בנו את הידיעה כי ארץ ישראל כולה שלנו לדורי דורות.
שבת שלום עם הרבה גשמי ברכה לכל עם ישראל.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מקצת מין האור דוחה את החושך

חיים פוזן

תום הסנקציות על איראן : חוסר האחריות של אובמה

עינר אביב

יש לחקור את ציפי לבני בחשד לניגוד עניינים

אריאל אילוז

על מה בעצם אנחנו נאבקים? וכמה מילים על גבורה וזכרון

אלי חזן

פרשת וירא – הסנגוריה הציבורית של אברהם אבינו על סדום ועמורה

אלי כהן

מסר משגרירות רוסיה לקהילת הלהט"ב הליכודית והכללית

עינר אביב
דילוג לתוכן