24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

פריימריז בליכוד, מיומנו של מתמודד

רשמים ממסעו של יואב קיש, שהתמודד על מחוז דן

 

פריימריז בליכוד. לאחרונה התפרסמה כתבה על נושא השיטה, הדילים וקניית קולות. אני התמודדתי במחוז דן בליכוד אותו מחוז שבו התמודד שלמה מעוז שטען שהציעו לו לקנות קולות. יש אנשים שטוענים שצריך להחליף את שיטת הפריימריז. אני נתקלתי בפריימריז אחרים לגמרי. חודשיים לפני הבחירות החלטתי להתמודד ולהתמקד בעבודת שטח. מטרתי היתה להגיע ולגעת במתפקד. לא התעסקתי עם קבלני קולות ולא סגרתי דילים. פשוט להתקשר, לפגוש אנשים ולדבר בחוגי בית. פגשתי אנשים מדהימים, אנשים אידיאלוגים כאלו שטובת המדינה לנגד עינהם. נפגשתי גם עם ראשי הקבוצות. עקב הצטרפותי המאוחרת לפריימריז רובם כבר היו מחויבים למתמודדים אחרים ואמרו לי זאת ישירות.

 

אף לא אחד דיבר איתי על “קניית קולות”. אני מניח שהתופעה אכן קיימת אך בשוליים בלבד ורק אצל מי שיחפש אותה בכח. אני לא נתקלתי בתופעה זו. דיברו איתי על דילים, שאלו, אם אתמוך בך כמה קולות תוכל בתמורה לתמוך במתמודד שלי? מכיוון שאני לא בניתי “מחנה חיילים” אלא רציתי תמיכה אישית מהמתפקד לא נכנסתי לעולם הדילים ולא יכולתי לספק את “הסחורה”. אני לא מתלוננן על תופעת ה”דילים” צריך להבין שזה חלק מהדמוקרטיה. זו הדרך שבה ראש ממשלה בונה קואליציה ובדיוק באותה דרך מנהלים את המדינה. מי שרוצה שדעת הרוב תשפיע ותשלוט במדינה צריך להבין שתמיד אנשים ינסו להגדיל כוחם היחסי דרך תמיכה הדדית, או בקיצור דילים.

 

התוצאה שקיבלתי במחוז היא מדהימה! תמכו בי 1,300 איש בפריימריז של חודשיים על בסיס רקע אישי ועשייה בלבד ללא דילים. במחוז ניצח פרג’ עם 1800 קולות אחרי שעבד במשך שנים, סגר את כל הדילים האפשריים וזו התמודדתו השניה. יצאתי מחוזק מאד מההתמודדות. אני מאמין שניתן להשפיע ולהגיע להישגים בפריימריז. לכל הטוענים נגד השיטה הבעייה היא האלטרנטיבה. כיום ניתן להגיע להשפעה בכנסת או דרך פריימריז או דרך וועדה מסדרת. בוועדה מסדרת קובע אדם אחד (תבחרו שם: ליברמן, לפיד, מופז) מי יהיה ברשימה ובאיזה מיקום.

 

יש חסרונות בשיטה והיום אנו מודעים להם. ככל שכמות המתפקדים קטנה יותר יכולת ההשפעה של קבוצות מתפקדים מאורגנות גדולה יותר. לפני עשר שנים הבינו את זאת פייגלין, חיים כץ ואחרים ולכן היום הם חזקים. פייגלין בעבודה קשה במשך עשור הצליח היום להזיז את הליכוד ימינה.

 

היום, אנחנו מעמד הביניים, מבינים זאת.

 

התחלנו להתפקד ובהמונים. הקריאה להתפקד מתחזקת ומופנת לכל אלו שעתיד מדינת ישראל חשוב להם. אסור לנו להשאיר את במת ההתפקדות לאינטרסנטים וקבלני הקולות. כל קול קובע. מתפקד יכול להצביע רק לאחר שמונה עשרה חודשי המתנה ולכן לא יכולנו להשפיע על הבחירות האחרונות. לפייגלין לקח עשור, אנחנו נעשה זאת בחמש שנים, הספירה לאחור כבר התחילה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פריימריז 2012: ועדה מסדרת בליכוד?

אלי חזן

עו”ד יוסי פוקס המתמודד לפריימריז בליכוד: הפלשתינים ואבו מאזן בראשם, הם סרבני השלום האמיתיים

אלי חזן

פייגלין וסילבן בכנס בחירות

אלי חזן

השר דיכטר נגד לבני: “שתפסיק להתהדר בנוצות השירות במוסד”

אלי חזן

קטי שיטרית : תנועת בית”ר דור 3.0

אלי חזן

הנחילים מקדימה : עכשיו אבי דיכטר בדרכו לליכוד

אלי חזן
דילוג לתוכן