21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

פניית תושבי מגרון “לא להריסה”

שלום וברכה

 

הנידון: חשש כבד להרס מגרון עי ממשלת הליכוד בעקבות לחצי הפרקליטות

  1. לפני כשש שנים הוגשה עתירה להריסת הישוב ע”י ארגוני השמאל. כתגובה לעתירה נחפזה הפרקליטות והודיע כי יש להרוס את הישוב מגרון בתואנה שהוא יושב על קרקע ערבית פרטית.

  2. בחודש מרץ האחרון נחתם הסכם בין ממשלת ישראל לתושבי מגרון שעיקריו הם מעבר תושבי מגרון לשכונת הקבע שתיבנה בסמוך לישוב הנוכחי על אדמות מדינה וכן תעשה עבודה משפטית שתאפשר השארת נוכחות אזרחית מקסימלית בישוב הנוכחי. לצערנו בג”ץ דחה את ההסכם.

  3. כל שרי הממשלה העוסקים בעניין הצהירו השכם הערב כי קניית הקרקעות מהערבים הטוענים לבעלות, תהווה פתרון אופטימלי למתקפה המשפטית כנגד מגרון.

  4. לפני שלושה חודשים נקנו חלק ניכר מאדמות מגרון. הוגשה עתירה לבג”ץ על שינוי נסיבות בתיק מגרון. וועדת השרים להתיישבות שדנה בעתירה החליטה לתמוך בעתירת המתיישבים.

  5. בדיון שהתקיים בבג”ץ על עתירה זו סירבה ראש מח’ הבג”צים לייצג את עמדת הממשלה בבג”ץ בתואנה כי ישנם “קשיים משפטיים” בהחלטה זאת.

  6. לאחר לחצים מרובים מצד הפרקליטות התכנסה וועדת השרים בשנית ביום שלישי שעבר 14.08 ודנה שנית בסוגייה. דיון זה הסתיים ללא החלטות.

  7. ביום שני האחרון הגישה הפרקליטות תשובה לבגץ מגרון כי יש לפנות את כל התושבים מבתיהם ולהרוס את כל הישוב למעט שמונה מבנים שיישארו ריקים למשך כשלושה חודשים.

.ההיגיון המשפטי והצדק הציבורי היה מחייב כי פרקליטות המדינה היא זאת שתפנה לבגץ עם היוודע הרכישה ותבקש לבטל את פסק הדין עקב שינוי הנסיבות המהותי שקרה בעניין. משרכשו התושבים את מחצית הישוב והעותרים הערבים טוענים כעת לבעלות רק על ארבעה מבנים, הסתלק סופית ההיגיון לפנות את מגרון. משלא פעלה פרקליטות המדינה באופן זה הרי היא מחזקת מאוד את החשש שמא שיקולים שאינם ענייניים מניעים אותה במהלכיה בבג”ץ מגרון.

לצערנו, במצב המסובך שנוצר, ישנם גורמים המנסים להפנות את ההאשמה אל תושבי מגרון ולהאשימם בחוסר ניקיון כפיים. כחלק מההאשמה זאת הם מצפים כי התושבים יתפנו מרצונם כבר כעת מחלקי הישוב שלא נרכשו, זאת למרות שבג”ץ לא דורש זאת בנקודת זמן זאת ולמרות שדחיית הדיונים בבג”ץ אינה מרצונם או מיוזמתם של תושבי מגרון.

אנו, תושבי מגרון, פונים אליך ומבקשים ממך לעזור לנו לעמוד על המשמר ולא לאפשר לפקידי הפרקליטות להוביל להריסת הישוב על ידי ממשלת הליכוד.

בהוקרה,

תושבי מגרון

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חפש את האישה – cherchez la femme

אלי חזן

שרת החוץ שמתחרה באווילות של לבני

תמיר הר-פז

מט במהלך מבריק אחד

אלי חזן

כיצד נוכל לנצח

פצצת האתיקה של נחום ברנע

אריק זיו ויזר

בין דמוקרטיה וטרור

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן