26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פסח : יום העצמאות של עם ישראל.

פסח הוא חג העצמאות הראשון של עם ישראל. יום העצמאות שחל בה' באייר הוא יום הקמת המדינה, לפני 70 שנים. יום העצמאות שחל בט"ו בניסן קדם לו בכ-3,500 שנה, והוא יום ההולדת של האומה והופעתו של עם ישראל על במת ההיסטוריה.

יציאת מצרים הייתה מאורע כביר ומכונן של האומה הישראלית, בפסח ה' הוציא את עמו משפלות מצרים כפי שהבטיח "בברית בין הבתרים" לאברהם אבינו עם ישראל יצא ברכוש גדול על שנות העבדות ללא שכר על השנים הללו, לא לפני שה' אלוקינו פרע מן המצרים בעשרת המכות והטביעם  בים סוף, נענשו מידה כנגד מידה, שביצעו המצרים בזכרים של עם ישראל. החג הזה בא להבהיר כי ה' הראה בברור את השגחתו על עמו, השגחה פרטית .

חג הפסח הוא זמן גאולתנו משעבוד מצרים לחרות פיזית מעולו של פרעה מלך האימפריה המצרית, החירות החרות  הושלמה גם בחירות רוחנית בעת מתן תורה. אנו חוגגים את החג הזה ברוב הדר בפאר מרהיב בהכנות מיוחדות לכבוד החג, הכל כדי לזכור את יציאתנו ממצרים באותות ומופתים.

חג הפסח הוא אחד משלוש הרגלים, בזמן שבית המקדש היה קיים, היו עולים כל

ישראל לירושלים, מקרבים את קורבן הפסח וכול משפחה הייתה מתקבצת יחד לאכול ממנו, והחג סמל את אחדות המשפחה ואת אחדות העם .

 דווקא בימים שאנו לזקוקים מאוד  לאחדות בכל חלקי העם מקווה שיתקיים בנו" …וַיָּבֹאוּ מִדְבַּר סִינַי וַיַּחֲנוּ בַּמִּדְבָּר וַיִּחַן שָׁם יִשְׂרָאֵל נֶגֶד הָהָר" ( שמות ,י"ט ,ב') .בלב אחד כאיש אחד".  ומול אויבנו יתקיים בנו "ימֵ֥י צֵאתְךָ֖ מֵאֶ֣רֶץ מִצְרָ֑יִם אַרְאֶ֖נּוּ נִפְלָאֽוֹת"( מיכה ,ז', ט"ו).

שבת שלום וחג פסח שמח

אלי כהן מירושלים עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המתנגדים לנתניהו הם בניו האידיאולוגים

אלי חזן

מזרח תיכון חדש – מוטי רוחאם

אריק זיו ויזר

מה אפשר ללמוד מאירופה?

עומר אריכא

המסע של IYC להונגריה : מוזמנים ומוזמנות להגיש מועמדות

אריק זיו

מזל טוב ליוסי שלי

אריק זיו ויזר

פרשת כי תבוא – הכרת הטוב

אלי כהן
דילוג לתוכן