19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת בלק – שנאת אומות העולם לישראל

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-בִּלְעָם, לֹא תֵלֵךְ עִמָּהֶם; לֹא תָאֹר אֶת-הָעָם, כִּי בָרוּךְ הוּא(במדבר כב,יב’)

וַיָּקָם בִּלְעָם בַּבֹּקֶר, וַיַּחֲבֹשׁ אֶת-אֲתֹנוֹ; וַיֵּלֶךְ, עִם-שָׂרֵי מוֹאָב.  וַיִּחַר-אַף אֱלֹהִים, כִּי-הוֹלֵךְ הוּא, וַיִּתְיַצֵּב מַלְאַךְ יְהוָה בַּדֶּרֶךְ, לְשָׂטָן לוֹ; וְהוּא רֹכֵב עַל-אֲתֹנוֹ, וּשְׁנֵי נְעָרָיו עִמּוֹ” (במדבר כב,כא’-כב’)

בלק מלך מואב הבין כי כוחו של עם ישראל אינו בכלי המלחמה ובעוצמה הגשמית ,אלא יש להם איזה סוד רוחני עם עוצמה מיוחדת וגם משה מנהיג ישראל- כוחו המיוחד בפיו, לכן בלק חיפש אדם כדוגמת בלעם שידע מתי וכיצד להפעיל את קללותיו ובתור נביא מתוך אומות העולם היה לו ידע ובקיאות בנושא. על כן שלח בלק את המלאכים אל בלעם כדי שיפעיל את כוח קללותיו כלפי ישראל, אולם ה’ האוהב את בניו- לא אפשר לבלעם לקלל את ישראל, אלא יצא מברך.

עוד משחר ההיסטוריה הייתה שנאת הגויים לעם ישראל, וכיום אנטישמיות הוא ביטוי יותר מודרני שלא היה שגור בפי חז”ל, מה שמכונה בימינו אנטישמיות שורשיו עתיקים ומלבד שינוי השם, אין כאן חידוש גדול.

המונח אַנְטִישֵׁמִיּוּת מציין שנאת יהודים. הפירוש המילולי של המונח הוא “נגד השֵמִיִים”, דהיינו, שנאת כל בני הגזע השֵּׁמִי, אשר עמם נמנים, בין היתר, היהודים והערבים (שמיים הם צאצאיו של שם בן נח). בפועל, המושג אנטישמיות משמש לציון שנאת יהודים בלבד, והוא מעולם לא שימש לציון שנאה כלפי עמים שמיים אחרים.

הסיבות לאנטישמיות במהלך ההיסטוריה הן רבות, ואלו הן: שנאה על רקע דתי, שנאה על רקע כלכלי-חברתי, שנאה על רקע של קנאה בחברה היהודית, שנאה על רקע בידול החברה היהודית – אי היכולת והקושי הרב להצטרף לחברה היהודית, שנאה על רקע תרבותי ושנאה על רקע גזעני.

כיום השנאה למדינת היהודים חוצה ארצות ועמים ההצבעות נגד עם ישראל אינה יודעת גבולות, העולם איבד את הבושה, החלטות נגד עם ישראל הם בבחינת חזון נפרץ ,קבלו את אונסק”ו ואת ארגון זכיות האדם של האו”ם, מועצת הביטחון, העצרת הכללית, כולם לא מבינים וגם לא יבינו עם ישראל קיים מעל הטבע ,יש השגחה פרטית מי שבא לקלל ולהזיק יוצא בסופו של דבר מברך”  וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-בִּלְעָם, לֹא תֵלֵךְ עִמָּהֶם; לֹא תָאֹר אֶת-הָעָם, כִּי בָרוּךְ הוּא”.

אין לעם ישראל לפחד אולם עלינו לפעול ולא לשבת על הגדר ,ראש הממשלה בנימין נתניהו מבצע שליחות אדירה מרומם את קרנם של ישראל בעיני העולם ועושה זאת מעולה למרות השנאה מבית ומחוץ. נכון אין אנו צריכים לסמוך על הנס, למרות ההבטחה “כי ברוך הוא”

שבת שלום

אלי כהן מירושלים עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כשפגשתי את ראש הממשלה יצחק שמיר

אלי חזן

שד עדתי או מיסוד הקיפוח?

אלי חזן

יצחק שמיר – ההיית או היה זה חלום

אלי חזן

“הפרטנר”

אביגדור הדר

הצ’ופר שיחסל את כולנו למסתנני דרום תל אביב

אריק זיו ויזר

אדלשטיין מושך קהל ואקוניס מאחד את סניף פתח תקווה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן