40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

פנייה לסער : פרסם הצבעותיך בוועדת שרים לחקיקה

לאחר שפנו לשרים אחרים בנושא מבקשים הליכודניקים החדשים משר הפנים לפרסם את הצבעותיו בועדה הקובעת את עמדות הממשלה לגבי הצעות חוק 

 

אל: שר הפנים, גדעון סער

הנדון: פרסום הצבעותיך בועדת השרים לעניני חקיקה.

נכבדנו,

 

אנו פונים אליך במסגרת פנייתנו לשרי הליכוד החברים בועדת השרים לעניני חקיקה.

לאחרונה הועלתה הצעתו של ח”כ יריב לוין (הממשיכה הצעות קודמות לה), בדבר שקיפות מוחלטת באשר להצבעת השרים ופרוטוקולי הדיון של ועדת השרים לעניני חקיקה. ואולם, הדיון בהצעת חוק חשובה זו ממשיך ומתעכב זה זמן רב, ולכם אנו מוצאים לפנות אליך בעניין זה.

אנו מבקשים כי תהווה דוגמה ותפרסם מטעמך את הצבעותיך בועדת השרים, כפי שעושות כבר השרה לימור לבנת ושרת המשפטים, וזאת לאור חשיבותו של הנושא.

ועדת השרים הינה, למעשה, הפורום המחליט לשבט או לחסד את גורלן של הצעות חוק בישראל. לאחר החלטה של הועדה מוחלת משמעת קואליציונית, לתמיכה או להתנגדות לחוק, ומשמעת זו מכריעה הלכה למעשה את גורלה של כמעט כל הצעת חוק. מכאן, שהדיון האמיתי בנוגע לחקיקה בישראל מתקיים בועדת השרים.

למעשה, העובדה שעד היום עובדת ועדת השרים במחשכים, בהעדר שקיפות, הינה מקוממת. ישיבה זו והתנהלותה ראויה לדיון רציני ושקוף, אשר ימחיש לאזרחי המדינה כי נבחרי הציבור הבכירים מקבלים את החלטותיהם לא בשרירותיות או בהחבא (או משיקולים זרים חלילה), אלא לאחר ליבון אמיתי וענייני של ההצעות. במצב הנוכחי, לאחר שההחלטה בועדת השרים כבר התקבלה, יכולים נבחרי המדינה “להסתתר” מאחורי המשמעת הקואליציונית, וכך נוצרת תחושה ציבורית כי הכנסת אינה הזירה המחוקקת הרלבנטית, אלא מעין “חותמת גומי” עבור ועדת השרים שאינה נגישה לציבור. למותר לציין כי תחושה זו גורמת לניכור ולתמיהה בציבור על החשאיות של ועדת השרים – תחושות שבוודאי אינן תורמות להגברת אמון הציבור בתהליך החקיקה .

אנו מאמינים כי שקיפות בועדת השרים היא ערך יסודי של דמוקרטיה ייצוגית, ותואמת את ערכי הליכוד כתנועה ליברלית הדוגלת בשלטון החוק ובדמוקרטיה.

אנו מבקשים ממך לפרסם את הצבעותיך בועדת השרים לעניני חקיקה. כאן לא מדובר בעניין תקנוני או חוקי – אלא החלטה אישית שבאפשרותך לקבל לאלתר.

כמו כן, בימים אלה מקיימת הסדנא לידע ציבורי פרויקט המנגיש לציבור את הצבעות ועדת השרים (בדומה ל”כנסת פתוחה”) ואנו מבקשים ומצפים ממך, כמו גם מכל שרי הליכוד, להשתתף ברצון בפרויקט זה.

 

“אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר”

(לואיס ברנדייס)

 

בכבוד רב,

הליכודניקים החדשים

 

העתק: חברי הכנסת של סיעת הליכוד

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראלים. צעירים. שמרנים.

אריק זיו

עכשיו זה רשמי : אריאל קלנר יתמודד במחוז חיפה

אריק זיו ויזר

הליכודניקים נהרו אל הסוכץ

אריק זיו ויזר

קרא : “הסכם עם איראן מסוכן לשלום העולם”

אלי חזן

מקוצי הסברס לקוצי חברות הסלולר

אריק זיו ויזר

דודו חיים נישא למרגלית. בליכוד שמחה גדולה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן