26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
אבישי בר אושר

פרשת החודש – אבישי בר-אושר

אחרון חביב

שבת אחרונה בשנה היוצאת למניין החדשים שמונין מניסן, היא השבת האחרונה של חודש אדר. בשבת זו מברכים את ברכת חודש ניסן, שבת זו נקבעה ע”י חכמים לקראית פרשת החודש. פרשה זו היא הרביעית והאחרונה לארבעת הפרשיות, שמה נקבע על פי הפרשה המיוחדת הנקראת בה מלבד פרשת השבוע, והיא מתחלת במילים “החודש הזה לכם ראש חודשים”.
טעמה וניחוחה של שבת זו ערב במיוחד, שכן נשמעים בה צלילי היקום המתחדש. חביבות מיוחדת לה בהיותה אחרונה לשבתות השנה קודם בא ניסן ראש החדשים, ואחרון אחרון חביב.

אור חדש

שחו יודעי נסתרות:

בכל שנה ושנה, בשבת בה קוראים פרשת החודש, יורד ממרומים ניצוץ של אור חדש, בו נביעת ההתחדשות ליקום כולו ולאדם בפרט, אשרי האדם הנתפס בו ומחדש מעשיו. בכוחו להפוך לבריה חדשה ממש כקטן שנולד.

שבת מברכין

חודש ניסן כולו חודש מבורך הוא, כלשון הפייטן: “הנה הנם ימים מבורכים באים”, שכל ימי החודש כולו מלאים ברכת ה’. אכן בזוהר הקדוש אמרו: “כל ברכאן דלעילא ותתא ביומא שביעאה תליין”. כלומר בשבת הקודמת לימי השבוע, כי השבת הקודמת היא מקור ברכת השבוע. לפיכך קבעו חכמים לקרוא פרשת החודש, בשבת מברכין ניסן, כי בשבת זו מתעוררים ברכות שמים מעל לרדת על ראש זרע ישראל קדושים.

חידוש האמונה

כתב סניגורן של ישראל, רבי לוי יצחק מברדיצ’ב:

פרשת החודש באה לומר לאדם, שלא יאמר ח”ו כי משעה שברא הבורא יתברך את עולמו, שוב אינו משגיח בו, ומסרו ביד המקרה. חלילה לומר כך, חייב האדם להאמין באמונה שלימה, כי הבורא יתברך משגיח תמיד בלי שום הפסק בעולמו, ומחיה אותו ומחדשו בכל יום תמיד. השגחה פרטית ומיוחדת היא על בניו אהוביו, ואף אם שעה קשה עוברת על אדם, אל יפול בבטחונו כי קרובה ישועתו לבוא.
( על פי שיחותיו של מו”ר הרב משה כהן שאולי זצ”ל)



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ממשלת אחדות לא בכל מחיר?! /מאת:אבישי בר-אושר

משנכנס אדר מרבין בשמחה/מאת: אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

יצא לאור ספר הרי”ח הטוב לציון אירועי 100 שנה לפטירת “הבן איש חי” רבנו יוסף חיים מבגדאד

אריק זיו ויזר

אירוע נדיר בערב פסח תשס”ט ברכת החמה /מאת:אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

המאור הגדול, רבי שמעון בר-יוחאי זיע”א, לקראת יום ל”ג בעומר/מאת:אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

חודש ניסן:אביב וגאולה /אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן