24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

פייגלין אופנהיימר – העימות

מכון לב אירח עימות של דעתנים 

 

 

ביה”ס הגבוה לטכנולוגיה “מכון לב” בירושלים, ידוע בדרך כלל כמוסד אקדמאי דתי- טיפוסי שקט וחף מכותרות, אבל הערב הוא שימש במה לעימות סוער ומסקרן בין המעומד לראשות הליכוד משה פייגלין, לבין מזכ”ל תנועת שלום עכשיו יריב אופנהיימר.

זהו ערב ראשון מסוגו מזה 40 שנה במכון לב, כאשר לאולם נדחסו לא פחות מ- 250 סטודנטים ואנשי סגל, ועוד רבים צבאו על הדלתות. במהלך הערב נשמעו מחיאות כפיים סוערות למשה פייגלין- ולא פחות, להפתעת כולם- גם למזכ”ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר. בהחלט הפתעה מרעישה במקום כמו מכון-לב.

הדיון היה נוקב וחד. בתחילת הדיון הודגשה חשיבותו של רב שיח ענייני, תרבותי ופתוח בין כלל האנשים במטרה להוות מודל לחיקוי לשאר המכללות והאוניברסיטאות בארץ.

בתפקיד מנחה העימות, שימש דובר אגודת הסטודנטים במכון- צוריאל שרון.

שרון הדגיש, כי “חברי האגודה רואים חשיבות רבה ביצירת דו שיח ענייני ומאתגר בין נציגיו הבולטים והרהוטים של השמאל והימין בישראל, מתוך אותו חזון שמעניקה הדמוקרטיה הישראלית. בדיוק כפי שהיינו אנו- אנשי הימין, רוצים להשמיע את תפיסתנו לגורמים מן הצד השני של המתרס בדרך ישירה ובלתי אמצעית- אנו מצפים מעצמנו להעניק את אותה במה לאנשים הרחוקים מהשקפתנו, גם אם היא רחוקה כשנות אור.”

שרון סיכם ואמר כי “לאור ההצלחה ודרישת הקהל, נפעל לעימותים נוספים בעתיד”

במהלך העימות נגע שרון בארבעה נושאים עיקריים: משפט, תקשורת, חקיקת הימין ויהודה ושומרון.

יריב אופנהיימר ציין בתחילת הדיון כי הוא שמח להיות חלק מעימות זה אך מבחינתו “לשבת ליד משה פייגלין זו משימה קשה ומורכבת..” “האיש הינו עבריין מורשע” הוסיף.

אופנהיימר ציין כי “אני חלק מהמפעל הציוני. אני מקבל את המפעל הציוני גם אם לא נוח לי. אני לא בעד מדינת כל אזרחיה בניגוד לסיסמאות שנזרקות לעברי. אני בעד מדינה יהודית ודמוקרטית.”

כנגדו ענה פייגלין, כי “עצם גרירה של ילדים בפיג’מות באמצע הלילה נגרמה בגלל מדיניותו של אופנהיימר..” הוא טען כי “דמעותיהם של אותם ילדים הן אותן דמעות”. פייגלין טען כי השקפת עולמו מייצגת כשמונים אחוז מהציבור בארץ, שרואה ביהדותו שלו- את האתוס המכונן שלו. קודם כל יהודי לאחר מכן דמוקרטי.

פייגלין טען עוד כי “אנשים כמו יריב בעזרת קבוצות שאינן נבחרות ע”י הציבור, סחפו את כל הציבוריות הישראלית למחוזות שאיננו מאמינים בכך שיש לנו זכות להתקיים. חייבים לשוב ולהשיב את הערכים היהודיים והציוניים שלנו אל מרכז הבמה. מי שמחפש את הקונצנזוס יימצא עצמו בים.”

במהלכו של העימות החליפו פייגלין ואופנהיימר מספר רב של אמירות אחד כלפי השני. פייגלין תקף את אופנהיימר בטענה כי טענתו של אופנהיימר לכך שיבצע כל פקודה במסגרת ההגנה על המדינה הדמוקרטית- הינה מגוחכת ואין זה הגיוני שהיה מסכים לכך.

במהלך העימות ציין אופנהיימר מספר פעמים כי “יש לי חזון ויש לי קשר לעם ולמדינה. החזון שלי הוא מדינה יהודית ודמוקרטית. ההחלטה איזה מדינה תהיה כאן היא שלנו. מי שרוצה מדינה שתהיה אנטי דמוקרטית שיאמר זאת. מי שלא מוכן להגיד זאת שלא יספר סיפורים. אני רוצה מדינה יהודית וגם דמוקרטית, חזון משונה.”

בנושא לסוגיה הפלשתינאית אמר פייגלין כי: “בשטיפת מוח מתמשכת שכנעו אותנו שאנחנו לא צודקים בדרכנו. אני לא מוכן להחליף  את המדינה  היהודית במדינה דמוקרטית. עשרה אחוז מתקציב המדינה קשור לתהליך אוסלו. יש סכומי עתק שכל משפחה ערבית שתעזוב תקבל 350 אלף דולר במקום לבזבז פה על גדרות”.

במסגרת ההתמודדות הצפויה של פייגלין בראשות הליכוד בשבוע הבא אמר פייגלין: “הגענו למצב שיש לנו יתד בתוך הליכוד. אנו הולכים ומתקדמים. הליכוד מייצג את החברה הישראלית. כשאנשים בליכוד יצביעו בשבילי, אזי כלל הציבור יבין כי יש לי בסיס תמיכה ענק בציבוריות הישראלית בכללותה.”

עוד הוסיף, כי “ביום שאבחר, כל אנשי הליכוד יהיו מאחוריי. כולל צמרת הליכוד העכשווית. אני לא צופה התנהלות אחרת מצידם גם אם רבים טוענים כך. זו תיהיה בושה לדמוקרטיה אם לא כן. אני מתקדם ומייצג תהליך שבסופו של דבר ינצח. התהליך ינצח- לא רק אני. לצערי אישים בהנהגת הציבור הדתי לא תופסים את המושכות מפחד וחשש לא מובן” אמר בהתייחסו לאפי איתם וקבוצות שונות בליכוד.

בהתייחסותו ליריבו להנהגת הליכוד אמר פייגלין כי “בנימין נתניהו הינו איש מוכשר מאוד. בתור מנהל הוא מוצלח מאוד. אך מדינת ישראל צריכה מנהיג שלא רק יודע איך לנהל את הספינה, אלא גם לאן לקחת אותה. מפת הדרכים לאיפה הספינה צריכה נמצאת אך ורק אצלי”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכודניקים לא התחברו לניר ברקת

Gilad Trugbild

הכירו את המועמד : עוזי דיין

אריק זיו

על הסכנה לשלטון הליכוד

אריק זיו ויזר

מועד האזכרה לענת וקנין ז”ל

אריק זיו ויזר

איוב קרא בכינוס בביתו : שחרורם של מרצחים הוא כניעה לטרור

אלי חזן

סמינר סיעת הליכוד בהסתדרות בראשות שרעבי

אלי חזן
דילוג לתוכן