19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פנס בעין של הפלשתינים

משמעות ביקורו של מייק פנס בישראל הנה בעלת חשיבות רבה להמשך הצהרתו של טראמפ על ירושלים כבירת ישראל.

אין ולא צריכה להיות תמיהה לגבי דעותיהם ותחושתם של החכים הערביים ברשימה המשותפת ואף לחלק ממדינות האסלם שרואים בביקור זה הסלמה בהקשר האפשרות להסדר בין ישראל והפלשתיניים ולמורת ליבם. התנגדותם לבואו של סגן נשיא ארה”ב לישראל הופגנה בהיעדרות מהכנסת ולהצהרות בגנות מעל כל במה אירופאית אפשרית.

מייק פנס הגיע לישראל כשליחו של נשיא ארה”ב טראמפ וגם, כמגשים עליה לרגל כאוונגליסט מאמין המנצל הזדמנות פז.              מאחוריו נמצאת קהילה נוצרית אוונגליסטית אדירה המכונים נוצרים יהודים. קהילה זו מאמינה בהגשמת חזון התנ”ך על שיבת ציון וירושלים בירתה, החכים הערביים מבינים את ההשלכות הפוליטיות בביקור זה עקב התיאולוגיה אוונגליסטית ומכן “מלחמתם”.

הסירוב לזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית, והכחשת ההיסטוריה מצד הפלסטינים, מוצגים בארגונים בינלאומיים באופן מגוחך.

בהצהרת טראמפ על הכרה בירושלים התקיימה פעילות האוונגליסטים של מכבש לחצים על טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל: “אם לא תעשה את זה עכשיו זה לעולם לא יקרה”

גורמים אוונגליסטים טוענים, כי לחצם הגדול והקבוע היה בין הגורמים שהובילו את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל, ובהמשך על פי אותם מקורות אף ההבטחה להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.

“הנוצרים השמרנים בארה”ב טענו זה שנים רבות שהכרה אמריקנית רשמית בירושלים, העיר שבה שוכנים אתרים קדושים ליהודים, מוסלמים ונוצרים, היא דבר שהיה צריך להיעשות מזמן בעקבות החוק שעבר בקונגרס ב-1995 שהכיר בירושלים כבירת ישראל וחייב את הממשל האמריקני להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. האוונגליסטים מצאו בטראמפ ובסגנו מייק פנס, שמשתייך לזרם הנוצרי האוונגליסטי ונחשב לאדם שמרן ביותר, קהל אוהד לעמדותיהם.”

ברז הכספים אשר העניקה ארה”ב מדי שנה לשיקום הפלשתיניים באמצעות אונר”א קוצץ בחצי (ל-60 מיליון $) האם זה ירתיע ויפתח חשיבה מחודשת ומתקדמת? ספק. שיקום “פליטים” שזה ייעוד הכספים הפך לשיקום מנהרות וההנהגה הפלסטינית החוגגת בכספים אלו.

אנחנו מדינה עם עודף בדמוקרטיה, באיזו מדינה נאורה יושבים עוכרים בפרלמנט שלה ? חורצים לשון, מתסיסים מעל כל במה אפשרית ופוגעים באושיות המדינה, פונים לכל גוף אפשרי להחרמות על המדינה בה הנם חיים ונהנים מדובשה.

די לשמוע את דברי אחמד טיבי באולפן וואלה אליו הוזמן- “לא כל יום מגיע סגן נשיא ארה”ב ובמיוחד סגן נשיא בממשל שהעמדות שלו משפיעות על כל אחד מאתנו במובן הרע” הפוגע באפשרות לשלום ואינו מתייחס לעיקרון של שתי מדינות, מוסיף ואומר טיבי – “פנס שמרן וחשוך עם עמדות מאוד שמרניות בנושאים חברתיים. זה ממשל חשוך הם איסלאמופובים”.

את מי משרת אחמד טיבי אם לא את המתנגדים לשלום אמיתי, הנו דוברם של שונאי ישראל המתנגדים לציונות באשר היא, השוללים את זכותנו למולדת בארץ המובטחת, מקעקע ומוקיע מעל כל במה בשם “הצדק והזכות”.

האם גם במדינות אסלאמיות ערביות תינתן לו הפריבילגיה הדמוקרטית להוקיע את המדינה בה הוא חי?

גם לדמוקרטיה משתלחת יש גבול, העת לשינוי.

אביגדור

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האיחוד האירופי וישראל : כיוונים חדשים

אלי חזן

נתניהו – המספרים לא משקרים

אריק זיו ויזר

דעה אישית – יוסי חביב

אריק זיו ויזר

אובדן הדרך של לפיד

דנה רביב

סמים קלים – בעד ונגד

אלי חזן

עשה לך רב

אלי חזן
דילוג לתוכן