19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

פס”ד ג’ובראן חושף את נתניהו לתביעה אישית?

זאב בן-יוסף סבור לאור פס”ד השופט ג’ובראן בעניין “סרטון הגנון” – שאם לא יוחלף מיידית היועץ המשפטי של הליכוד – יהיה נתניהו חשוף לתביעה וכך גם כל אחד מחברי מזכירות הליכוד

 

 

 

לאחר שעיינתי היום בפסק הדין של יו”ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג’ובראן בעקבות צו מניעה שהוגש בעניין “סרטון הגנון” של הליכוד, בו מצולמים ילדים קטנים בניגוד לחוק הבחירות האוסר צילום ילדים מתחת לגיל 15 לצורך תעמולת בחירות, פניתי היום ליו”ר המזכירות השר ישראל כץ, ליו”ר ועדת הביקורת של המזכירות אביגדור הדר ולמבקר הליכוד עו”ד שי גלילי, בדרישה לזרז את בדיקת הנושא ולהסיק את המסקנות הנדרשות כנגד היועץ המשפטי של הליכוד עו”ד אבי הלוי, כדי למזער ככל האפשר את הנזק שהיועץ המשפטי של הליכוד גרם לתנועה בכלל ולחברי המזכירות וחברי ועדת הכספים בפרט.

 

בפנייתי ציינתי כי בסעיף 4 מציין השופט שהסרטון אושר לפרסום ברשת האינטרנט רק לאחר שאישר זאת היועץ המשפטי של הליכוד.


בסעיף 11 מדגיש השופט שחוות דעת היועץ המשפטי של הליכוד שגוייה לחלוטין מאחר שגם אם אישרו ההורים את צילום ילדיהם, עדיין עצם הצילום אסור על פי חוק.


בסעיף 15 דוחה השופט מכול וכול את הטענה של עו”ד אבי הלוי כאילו פרסום באינטרנט איננו נכלל במסגרת פרסום באמצעי התקשורת.


בסעיפים 24 ו-25 דוחה השופט גם את הטיעון של היועץ המשפטי של הליכוד כאילו מדובר בפעולות שגרתיות של ילדים בגן.


בסעיפים 27 – 29 דוחה השופט גם את הטיעון של היועץ המשפטי כאילו הסרטון הודלף בטעות לאינטרנט. הוא קובע כי העבירה על החוק נעוצה למעשה בעצם האישור של היועץ המשפטי של הליכוד להכין ולצלם את הסרטון בו מצולמים ילדים מתחת לגיל 15.

 

במכתבי אני מתריע כי אם לא יוחלף מייד היועץ המשפטי עו”ד אבי הלוי ביועץ משפטי אחר, עלולים לראות בכך הודאה לכאורה כאילו האחראי לעבירה על החוק (שיש חשש שיריבי הליכוד יגישו תלונה על עבירה פלילית לכאורה), הוא הממונה על היועץ המשפטי – יו”ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

יתרה מזו: אם לא יינקט מיידית צעד משמעותי נגד היועץ המשפטי עו”ד הלוי  – עלול מישהו להגיש תלונה גם נגד חברי מזכירות הליכוד ונגד חברי ועדת הכספים של המזכירות שמחובתו של כל אחד מהם ושל כולם יחד לבצע פיקוח מתמיד על הפעולות, ההחלטות, התקציב והמינויים של מינהלת התנועה ואגפיה. מכאן שגם אני אישית חשוף לתביעה כזו על כל השלכותיה, בהיותי חבר המזכירות וחבר ועדת הכספים שלה.

 

 

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא ממייסדי הליכוד, חבר מרכז, חבר מזכירות וחבר לשכה, מוותיקי תנועת בית”ר, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

החישוב הקיומי של איראן

אלי חזן

הגטו של הליכוד ושל בנט

אלי חזן

מקור התעצמות הטֶרור הבינלאומי

אלי חזן

רצח העם הארמני – השתיקה והזעקה

אריק זיו ויזר

מקור התעצמות הטֶרור הבינלאומי

אלי חזן

אובמה מעודד טרור בינלאומי

אלי חזן
דילוג לתוכן