32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

פיתרון היסטורי לבעיית החמשל במגזר הדרוזי

זאת נוכח מאבקו הבלתי מתפשר של סגן השר איוב קרא

 

מקץ שנים של מאמץ ופעילות ענפה במנהיגות סגן השר איוב קרא, הוכרז במשרד ראש הממשלה מתווה פתרון היסטורי לאחת הבעיות הממושכות, הכאובות והטעונות ביותר במגזר הדרוזי – בעיית חיבור החשמל.

 

בתקופה הקרובה יחוברו לרשת החשמל אלפי בתים בכפרי הדרוזים בכרמל, דליית אל כרמל ועוספיה, שנאלצו עד היום לגדל את משפחותיהם והתנהל ללא חיבור חשמל חוקי ובטוח.

 

לא מדובר בפורעי חוק, אלה במובחרים שבבננו, חיילים משוחררים ברובם, שנפלו קורבן לסחבת אינסופית ובירוקרטיה סבוכה התוקעת במשך שנים את תוכניות המתאר והפיתוח בכפרים הדרוזים. עקב כך נדחקים הבנים הדרוזים לבנות ללא היתר כדין ולכן לא היו זכאים עד היום לחיבור לרשת חברת החשמל. בלית ברירה נאלצו בעלי הבתים הצעירים לספק לעצמם לחשמל בדרכים עקלקלות ובכך נחשפו לקשיים טכניים רבים ולתאונות שעלו לא פעם בחיי אדם.

 

כאמור, לאחר שנות מאבק רבות שהוביל סגן השר לפיתוח הנגב והגליל איוב קרא, אימץ ראש הממשלה את עמדת סגן השר, לפיה מדובר בנושא בעל חשיבות לאומית ודחיפות עליונה, שאם לא יגיע לפתרון מהיר, ינציח את הפגיעה הקשה והמתמשכת באוכלוסיה נאמנה ושומרת חוק בישראל.

 

ברוח זו הנחה ראש הממשלה את מנכ"ל משרדו, הראל לוקר, לכנס את הישיבה הדחופה ולהביא לפיתרון חד ומהיר לבעיה. ואכן, היום (ד') בבוקר נערכה הישיבה המיוחדת שהייתה חסרת תקדים בהרכבה ואיגדה לראשונה תחת קורת גג אחת את כל המנהלים הבכירים ביותר של הגופים והמשרדים השונים הנוגעים לעניין במישרין או בעקיפין.

 

סגן השר קרא פנה לכל הבכירים וקרא להם להתעלות מעל כל שיקול או סלע בירוקראטי והכריז כי לא יסתפק בהצהרות ולא יקבל כל סיום אחר לישיבה מלבד פיתרון מוגדר ולוח זמנים קצר ומדויק ליישום מידי.  

 

מאבקו הבלתי מתפשר של סגן השר קרא נשא פרי, ובתום הישיבה הוחלט כי כל הבתים שנכללים כרגע בתוך תוכניות מתאר קיימות של הרשויות המקומיות- יחוברו לחשמל לאלתר. הבתים האחרים יחוברו ברגע שיוגשו על ידי המועצות המקומיות תוכניות המתאר בגינם.

 

יצוין, כי מדובר בהחלטה חסרת תקדים המשתמשת בסמכות חריגה של שר הפנים שהשתמשו בה עד היום רק לעיתים נדירות ביותר לצורך חיבור דחוף לחשמל של מתקני תשתית.

 

מנכ"ל המשרד הדגיש בפני איוב קרא כי הפעולה החריגה מבטאת את המאמץ והיצירות המשפטית האדירה שהפעילו אנשי המשרד מתוך הערכה לעדה הדרוזית ולפעילות שנעשתה לצורך העניין. 

 

לאחר סיומה המוצלח של הישיבה גילה קרא כי הוא פועל לכך שפורמט ישיבה הממשלה שהתקיימה היום והרכבה המיוחד והבכיר, יהוו מודל לקידום יעיל יותר של תהליכי התכנון והבניה במאות אתרים נוספים במדינת ישראל ובכך יהיה פתרון הבעיה במגזר הדרוזי לעמוד הענן המוביל את המחנה כולו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חמאס עונה לפרס: "תסתלקו – ויהיה שלום", קרא מגיב

אלי חזן

התערבות הליגה הערבית באיראן תמנע מלחמה אזורית

אלי חזן

תום עידן הרודנים העריצים

רווחה אקטיבית

אלי חזן

רווחה אקטיבית

אלי חזן

קרא : "רוסיה וסין שותפות למעשי הטבח בסוריה"

אלי חזן
דילוג לתוכן