13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

פנייה לכחלון : הצל את ערוץ 10 על ידי פריסת חובו

הליכודניקים החדשים פנו לשר משה כחלון בכובעו כשר תקשורת והם מפצירים בו : פעל לםריסת חובו של ערוץ 10

 

ליכודניק מביא את מכתבם לשר

 

לכבוד: שר התקשורת והרווחה, מר משה כחלון

הנדון: פריסת חוב ערוץ 10

אדוני השר שלום רב,

אנו פונים אליך ומבקשים התערבותך הדחופה בנושא שבנדון, המצוי בלב-ליבו של חופש הביטוי והנוגע במישרין לכל אחד ואחד מאזרחי המדינה.

אנו סבורים, כבוד השר, כי האפשרות שערוץ טלוויזיה בישראל ייסגר בגלל סירובה של הממשלה לאפשר את פריסתו של חוב (שאיננו גדול במיוחד) לרגולטור, מהווה פגיעה אנושה ובלתי מידתית בחופש הביטוי. 

כידוע לאדוני, ביסוד השלטון הדמוקרטי הישראלי עומדת התפיסה על פיה כל אזרח רשאי, במסגרת גבולות הסביר, להביע את עמדותיו ולבטא אותן. על מנת להגשים תכליות אלו, נדרשת תשתית תקשורתית חזקה ועצמאית, אשר תאפשר קיומו של רב-שיח פלורליסטי ותתן לכל החפצים בכך במה להבעת עמדותיהם.
סגירתו של אפיק תקשורת חשוב כמו ערוץ 10 תפגע אנושות ביכולת ביטוי זו, ותקשה על הגשמת עקרונות חופש הביטוי עליהם מופקד משרדך ועליהם אמונה הממשלה בה הינך חבר.

מקובל עלינו, כי עמדת הממשלה, על פיה אין לפרוס את התשלומים שבהם חב הערוץ לרגולטור, אינה עמדה משוללת יסוד. אנו מבינים את האילוצים הכלכליים ואת העקרון על פיו חובות יש לשלם. אולם איננו יכולים לעמוד מנגד ולאפשר לעמדה שכזו, מוצדקת ככל שתהיה, לפגוע באושיות הדמוקרטיה וביסודות החברה האזרחית הישראלית. ממשלה ברשות הליכוד איננה יכולה להרשות לעצמה להעדיף שיקולי יעילות כלכליים בלבד על פני שיקולים ערכיים ונורמטיביים. 

ברור הוא, כי האיזון בין חופש הביטוי לבין הערכים המתנגשים בו, נוטה אף יותר לכיוון שימורו של הערוץ, מקום בו הוא איננו מבקש להשתמט מתשלום חובותיו כלל – אלא רק מבקש את עזרתה של הממשלה על ידי קבלת זמן נוסף כדי לשלם אותם. הערוץ איננו מבקש את עזרתך בהימנעות ממתן תמורה הולמת למדינה – אלא מבקש את עזרתך כדי להבטיח שהמדינה תזכה לראות את התמורה במלואה.

אדוני השר, העשייה הציבורית שלך מדברת בעד עצמה. אנא, התערב בנושא זה. העלות שתיגרם למדינה מפריסת החובות המדוברים, נמוכה לעין שיעור מן הנזק שייגרם לאזרחיה אם ייסגר ערוץ טלויזיה כליל. אנו סומכים עלייך כי תמשיך לאפשר לאזרחי ישראל ליהנות משידורי התוכן של ערוץ 10, וכי עמדתך האמיצה בנושא תתרום לקידום חופש הביטוי והתקשורת בישראל. 

בברכה,

הליכודניקים החדשים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חג עצמאות שמח משר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין

אלי חזן

השר יעלון : "קיר הברזל הוא מאמר מכונן, אקטואלי ורלוונטי"

אריק זיו ויזר

סער : הפלשתינים מתרחקים מהשלום

אריק זיו ויזר

משנים את אופן רכישת ספרי הלימוד

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין מצביע עבור ירושלים לתחרות העיר היפה בעולם

אריק זיו ויזר

שנה אקדמאית חינם במסלול גמליאל בירושלים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן