17.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

פקידי האוצר שרואים את כל העם כשקופים

רשעות או היבריס

המסקנה הבלתי נמנעת ממשבר הקורונה היא שמשרד האוצר מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה. מצד אחד האוצר היה הגורם המדרבן לחזרה לשגרה החדשה ומהצד השני האוצר הוא הגורם הכי מדכא בתקופה הזאת.

לכולם היה ברור כי המדינה תאלץ לפצות את אזרחי המדינה בעקבות האירוע חסר התקדים הזה. ואולם, בעוד אזרחי המדינה הכילו את האירוע פקידי האוצר חטאו לתפקידם מול נפגעי הקורונה. הדבר הכי פשוט לעשות היה “כמו באמריקה” : להעביר מיד פיצוי לעצמאיים לחשבון הבנק. אך אותם פקידים שידעו בכל שלב כמה פיצוי מגיע לכל אחד יצרו חסמים. האם זה מתוך רשעות או חטא ההיבריס או שאותם פקידים פשוט נהנים מהכוח שיש להם?

הרי כל עצמאי שנכנס לאתר האוצר הוא למעשה שקוף מול המערכת. אותם פקידים יודעים בדיוק כמה עצמאיים יקבלו בפעימה הראשונה וכמה עצמאים יקבלו בכל פעימה בהמשך. אך בפעימה הראשונה הם יצרו איזה הגבלה שלמחזור של העצמאי יוכנס בן הזוג שלו וכן הכניסו תיקרה נמוכה. בפעימה השנייה, בעקבות הלחץ, הכניסו למעגל יותר עצמאים והורידו את החסם של בן הזוג, חסם מיותר מלכתחילה. וגם אז בא ערן יעקובי בשם האוצר והבטיח לנו “כמו באמריקה”. וגם זה בלוף : לא מדובר באמריקה. מקסימום בעזה.

אני נשאל : מה אתה רוצה מפקידי האוצר?

יש לי הרבה מה לומר לחבורת המנותקים האלה. מדוע האזרח צריך להיכנס לאתר של רשות המיסים להירשם כדי לקבל את הכסף?  הרי, אתם לא צריכים את הכניסה המיותרת הזאת. יש לכם ורק לכם את כל נתוני ההכנסות ויש לכם את חשבון הבנק של כל נישום – עצמאי. אז הדבר הכי פשוט היה להודיע מה הקריטריונים ולשלוח לכל אחד את הסכום שמגיע לו.

האמת היא שפקידי האוצר מצפים שאחוז מסוים יתייאש ולא יכנס לבקש את המגיע לו וזה הרווח שלהם.

זאת הבעיה האמיתית שלנו. פקידים שרואים את כל העם כשקופים.

והם נכנעים רק לטייקונים : אופטיקה הלפרין ניהלה מאבק מושקע, מיד נמצא פיתרון לרשתות שהשקיעו הרבה כסף וגם קיבלו תקשורת חיובית למאבק שלהם ואותם פקידים פתרו להם את נושא המענקים הכבדים.

במהלך הבחירות דובר במערכת הפוליטית על פקיד בכיר באוצר שהוא פועל כנגד ראש הממשלה בצורה קבועה. הוא היה זה שתידרך את כחול לבן ועכשיו יש מי שניסה להוציא את ראש הממשלה מגל ההצלחה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אדלשטיין : “מטרת הפלסטינים היחידה – מחיקת ישראל”

אריק זיו ויזר

פגישת ראשי רשויות מהליכוד עם יו”ר הקואליציה ושר האוצר

אריק זיו ויזר

שר החינוך: בתי הספר יתוגמלו על פי רמת ההישגים

אריק זיו ויזר

ראש מטה חדש לשר ארדן : אלון רוטשילד

אריק זיו ויזר

מהיום: 55 דקות בלבד מתל אביב לבאר שבע

אלי חזן

בוגי: “פני הפלסטינאים לא לשלום”

אלי חזן
דילוג לתוכן