19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

פרס ישראל, פעמיים איכסה… / כתב: נרי אבנרי

חתן פרס ישראל לקולנוע ג’אד נאמן לא היה מסכים לקבל מכות כדי לעשות סרטים. אבל כדי להבאיש את ריחה של ישראל, הוא חטף מכות בהפגנות, יותר מפעם אחת, מה שמוכיח שהוא יותר אנטי ציוני, מאשר איש קולנוע. שרת חינוך שמאלנית קיצונית (יולי תמיר), מקימה ועדה המורכבת משלושה שמאלנים קיצוניים (פרופ’ רם לוי, אורנה בן-דור, וד”ר ענר פרמינגר), ומבקשת מהם להחליט על חתן פרס ישראל לקולנוע. והם החליטו, איך לא, על הקולנוען הכי שמאלני קיצוני שיש, מי שהיה חבר בוועד לסולידאריות עם אוניברסיטת ביר-זית, פרופ’ ג’אד נאמן. שוב מסתבר שלנחיריים שמאלניים אין בעיה עם הריח, שהרי ידוע, שכל אחד “נהנה” מהסירחון הנפלט ממנו.

ולפני שאני ממשיך, הערה ארוכה: נקודת המוצא שלי היא, שישראל הינה הדמוקרטיה היחידה בעולם שמתנהלת תחת איום קיומי רציני. אלמלא צה”ל, אין מדינה!!! מאחר וכך, כל ישראלי, חייב תודה והערכה לחיילים המשרתים, למשפחות השכולות, ולנכי צה”ל. אם אנחנו רוצים שהמדינה תהיה ראויה למחיר שהיא דורשת וגובה מצעיריה, מן הראוי שפרס ישראל יכיל בתוכו (גם) ערכים שאינם סותרים עקרונות דמוקרטים, נאמנות למדינה, והתנהלות אישית מופתית.

המלחמות של היום, מתנהלות בשלוש זירות: חזית- שבה נהרגים חיילים, עורף, שבה נהרגים אזרחים שלא הספיקו להגיע למקלטים, ו…תקשורת. כן, יש קשר הדוק בין מה שצרכני התקשורת בעולם קוראים בעיתונים (שומעים ברדיו, ורואים על מסכי האינטרנט והטלביזיה כל השנה), לבין מרחב התמרון של צה”ל. מי שלא מבין את זה, לא יודע איפה הוא חי, ומי שכן מבין את זה, לא יכול להתעלם מהעובדה שאיש הקולנוע ג’אד נאמן מפיץ את מסריו האידיאולוגיים מהטריבונה של אויבי ישראל.

בחירתו הביאה את העיתונאי בן-דרור ימיני למקלדת: “נאמן אנטי ציוני שחתום על מסמך אולגה התומך בזכות-השיבה”, כתב ימיני. “הוא מתאר את ישראל כמדינת אפרטהייד. הוא תומך בסרבנות, והוא גם חתום על מכתב תמיכה בעזמי בשארה” (מעריב / 7.3.09). ומי חתום עם ג’אד נאמן על חלק ממכתבי הנאצה נגד ישראל? שואל ימיני ומשיב: “נכון, יו”ר הוועדה שבחרה אותו, פרופ’ רם לוי. איכסה…

ראבק, יום קודם חלוקת הפרס, ישראל התייחדה עם זכר נופליה. אני נימנה על אלה המשוכנעים באמיתות הקלישאה “במותם ציוו לנו את החיים”. והינה במוצאי יום הזיכרון (ערב יום העצמאות), צופי הערוץ הראשון צריכים לראות טקס שבו הלא נאמן הזה, ג’אד נאמן, לוחץ ידיים לצמרת המדינה, ומקבל את פרס ישראל.

במאמר שכתב נאמן ב- ynet (27.4.09), הוא שואל בפליאה את צעירי ישראל המשרתים בצה”ל: “מה העבודה הזאת לכם? מהו פולחן הנופלים”? והוא מסביר: “אנו מקדשים את הקרבת חיי הגברים הצעירים למען המדינה. אלה פניה של דת חדשה”, ומסכם בקביעה: “הלאומיות היא דת הרוצחים”. ולחשוב על זה שלושת השופטים שקבעו אותו כראוי, הגדירו אותו כ (אלק)- “הוגה דעות”.

אין לי ספק שגאד נאמן לא היה מסכים לקבל מכות כדי לעשות סרטים. אבל כדי להעביר את מסריו הפוליטיים, הוא חטף מכות בהפגנות (יותר מפעם אחת), מה שמוכיח שהוא יותר אנטי ציוני, מאשר איש קולנוע.

כקולנוען, הצלחתו במכירת כרטיסים בקופה, שואפת לאפס. למעט סרט אחד שזכה להצלחה פושרת (מסע אלונקות), כל סרטיו היו כישלון חרוץ. בחירתו ע”י שלושת השמאלנים, יש לה סיבה אחת: הבאשת ריחה של המדינה בעולם, והפצת רפיון בקרב צעירים. ואת זה הוא עושה בשפת הקולנוע. זכייתו הרגיזה יהודים פטריוטים, והפיחה תקווה באיש קולנוע אחר: מוחמד בכרי…
איכסה…

(במאמר הבא “איכסה 2” אתייחס גם לזכייתו של “המכון הישראלי ל(אלק) דמוקרטיה”, בפרס ישראל)



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציפי לבני, בכי תמרור

אלי חזן

נתניהו- פרס: מצא את ההבדלים

אריק זיו ויזר

יצחק רבין, זה בשבילך

אלי חזן

יוחלף עופר דקל בעופר עיני / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

נדב פרי: לתקשורת יש (ייסורי) מצפון

אלי חזן

אברום בורג ברגע של נחרצות

אלי חזן
דילוג לתוכן